 
Američka poslovna scena u utorak je doživjela neugodno iznenađenje. Amazon je najavio otpuštanje 14.000 zaposlenika, navodeći kao razlog transformaciju poslovanja potaknutu umjetnom inteligencijom. Prema informacijama Wall Street Journala, ukupni broj otkaza mogao bi dosegnuti i 30.000 radnih mjesta.
Neki od 14.000 zaposlenika koje je Amazon ove godine počeo otpuštati doznali su za svoj status preko kratkih, masovnih SMS poruka, pokazuje novi izvještaj.
Prema izvorima upoznatima sa situacijom i screenshotovima koje je pregledao Business Insider, Amazon je pogođenim zaposlenicima u utorak ujutro poslao dvije SMS poruke dok je pokretao novi krug otkaza u korporativnom sektoru.
Kako bi oslobodio sredstva za ulaganja u AI infrastrukturu i nove podatkovne centre, Amazon je pribjegao drastičnom potezu. ‘Nemamo luksuz čekati nekoliko godina’, poručili su čelnici kompanije, prenosi NY post.
Jedna poruka savjetovala je zaposlenike da provjere osobne i poslovne e-mailove prije dolaska u ured – kako bi se izbjeglo da otpušteni radnici dođu na posao i otkriju da im kartice za pristup više ne rade.
Da bi bili sigurni, Amazon je poslao i drugu poruku koja je zaposlenike uputila da nazovu help desk ako nisu primili “e-mail o svojoj poziciji”, navodi Business Insider.
Amazon je odbio komentirati situaciju.
Izvršni direktor Andy Jassy još je u lipnju upozorio da će AI u budućnosti omogućiti smanjenje broja zaposlenih u uredima, no tada je spominjao ‘sljedećih nekoliko godina’. Sada se čini da ta budućnost stiže brže nego što se očekivalo.
Amazon je, piše Business Insider, prešao s postupnog smanjenja broja radnika na izravne otkaze, čime započinje novo razdoblje u američkom korporativnom sektoru — eru masovnih rezova uzrokovanih umjetnom inteligencijom.
U službenom priopćenju tvrtka navodi da AI omogućuje ‘brže inovacije nego ikad prije’, zbog čega se organizacija mora pojednostaviti i smanjiti broj upravljačkih slojeva. No pravi razlog, dodaje Business Insider, leži u ubrzanoj borbi s konkurencijom — Microsoftom i Googleom — čije cloud usluge rastu brže od Amazon Web Servicesa.
Ovi otkazi dio su napora Amazona da “smanji birokraciju” među svojim uredskim zaposlenicima, istaknula je Beth Galetti, izvršna direktorica zadužena za ljudske resurse, u internom dopisu zaposlenicima.
“Dok će u nekim sektorima dolaziti do zapošljavanja, a u drugima do smanjenja broja zaposlenika, ukupno će se broj pozicija u korporativnoj strukturi smanjiti za otprilike 14.000 radnih mjesta”, napisala je Galetti, piše NY post.
Neki menadžeri su u ponedjeljak prošli trening kako bi bili spremni za razgovore s otpuštenim zaposlenicima nakon slanja e-mailova, prema izvorima Reutersa.
U novi val otkaza uključeni su timovi koji rade u odjelima za ljudske resurse, uređaje, usluge i operacije. Zaposlenici koji ostanu bez posla moći će se prijaviti za nove pozicije unutar kompanije.
Ako ne pronađu novi angažman, bit će im ponuđeni otpremnina, savjetodavne usluge i zdravstvene beneficije, stoji u dopisu Galetti.
Tek početak, kući će ih još toliko
Ukupno, tvrtka sa sjedištem u Seattleu planira smanjiti oko 30.000 uredskih radnih mjesta, što je približno 9% globalne korporativne radne snage, prenosi Reuters. Novi krug otkaza očekuje se u siječnju, nakon blagdanske sezone, javlja New York Times.
Otpuštanja su nastavak desetaka tisuća rezova otkako je Andy Jassy preuzeo mjesto izvršnog direktora od osnivača Jeffa Bezosa 2021. godine.
U lipnju je Jassy potaknuo zaposlenike da prihvate automatizaciju i “pomognu u ponovnom osmišljavanju kompanije”. Naglasio je da nova tehnologija može stvoriti nove prilike za zapošljavanje, ali i donijeti “dobitke u efikasnosti” smanjenjem ukupne radne snage.
“Trebat će nam manje ljudi za obavljanje nekih poslova koji se danas rade”, napisao je tada.
Amazon već koristi robote i automatizaciju u svojim skladištima, a kompanija planira ograničiti zapošljavanje više od 600.000 skladišnih radnika u nadolazećim godinama zahvaljujući novim tehnologijama, iako očekuje prodaju dvostruko većeg broja artikala u istom razdoblju, navodi New York Times. Amazon je izvijestio da članak daje “nepotpun i zavaravajući prikaz naših planova”.
U posljednjem tromjesečju kompanija je zabilježila 18 milijardi dolara profita te povećala ulaganja u AI podatkovne centre. Kapitalna ulaganja, uključujući podatkovne centre, ove godine premašit će 120 milijardi dolara, što je rast od gotovo 50% u odnosu na prošlu godinu.
“Pitam se zašto smanjujemo broj zaposlenih kad tvrtka dobro posluje”, napisala je Galetti u utorak. “No svijet se brzo mijenja, a mi se moramo usredotočiti na agilnije poslovanje, sa manje slojeva upravljanja i većom odgovornošću, kako bismo iskoristili prilike koje donosi umjetna inteligencija”, pojasnila je izvršna direktorica.
 
 
     
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....