U Kini je sve raširenija praksa prodaje "rabljenih" električnih auta, onih koji zapravo nikada nisu imali vlasnika. S namjerom da zadovolje planirane brojke prodanih vozila, proizvođači ih masovno prodaju trgovcima, a oni ih zatim registriraju kao "prodane" iako ih nitko nije kupio. Kako bi se riješili nagomilanih zaliha, trgovci ih preprodaju kao rabljene uz visoke popuste.
Službeni list Komunističke partije Kine People’s Daily upozorio je na to da takva "inflacija prodaje narušava tržišni poredak", piše The Atlantic, prenosi Tportal.
Za mnoge izvan Kine električni automobili (EV) uspješna su priča o globalnoj dominaciji kineske tehnologije. Unutar zemlje oni su postali simbol tamne strane državnog ekonomskog modela.
Državna potpora bila je ključna za eksplozivan razvoj kineske industrije EV-a. Prema podacima CSIS-a, Peking je od 2009. do 2023. godine sektoru EV-a isplatio više od 230 milijardi dolara različitih oblika financijske pomoći, što je nezamislivo na Zapadu.
Ali tako veliki poticaji stvorili su prevelik broj proizvođača. Trenutačno u Kini djeluje čak 46 domaćih i međunarodnih marki električnih vozila, što je broj koji ni golemo kinesko tržište ne može apsorbirati.
U normalnim okolnostima tržište bi eliminiralo gubitaše, no u Kini država spašava i održava neprofitabilne proizvođače putem subvencija, državnog vlasništva ili lokalnih vlasti koje ne žele izgubiti radna mjesta.
Kineska vlada trenutačno troši oko tri posto svojih fiskalnih prihoda samo na stimuliranje prodaje automobila.
U želji da osvoji svjetsko tržište električnih vozila, Kina je svoj model gradila i kao oblik gospodarske dominacije. Niske cijene i subvencionirani izvoz trebali su potisnuti konkurente, a ta je strategija dugo funkcionirala. No posljednjih godina zapadne zemlje reagirale su oštrim carinama. Pristup ključnim tržištima tako je postao ozbiljno ograničen, što bi moglo destabilizirati kineske proizvođače.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....