Svjetla na semaforu kakva danas poznajemo uskoro bi mogla doživjeti veliku promjenu. Naime, znanstvenici iz Sjeverne Karoline predložili su da se semaforima doda četvrta boja, i to – bijela.
Nova boja neće zamijeniti postojeće, ona bi bila dodatak za poboljšanje kretanja vozila na cesti. Cilj je učiniti ceste sigurnijima, bržima i učinkovitijima, piše Union rayo.
Bijela boja koristit će se kao poseban znak kojim će se vozačima pokazati da u tom trenutku autonomna vozila kontroliraju cestu. Danas semafori pokazuju kada treba stati ili krenuti, ali autonomni automobili mogu međusobno komunicirati, kao i sa semaforima, kako bi organizirali promet učinkovitije i preciznije nego ljudi.
Kada je dovoljno autonomnih vozila blizu raskrižja, upalit će se bijelo svjetlo, što znači da vozila automatski koordiniraju promet. Dakle, vozači neće morati raditi ništa drugačije, samo će pratiti vozilo ispred sebe (ako je to autonomno vozilo, ono će znati točno kada nastaviti ili stati).
Naravno, tradicionalna crvena, žuta i zelena svjetla nastavit će raditi kao i do sada. Bijelo svjetlo će se pojaviti samo kada ima mnogo autonomnih vozila koja međusobno koordiniraju promet.
Novi sustav semafora temelji se na tehnologiji distribuiranog računanja, koja omogućuje da vozila i semafori u stvarnom vremenu razmjenjuju informacije.
Evo kako bi to funkcioniralo:
• Nekoliko autonomnih vozila približava se raskrižju.
• Ta vozila šalju podatke semaforu o svojoj brzini, položaju i smjeru.
• Semafor prepoznaje da ima dovoljno autonomnih vozila za upravljanje prometom.
• Upali se bijelo svjetlo koje upozorava da vozila kontroliraju raskrižje.
• Vozači slijede promet koji vode autonomna vozila.
Kada se u području smanji broj autonomnih vozila, bijelo svjetlo će se ugasiti, a semafor će se vratiti na uobičajeni način rada s tri klasične boje.
Tako se vozila mogu kretati bez čekanja promjene boje, čime bi promet bio brži i učinkovitiji, piše Union rayo.
Prema istraživačima sa Sveučilišta Sjeverne Karoline, dodatak bijelog svjetla mogao bi smanjiti prometne gužve i kašnjenja. Studije su pokazale da čak ako i samo 10 % vozila bude autonomno, kašnjenja bi se smanjila za oko 3 %. Ako bi većina vozila bila autonomna, kašnjenja bi se smanjila do 94 %.
U bliskoj budućnosti to malo dodatno svjetlo - bilo bijelo ili neke druge boje - moglo bi učiniti vožnju bržom, sigurnijom i učinkovitijom za sve.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....