StoryEditorOCM
HrvatskaRASTU NAJBRŽE U EU-u

‘Ubojica cijena‘ stiže u Hrvatsku: ‘Ako ne možemo dati najnižu cijenu za proizvod, uopće ga nećemo staviti na police!‘

Piše Karla Zupičić/JL
30. listopada 2025. - 15:23

Nizozemski "Action", najbrže rastući maloprodajni lanac u Europi, započeo je s konkretnim pripremama za dolazak na hrvatsko tržište.

Neda Vuk Salaba imenovana je direktoricom "Actiona" za Hrvatsku i Sloveniju, a do sada je objavljeno nekoliko oglasa za posao na domaćim internetskim oglasnicima – u srpnju su krenuli u potragu za dizajnerom koji će stvoriti nacrt za izgradnju i uređenje trgovina, a u listopadu je objavljen oglas za voditelja i asistenta voditelja poslovnice, koji je i trenutačno aktivan, piše jutarnji.hr.

Nedavno je lansirana web stranica "Actiona" na hrvatskom jeziku na kojoj zaposlenicima navode benefite rada u njihovim prodavaonicama i uredima te ih pozivaju da im se jave.

image
AFP

Stižu rezači cijena: Nizozemski trgovački lanac koji je "poharao" Europu dolazi u Hrvatsku

Stranica ima i poseban odjeljak "Traži se prostor" – u obzir dolaze već izgrađeni objekti i oni koji se tek grade, prostor mora biti ukupne površine između 1000 i 1200 četvornih metara, dobro prometno povezan, imati više od 40 parkirnih mjesta, a sama lokacija takva da joj gravitira barem 30 tisuća stanovnika.

Sve su to pripreme za širenje nizozemskog lanca i prvo otvaranje trgovina u Hrvatskoj tijekom 2026. godine. Kao što je Jutarnji list objavio u lipnju, nizozemski maloprodajni lanac prvo će se do kraja ove godine širiti u Rumunjskoj, a zatim dogodine u Hrvatskoj i Sloveniji. Krajem rujna otvorena je trgovina u rumunjskom gradu Pitești, koja se proteže na 840 kvadratnih metara, a u njoj radi 18 zaposlenika.

"Action" je u kolovozu 2024. osnovao tvrtku u Zagrebu s temeljnim kapitalom od dva milijuna eura, što također potvrđuje ozbiljnost njihovih namjera u Hrvatskoj.

- Ako ne možemo dati najnižu cijenu za neki proizvod, uopće ga nećemo staviti na police – objasnila je poslovnu filozofiju Hajir Hajji, direktorica "Actiona".

image
AFP

Trenutačno njihova mreža obuhvaća više od 3000 poslovnica u 14 europskih zemalja, u kojima zapošljavaju oko 80 tisuća zaposlenika. Samo prošle godine tvrtka je stvorila više od 10.500 novih radnih mjesta. Prosječna veličina trgovina kreće se u rasponu od 800 do 1200 kvadratnih metara, a format je strogo standardiziran.

Ponuda obuhvaća 14 kategorija proizvoda – kućanske potrepštine, dekoracije, uradi-sam, proizvode za vrt, igračke, multimediju, zdravlje i osobnu njegu, hranu i piće s dugim rokom trajanja, deterdžente, opremu za kućne ljubimce, modu i posteljinu. Asortiman se stalno mijenja jer svaki tjedan dolazi 150 novih proizvoda, ali je u svakoj zemlji ponuda gotovo identična. Osim stalnim novitetima, kupce privlače i cijenama – dvije trećine proizvoda prodaje se za manje od tri eura, pri čemu čak 1500 njih košta manje od jednog eura. Prosječna veličina košarice iznosi između 12 i 15 eura, a prosječan kupac posjećuje "Action" trgovine više od 12 puta godišnje.

image
AFP

Profitna marža kompanije iznosi 15 posto, a operativna dobit u prošloj godini premašila je dvije milijarde eura. U prošloj godini, prema poslovnim izvješćima Actiona, otvarali su gotovo jednu novu trgovinu na dan, čime su ostvarili međugodišnji rast prodaje od 21,7 posto uz ostvareni prihod od 13,8 milijardi eura. Tjedno su bilježili posjet otprilike 19 milijuna kupaca svojim trgovinama u kojima radi oko 80 tisuća zaposlenika, uz ostvareni rast broja kupaca od deset posto, ne računajući nove trgovine, piše Jutarnji.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. listopad 2025 15:35