Digitalni svijet postaje sve manje siguran za djecu – šokantan slučaj stiže iz SAD-a, gdje je 13-godišnja djevojčica preko popularne platforme Roblox bila oteta i zlostavljana, kako su prenijeli tamošnji mediji. Ovaj slučaj ponovno otvara pitanje koliko su djeca zapravo zaštićena u svijetu videoigara i online komunikacije.
Prema dostupnim informacijama, djevojčica je postala žrtva predatora kojeg je upoznala u "chat roomu" na platformi Roblox, koja je iznimno popularna i među osnovnoškolcima u Hrvatskoj i regiji. U tužbi podnesenoj u saveznoj državi Iowi navodi se da je predator mjesecima pripremao dijete, a potom ga oteo i zlostavljao. Odvjetnici upozoravaju da je Roblox "digitalno lovište" sa slabim sigurnosnim mjerama.
"Roblox je prvotno zamišljen kao edukativna igra, ali kasnije se razvio u platformu pogodnu za predatore, jer nudi različite načine komunikacije koje oni mogu iskoristiti. Velik broj djece kod nas koristi ovu igru. Pitanje je što su stvarni ciljevi predatora – financijska korist, fotografije ili čak otmica", rekao je Igor Jurić, predsjednik Centra za nestalu i zlostavljanu djecu u Srbiji, a prenosi Yumama.
Roditelji često ne znaju koje im sve aplikacije djeca koriste
"Roditelji prije svega moraju znati koji su izazovi i osnovne informacije o aplikacijama. Velik broj roditelja uopće ne zna za aplikacije poput Discorda ili Twitcha. Čak i emotikoni koje predator šalje mogu biti način na koji pokušava doći do djeteta – roditelji to moraju znati protumačiti", upozorava stručnjak.
"Razumljivo je da djeca nisu svjesna opasnosti. Oni ulaze u rizik jer im nedostaje podrška i društvo. Zato je važno posvetiti se onome što rade na internetu. Roditelji trebaju ispitati djecu kakva je igra točno - ako pitanja ponavljamo, djeca će se otvoriti. Ne smijemo dopustiti da traže pažnju na krivim mjestima", dodaje Jurić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....