StoryEditorOCM
Svijetdodatna stavka

Poznati trgovački lanac uvodi naknadu za dosad besplatnu uslugu: reakcije su podijeljene; stručnjakinja kritizira mjeru

Piše VIJESTI SD
20. ožujka 2025. - 21:28

Promjene u supermarketima i diskontnim lancima često izazivaju nezadovoljstvo potrošača. Sada su neki kupci nezadovoljni dodatnom stavkom na računu. Naime, Lidl je počeo naplaćivati uslugu koja je dosad bila besplatna.

Iznos koji se naplaćuje je minimalan – samo 1 cent a cilj je zaštita okoliša.

Na TikToku, korisnik „Der Filialleiter“, koji radi kao voditelj jedne Lidlove poslovnice, objavio je video u kojem kaže:

„Dogodilo se – sada i u Lidlu plastične vrećice za voće i povrće koštaju 1 cent.“

To znači da će svi koji u Lidlu kupuju voće i povrće na vagu te ga pakiraju u plastične vrećice, od sada morati za svaku vrećicu platiti dodatni cent.

Burne reakcije

Kaufland je već ranije uveo ovu mjeru, a neki kupci su burno reagirali. Slično su se pobunili i kupci Aldija, kada je taj lanac uveo istu praksu u nekim trgovinama, prenosi Fenix magazin.

Neki kupci odmah su pronašli način kako izbjeći plaćanje. Jedan korisnik TikToka napisao je: „Samo ću uzeti vrećice iz pekarskog odjela.“

Slične komentare ostavili su i drugi korisnici:

„1 cent za malo plastike? Bez mene!“

„Nadam se da se šalite.“

„Uskoro ćemo morati plaćati ulaznicu za trgovinu.“

Aldi već provodi ovu politiku u nekim poslovnicama.

Podrška kupaca: „Trebalo je biti i skuplje!“

Kupci predlažu kompromis

No, ima i onih koji podržavaju ovu mjeru:

„Super ideja!“ kaže jedna korisnica.

„Prava odluka – previše ljudi uzima vrećice bez razmišljanja i u njih slaže cijelu kupovinu.“

„Trebali su ih naplatiti i više od 1 centa!“

Jedna korisnica predlaže kompromis:

„Ako kupujem trešnje, vrećica bi trebala biti besplatna. Ali za stvari koje mogu staviti direktno u kolica, poput jabuka i banana, neka bude naplata.“

‘Simbolična naknada‘

Organizacija za zaštitu okoliša NABU (Njemački savez za očuvanje prirode) ovu naknadu smatra simboličnom i nedovoljno učinkovitom.

Stručnjakinja NABU-a Katharina Istel za medije je izjavila:

„Mala plastična ili papirnata vrećica puno je bolja od unaprijed zapakirane ambalaže jer troši manje materijala.“ Glavni problem nisu tanke jednokratne vrećice, već prevelika ambalaža u kojoj dolazi voće i povrće. Plastična ambalaža je sedam do osam puta materijalno intenzivnija od jednokratnih vrećica,

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. listopad 2025 02:14