Centar za zdravlje mladih objavio je brošuru o osnaživanju psihološke otpornosti učenika. U nju su uvršteni savjeti školarcima koji bi im pomogli u prevladavanju neugodnih emocija nastalih zbog školskih zahtjeva, ali i okruženja. Publicirana je uoči nove školske godine, a autori su imali na umu i zabrinjavajuće pokazatelje mentalnog zdravlja djece i mladih koji se sve češće pojavljuju posljednjih nekoliko godina.
- Škola je mnogo više od mjesta usvajanja novih znanja i akademskih vještina - piše u brošuri. Nastavljaju kako je škola mjesto gdje djeca grade sliku o sebi, odnose s drugima i mnoge vještine koje će nositi kroz život, a u njoj uče kako prebroditi neugodne emocije koje su dio života, poput tuge, razočaranja ili obeshrabrenosti, ali i prihvatiti autoritet onih koji su tu da nas vode.
Alarmantni podaci u školama
Naglašavaju da je uspjeh mnogo više od zbroja školskih ocjena. Kao mjesto gdje djeca jačaju svoja znanja i akademske vještine, škola neupitno nosi velike količine pritiska, koji osjećaju svi - djeca, roditelji i nastavnici - stoji u publikaciji.
Djecu podsjećaju da su vrijedna i važna neovisno o postignutim ocjenama, kao i da su trud i upornost važniji od konačnog rezultata. Uz to, autori napominju da je najvažnija usporedba sa samim sobom te da je važno tražiti pomoć kada nam treba, piše Jutarnji list.
Krajem prošle nastavne godine objavljen je alarmantan podatak da je u posljednjih šest godina broj uputnica za dječju i adolescentnu psihijatriju porastao za 40 posto, a na preglede se čeka mjesecima zbog nedostatka terapeuta. Također, procjenjuje se da oko 50.000 djece i mladih u dobi od 10 do 19 godina u Hrvatskoj ima poteškoća s mentalnim zdravljem, uključujući depresiju, anksioznost, poremećaje u ponašanju i suicidalne misli. Kao najčešći se razlog navodi pritisak roditelja na djecu da ostvare što bolje školske rezultate, odnosno petica je postala imperativ.
Zbog toga autori pojašnjavaju da su za postizanje djetetovih obrazovnih potencijala ponekad od još više sati učenja važnija znanja o tome kako učinkovito učiti te dati podršku djetetovim socioemocionalnim vještinama kako bi se lakše nosilo s izazovima, između ostalog. Stoji i da je djeci potreban poticaj i ohrabrenje pri susretu sa zahtjevnim zadacima, ali i dovoljna količina sna.
Škola kao izvor pritiska
Za kraj dodaju kako biti “dobar” ne znači i biti dobro. Djeca koja se uspješno nose sa zahtjevima škole, postižu željene ocjene i ponašaju se u skladu s očekivanjima okoline nisu nužno djeca kojima ne treba podrška - piše.
Ističu da je važno imati na umu kako imati visoke ocjene često podrazumijeva i velik pritisak da se zadrži taj status, ali i da zbog zaokupljenosti postignućem djeca mogu zanemariti druge aspekte odrastanja, što može dovesti do osjećaja usamljenosti ili neispunjenosti. Iz Grada nadodaju kako je zdravlje mladih važno, a ova brošura može biti korisna podrška roditeljima, nastavnicima i učenicima, piše Jutarnji list.
Prošle je školske godine Hrvatsku šokirala nezapamćena tragedija u Osnovnoj školi Prečko. Taj je događaj rezultirao uvođenjem profesionalnih zaštitara u sve zagrebačke osnovne škole, a članovi Tima za psihološke krizne intervencije, koji su učenicima, nastavnicima i roditeljima pomagali u tom mračnom razdoblju, dobili su Nagradu Grada Zagreba za 2025. godinu.
Osim toga, Grad je početkom školske godine izdao preporuku osnovnim školama o zabrani korištenja mobitela u školi, a odluka se temelji na stručnoj analizi gradskog Povjerenstva za prevenciju i suzbijanje zlouporabe droga te drugih oblika ovisnosti, izrađenoj na temelju uvida članova povjerenstva i rezultata ankete provedene u zagrebačkim školama.
Brošuru u cijelosti možete pogledati OVDJE.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....