StoryEditorOCM
Hrvatskaveć su kažnjavani

Putnici ogorčeni: ‘Katastrofa! Kao da smo u prošlom stoljeću‘; Državnoj tvrtki zbog ovoga prijeti kazna od od 10.000 €

Piše Dora Koretić/JL
2. lipnja 2025. - 08:39

"To je stvarno katastrofa, kad uđem u vlak, kao da sam se vratila u neko prošlo stoljeće", žali mi se ovih dana čitateljica.

Kaže da svaki tjedan koristi usluge domaće željeznice i često se pokaže kako je prava lutrija na odredište stići u planirano vrijeme, no najviše je ljuti činjenica da u 21. stoljeću ovaj sustav još nije uvažio to da bi, ako ništa drugo, putnicima barem trebali dati informacije o kašnjenjima.

"Pitaš konduktera zašto stojimo, a on nema pojma ili ne želi reći, razglasa nema, a na mnogim stanica nije moguće naći odgovornu osobu koja bi dala ikakvu informaciju", piše mi.

Nije mi otkrila toplu vodu jer se i sama u to uvjerim svaki put kad sjednem u vlak, a zabilježeno je to i na službenoj razini, zbog čega je tvrtka HŽ Putnički prijevoz u novijoj povijesti nekoliko puta morala platiti i kaznu, piše Dora Koretić za Jutarnji list.

U vlakovima bez razglasa informacije bi trebalo davati osoblje, ali zbog drugih zaduženja to često izostane, što putnicima dodatno otežava putovanje

Prema podacima HAKOM-a, odgovorne osobe u HŽ Putničkom prijevozu od 2017. godine triput su platile kaznu zbog problema u davanju informacija putnicima ili zbunjujućih uputa o postupanju u slučaju prigovora (ili još gore - nepostojećih uputa).

Prijeti im nova kazna

Dosad su rukovoditelji HŽ-a u državni proračun na ime kazni uplatili 8600 eura, a sudeći po posljednjem rješenju HAKOM-a iz svibnja ove godine, prijeti im nova kazna, ovog puta u iznosu od 10.000 eura, i to kao rezultat nadzora iz 2024. godine kad su inspektori zatekli cijeli niz nepravilnosti u postupanjima kompanije.

Konkretno, na nekim linijama odnosno u pojedinim vlakovima putnici ne dobivaju informacije o sljedećem kolodvoru, a u drugima nema obavijesti o kašnjenjima i poremećajima u prometu, što je već odavna standard većine europskih željeznica.

Iz HAKOM-a navode da su sve izrečene kazne u cijelosti bile podmirene, a za očekivati je da će isto biti i s posljednjom.

image
Dusko Marusic/Cropix

Prva je HŽ Putničkom prijevozu bila izrečena u siječnju 2017. godine kad je odgovorna osoba bila dužna platiti 3318 eura. Sljedeća je izrečena u veljači 2022. godine, kada je kazna iznosila 25 tisuća kuna, ponovo zbog činjenice da putnici u pojedinim vlakovima ne dobivaju informacije u nadolazećim kolodvorima, kao ni one o kašnjenjima i poremećajima u prometu.

Treća naplaćena kazna, u iznosu 2000 eura, izrečena je u prosincu prošle godina, a odnosila se na činjenicu da se HŽ Putnički prijevoz ne pridržava uvijek odredbi prema kojima je, u slučaju propuštene veze ili otkazivanja putovanja putnicima dužan osigurati neki zamjenski izbor, slično kao što zračni operateri u Europi i svijetu moraju činiti već dugi niz godina.

HŽ Putnički prijevoz suočili smo s brojnim prigovorima koje im je uputila agencija te ih zamolili da nam pojasne koje ih objektivne okolnosti koče da putnicima počnu pružati obavijesti na način kako je to propisano na razine Europe, kao i kada je moguće očekivati da je to bude standard i u prometu u Hrvatskoj.

Kažu da otklanjanju nepravilnosti

Iz ove državne tvrtke poručuju da redovito uklanjanju nepravilnosti koje je zatekla agencija.

"55 posto od ukupnog broja vlakova opremljeno je sustavom automatske audio-vizualne najave stajališta i kolodvora. Radi se o 65 novih niskopodnih vlakova i 12 dizel-motornih vlakova starije generacije. Do kraja 2026. planira se ugradnja sustava automatske audio-vizualne najave stajališta i kolodvora u oko 50 dizel-motornih vlakova starije generacije. Također, ugovorena je nabava još 6 novih vlakova sa sustavom automatske audio-vizualne najave, a u prvoj polovici lipnja očekuje se potpisivanje ugovora za nabavu još 13 novih vlakova. Ti vlakovi u prometu će biti u 2026., 2027. i 2028. godini", poručili su iz HŽ Putničkog prijevoza i dodali da u vlakovima u kojima nema razglasa obavijesti daje vlakopratno osoblje, no da ono zbog drugih zaduženja to nažalost nije uvijek u mogućnosti činiti.

Najavili su i izradu nove aplikacije koja je u završnoj fazi, a koja će omogućiti putnicima da dobiju cjelovite informacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 03:23