Kina je započela završnu fazu testiranja novog superbrzog vlaka CR450, čija brzina od 453 kilometra na sat premašuje postojeće modele s kotačima za više od 100 kilometara. Nakon što prijeđe 600.000 kilometara na testnim i određenim željezničkim prugama, dobit će dozvolu za prijevoz putnika - što bi se trebalo dogoditi već sljedeće godine.
Kako izvještava kineska državna televizija CCTV, nedavno je na brzoj pruzi Šangaj-Čongking-Čengdu otvorena posebna testna pruga za CR450 - vlak nove generacije razvijen pod nadzorom Kineske državne željezničke grupe, piše Mondo.
Projekt je pokrenut 2021. godine, a prvi prototip predstavljen je krajem prošle godine. Prema Chosun Bizu, CR450 postavio je novi rekord za najveću brzinu vlaka s kotačima na tračnicama (dakle, nije riječ o maglev sustavu), dosegnuvši 453 km/h.
Među vlakovima koji su trenutno u komercijalnoj upotrebi, najbrži je Shanghai Maglev, koji postiže maksimalnu brzinu od 460 kilometara na sat. Ako se on izuzme, najbrži vlak s kotačima je kineski CR400, s maksimalnom brzinom od 350 km/h. Slijede ih francuski TGV i japanski Shinkansen, koji razvijaju brzine do 320 km/h, dok korejski KTX-Sancheon postiže maksimalnih 305 km/h.
Novi CR450 donosi niži, lakši i elegantniji dizajn u usporedbi s prethodnikom. Kako bi se smanjio otpor zraka i povećala brzina, duljina "nosa" vlaka povećana je s 12,5 na 15 metara, dok donji dio karoserije minimizira udaljenost između kotača i karoserije vlaka. Visina karoserije smanjena je za oko 20 centimetara, a ukupna težina smanjena je za čak 50 tona. Rezultat je 22% manji aerodinamički otpor.
U praksi to znači i znatno brže ubrzanje - CR450 razvija brzinu od 350 kilometara na sat za samo 4 minute i 40 sekundi, što je čak 100 sekundi brže nego prije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....