Broj teških ozljeda djece na električnim romobilima u Hrvatskoj stalno raste, zbog čega je jasno da je jednokratna mjera – poput kazne – neadekvatna
Zato je za danas najavljena konferencija za medije na kojoj će govoriti stručnjaci i odgovorni iz Ministarstva unutarnjih poslova te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture: Stjepan Višnjić, predstojnik Klinike za dječju kirurgiju, Rok Kralj i Miroslav Gjurašin iz Referentnog centra i Zavoda za traumatizam dječje dobi, Nikola Milas iz Službe prometne policije te Dražen Antolović iz Uprave za cestovni promet, piše Tportal.
Tema su alarmantne brojke – trend dramatičnog porasta težih ozljeda kod djece i adolescenata uslijed padova s električnih romobila.
U prosjeku, svaki tjedan petero do sedmero djece završi u bolnici s ozljedama izazvanim vožnjom na njima.
Statistike i ružni primjeri nesreća pokazuju da mnogi rade iste greške:
- ne nose sigurnosnu opremu, osobito kacige
- dvočlane vožnje i nepoštivanje prometnih propisa
- vožnje po kolniku i biciklističkim stazama u suprotnom smjeru ili mimo propisa.
Neki voze do 80 km/h
Nesreće koje uključuju električne romobile postaju sve češći problem, a neki od njih mogu doseći brzine do 80 kilometara na sat. Liječnici iz splitskog KBC-a upozoravaju na nagli porast broja ozljeda uzrokovanih padovima s električnih romobila. U posljednja dva mjeseca primili su 52 pacijenta.
Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije MUP-a, izjavio je za središnji Dnevnik HTV-a da su u prvih šest mjeseci ove godine zabilježene 254 prometne nesreće u kojima su sudjelovali električni romobili. U tim nesrećama 65 osoba zadobilo je teže tjelesne ozljede dok su 123 lakše ozlijeđene.
Prema važećim propisima, maksimalna brzina električnih romobila iznosi 25 km/h, a vozači su dužni nositi zaštitne kacige. Romobili smiju voziti biciklističkim stazama, a kada takve staze nisu dostupne, dopuštena je vožnja po pješačkim stazama, no uz veliku pažnju. Vozači moraju biti stariji od 14 godina.
‘Pozivam odrasle da ne kupuju ta vozila djeci‘, upozorio je Mataija, naglasivši ozbiljnost ozljeda koje mogu nastati u prometnim nesrećama s električnim romobilima.
Ozbiljne nesreće s teškim ozljedama
Kad se analiziraju širi podaci o prometnim nesrećama, vidi se da su se dogodile i one vrlo ozbiljne.
‘Zaredale su se dosta teške prometne nesreće, tako da je situacija ove godine, rekao bih, jednostavno malo specifična‘, rekao je Mataija.
Maja Roso iz Trogira nedavno je prošla kroz vrlo teške trenutke jer je njezina maloljetna kći doživjela tešku ozljedu nakon pada s električnog romobila.
‘Išla je na druženje i oko 10.30, kada se vraćala kući, izgubila je kontrolu i dogodilo se to što se dogodilo‘, ispričala je Roso, a zahvaljujući brzoj intervenciji neurokirurškog tima u Splitu sada može reći da je najgore prošlo. Javno upozorava na opasnosti koje električni romobili predstavljaju, napominjući da je većina djece u njezinoj okolini na njima.
Roditelji su loše informirani
‘Kad dođem ispred škole, i osnovne i srednje, bar 50 posto djece to vozi - to ne znači da smo mi roditelji loši, nego da imamo premalo informacija koje su puštene u javnost. Loše smo informirani. Mislim da treba izaći sa slikama ozljeda koje se djeci događaju‘, rekla je Roso.
Iz splitskog KBC-a potvrđuju da se radi o pravoj epidemiji ozljeda uzrokovanih električnim romobilima. Tijekom svibnja i lipnja 52 osobe su zadobile ozljede.
‘Od toga je njih 12 hospitalizirano na neurokirurgiji. Kod njih devet radilo se o moždanom krvarenju, a u pet osoba o prijelomu lubanje i kosti lica. Znači, radi se o teškim ozljedama s trajnim posljedicama, poput glavobolje i oštećenja pamćenja, koja mogu biti i doživotna‘, rekao je Vlatko Ledenko, pročelnik Zavoda za neurokirurgiju u KBC-u Split.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....