Hrvatske autoceste (HAC) od 1. srpnja će ujednačiti sve stimulativne popuste za elektroničku naplatu cestarine (ENC), radi bolje ravnoteže i ujednačavanja popusta za sve korisnike ENC-a, izvijestio je HAC u petak.
HAC objašnjava da zadnjih 20 godina nije povećavao cestarinu za teška vozila, niti su ta vozila bila uključena u sezonska povećanja cijena, za razliku od lakih, a popusti za teška vozila bili su znatno izdašniji. Stoga, kako navodi, teška vozila nisu proporcionalno sudjelovala u troškovima izgradnje i održavanja infrastrukture te zato HAC pokreće usklađivanje i ujednačavanja popusta za korisnike ENC uređaja.
HAC kaže da je to korak prema pravednijem i održivijem sustavu naplate cestarine, unutar šireg investicijskog ciklusa i pripreme za novi i suvremeniji sustav naplate koji će ujedno odgovarati europskim standardima.
"Cilj je osigurati ravnotežu među korisnicima, ali i nastavak ulaganja u modernu, sigurnu i učinkovitu cestovnu infrastrukturu", kaže se u HAC-ovom priopćenju.
Hrvatske autoceste (HAC) od 1. srpnja će ujednačiti sve stimulativne popuste za elektroničku naplatu cestarine (ENC), radi bolje ravnoteže i ujednačavanja popusta za sve korisnike ENC-a, izvijestio je HAC u petak.
HAC objašnjava da zadnjih 20 godina nije povećavao cestarinu za teška vozila, niti su ta vozila bila uključena u sezonska povećanja cijena, za razliku od lakih, a popusti za teška vozila bili su znatno izdašniji. Stoga, kako navodi, teška vozila nisu proporcionalno sudjelovala u troškovima izgradnje i održavanja infrastrukture te zato HAC pokreće usklađivanje i ujednačavanja popusta za korisnike ENC uređaja.
HAC kaže da je to korak prema pravednijem i održivijem sustavu naplate cestarine, unutar šireg investicijskog ciklusa i pripreme za novi i suvremeniji sustav naplate koji će ujedno odgovarati europskim standardima.
"Cilj je osigurati ravnotežu među korisnicima, ali i nastavak ulaganja u modernu, sigurnu i učinkovitu cestovnu infrastrukturu", kaže se u HAC-ovom priopćenju.
Osim ujednačenja ENC popusta revidiraju se i emisijski popusti
Za EURO V i EEV popust se smanjuje s 5% na 3%, a za EURO VI popust se smanjuje s 12% na 7%. Ukida se emisijski popust za EURO IV. Vozila EURO IV već dvije godine u europskim zemljama nemaju popust, ali ovim vozilima i dalje ostaje popust od 21,74% na ENC. Isto tako, vezano za smanjenje popusta za ERUO VI, dodatni popust od 7% uveden je 1. travnja 2020. godine kao privremena mjera potpore tijekom krize uslijed pandemije.
Cilj emisijskih popusta je stimuliranje korištenja vozila s niskom ili nultom emisijom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....