Ispada da, želiš li biti sto posto siguran što kupuješ, prije odlaska u trgovinu trebaš uzeti godišnji odmor ili barem jedan slobodan dan, koliko će potrajati da potrošač provjeri što zapravo kupuje.
Evo, recimo, kad je u pitanju voće i povrće - prvo treba pronaći deklaraciju zalijepljenu negdje s druge strane pločice na kojoj piše cijena, potom istražiti zemlju porijekla, možda dobavljača, a na kraju ne treba zaboraviti provjeriti i godinu berbe, iako nemaju običaj u svim trgovinama stavljati tu informaciju na proizvode, piše Jutarnji list.
Ipak, na dobrom se dijelu proizvoda ona može pronaći pa smo se ovih dana dali u malo istraživanje - Velika škrtica obišla je nekoliko centara i provjerili koliko je staro voće i povrće koje prodaju, a neke stvari koje smo otkrili zaprepastile su nas. Više o tim otkrićima možete pogledati u kratkom videu.
Ovdje pogledajte video:
Uglavnom, odmah u startu treba reći da je za određeni dio asortimana posve normalno da je datiran u 2024. godinu jer je riječ o voću i povrću koje dozrijeva krajem ljeta. To, logično, vrijedi za jabuke, kruške, kao i krumpir ili batat, za koje je teško očekivati, posebno ako su domaći, da će im kao datum berbe pisati 2025.
Ipak, neke su nas stvari prilično iznenadile, posebno kad smo u jednoj trgovini otkrili da prodaju biorajčice na kojima jasno piše kako im je godina berbe 2024.
Logično bi bilo da je riječ o pogrešci, ali ni to nije opravdanje jer sugerira kako postoji problem u označavanju hrane, pa se potrošači opravdano pitaju kojim informacijama uopće trebaju vjerovati i koliko je sigurno da je ono što se deklarira na robi doista točno.
U mnogim smo trgovinama pronašli i prošlogodišnju mrkvu, celer i luk. Ovo nije neuobičajeno jer je riječ o robi koja, ako se dobro skladišti, može prilično dugo stajati jer u sebi nema puno vode, pa je sasvim sigurna za konzumaciju.
Ipak, ako se čovjek malo potrudi, u istim trgovinama može pronaći i ovogodišnju mrkvu i luk, pa je svakako preporučljivije, ako već postoji izbor, kupovati svježije. Posebno ako nema značajnije razlike u cijeni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....