Gradonačelnik Šime Erlić krenuo je s ispunjavanjem predizbornih obećanja: na konferenciji za novinare u četvrtak predstavio je prvi korak prema profesionalizaciji i novoj sistematizaciji u gradskoj upravi te u trgovačkim društvima i ustanovama kojima je Grad Zadar vlasnik ili osnivač.
Riječ je o odluci gradonačelnika kojom se od uprava devet gradskih tvrtki i upravnih vijeća ustanova (knjižnice, kazalište, vrtići, vtarogasci...) kojima je Grad Zadar jedini osnivač traži uvođenje novih pravila kod zapošljavanja kako bi se taj proces odvio na maksimalno transparentan način. Sve predložene akte trgovačka društva i ustanove moraju usvojiti do početka rujna, a do tada će gradonačelnik donijeti poseban set smjernica za provedbu novih pravila.
- Novom se odlukom nalaže upravama gradskih tvrtki i upravnim vijećima gradskih ustanova donošenje akata kojima će regulirati i standardizirati raspise javnih natječaja za zapošljavanje. U tim tvrtkama i ustanovama radi više od dvije tisuće ljudi i naš je krajnji cilj profesionalizacija javnog sektora kako bi ljudi koji rade u gradskoj upravi i gradskim tvrtkama bili na to ponosni – kazao je Erlić.
Odlukom je predviđeno da svi natječaji za zapošljavanje, osim na stranicama Zavoda za zapošljavanje, moraju biti objavljeni na stranicama društva, na stranicama Grada Zadra te o njima mora biti obaviještena javnost putem medija. U povjerenstvima za odabir kandidata treba biti uključen i jedan član iz redova korisnika ili iz udruge građana koja djeluje u području djelokruga gradske tvrtke ili ustanove. Cijeli postupak natječaja, od raspisivanja do testiranja kandidata, mora na jednak način biti transparentan, kako bi se vratilo povjerenje građana u sustav.
- Ovo je prvi korak prema sistematizaciji radnih mjesta u gradskim tvrtkama i ustanovama, odnosno reformi gradske uprave. U tom cilju sve tvrtke i ustanove u vlasništvu Grada moraju podići razinu komunikacije s građanima i medijima. Odgovori na pitanja moraju se dostaviti promptno, najkasnije u roku 48 sati. Naše javne tvrtke i ustanove moraju funkcionirati u skladu s današnjim standardima komunikacije javnog servisa. Takav standard danas pružaju samo dvije gradske tvrtke, Nasadi i ŠC Višnjik. Svi ostali trebaju se do rujna tome prilagoditi, ekipirati i osigurati novi način komunikacije – naglasio je Erlić u društvu zamjenika Ante Ćurkovića i Mirjane Zupčić, pročelnice Upravnog odjela za poslove Gradonačelnika i Gradskog vijeća, koja je radila na pripremi odluke.
Odgovarajući na novinarska pitanja, hoće li nova sistematizacija dovesti do otpuštanja, odnosno kako planira spriječiti namještanje natječaja za zapošljavanje, Erlić je kazao da za sada ne misli poduzimati neke radikalne rezove ni metode, ali da je cilj maksimalno iskoristi kapacitete zaposlenika, te uvesti nagrađivanje i stimulacije za dobar rad.
Erlić je komentirao i javni obračun v.d. direktora KK Zadar Tomislava Kabića s trenerom Danijelom Jusupom koji je putem klupskog priopćenja upućen medijima. Za Kabića je pritom kazano da, u kontekstu profesionalizacije gradskih tvrtki, navodno ne ispunjava uvjete za mjesto direktora.
- Za to da on nema uvjete, ne znam, to prvi put čujem. Nije mi drago da je taj sukob, nakon nove titule i dobre atmosfere koja je ujedinila Zadar, izašao u javnost. Takve stvari se u javnim tvrtkama trebaju rješavati iza zatvorenih vrata. Mislim da je KK Zadar, nakon tri titule prvaka za redom, na dobrom putu za razvoj. Što se tiče privatizaciji kluba, mislim da Grad uvijek mora zadržati svoju prisutnost u klubu, ali je poželjno uključiti i privatan interes. Grada Zadra će uvijek pružiti podršku klubu u smjeru razvoja kojeg odabere u skladu s financijskim mogućnostima, ali kao jedna od najvećih brendova ovoga grada, uvijek ćemo u njemu štiti i javni interes – poručio je gradonačelnik Šime Erlić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....