StoryEditorOCM
Hrvatskavruće tržište

Žestoka bitka Dorine i Milke za prvo mjesto; čokolada za kuhanje ove je godine poskupjela čak 49 posto! Koju vi birate?

Piše vijesti sd
24. studenog 2025. - 07:55

U prvih devet mjeseci ove godine prodaja čokoladnih tabli u Hrvatskoj bila je veća za pet posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Prema istraživanju najpoznatije svjetske kompanije za potrošačku inteligenciju Nielsen (NIQ), ove je godine ostvaren vrijednosni rast prodaje čokolade u trgovinama. No, pritom otkrivaju da je količinska prodaja zapravo pala za čak 14 posto.

Rast je, dakle, isključiva posljedica još jednog vala dizanja cijena koji je u devet ovogodišnjih mjeseci iznosio čak 19 posto. Pritom je najviše skočila cijena čokolade za kuhanje – nevjerojatnih 48 posto, prenosi Danica.

Na našem tržištu desetljećima se vodi žestoka bitka između dva tržišna lidera: Kraša i Mondeleza, čiji je najpoznatiji čokoladni brend Milka. Prvo je Milka uoči ulaska Hrvatske u EU 2012. godine s trona skinula Kraš, a potom je desetak godina kasnije, usred pandemijske krize, Kraš opet preskočio Milku.

image

ILUSTRACIJA

Deyan Georgiev/panthermedia/profimedia/Deyan Georgiev/panthermedia/profimedia

Kakva je situacija bila lani – nema informacije. Poznato je da su na prve dvije pozicije i dalje Kraš i Mondelez, treći je div Ferrero, a četvrti osječki Kandit.

Prema broju promocija i bruto oglasnoj vrijednosti u proteklih 12 mjeseci, do kraja rujna ove godine, prvi je Krašev brend Dorina, druga Milka, treći Kandit, četvrti Mikado požeškog Zvečeva, a peti Ferrerov Kinder. Otkriva to istraživanje agencije Focus za mjesečnik Ja trgovac.

Promocije i oglasna vrijednost obično se poklapaju s poretkom na tržištu prema ostvarenoj prodaji. Po tome ispada da je i ove godine prva Dorina, a druga Milka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. prosinac 2025 12:40