Sumnja koja se godinama spominje među korisnicima, ali nikada nije dokazana jest: prisluškuje li Instagram potajno naše razgovore kako bi nam prikazivao ciljane reklame? Kako drukčije objasniti činjenicu da se odjednom u feedu pojavljuju oglasi za stvari o kojima smo netom s nekim razgovarali?
Šef Instagrama Adam Mosseri oglasio se kako bi stao na kraj naklapanjima i pokušao jednom zauvijek razbiti taj mit. U videu objavljenom na platformi rekao je:
"Kunem se, ne prisluškujemo vaše mikrofone."
Kako Instagram objašnjava ‘sumnjive‘ oglase?
Činjenica da je izvršni direktor uopće morao objaviti takav video pokazuje koliko je zapravo ta priča jaka. Još od 2016. Meta, korporacija kojoj pripadaju Instagram i Facebook, pokušava opovrgnuti te tvrdnje, no sumnje su i dalje prisutne među korisnicima.
Mosseri ističe da bi takvo prisluškivanje drastično skratilo trajanje baterije na pametnim telefonima i da bi se aktivnost mikrofona ionako mogla prepoznati po svjetlećoj točki na ekranu.
Tvrdi da korisnici dobivaju personalizirane reklame zato što oglašivači prikupljaju podatke o klikovima, interesima i posjećenim stranicama.
Uz to, važnu ulogu igraju i interesi prijatelja – ponekad je, kaže, jednostavno riječ o slučajnosti da se oglas poklopi s nedavnim razgovorom.
Korisnici i dalje skeptični
No mnoge korisnike video nije uvjerio. Jedan je komentator ironično napisao:
"Upravo to bih i ja rekao da stvarno prisluškujem ljude."
Drugi su opisivali vlastita iskustva u kojima su dobivali reklame o temama o kojima prije razgovora – nisu nikada razmišljali.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....