Stanari zgrade Maraske, njih tridesetak, održali su javnu tribinu kod spoja nove prometnice na njihovu ulicu kako bi upozorili na uzurpaciju privatnog vlasništva.
Javnu raspravu sazvao je predsjednik zadarskog SDP-a Daniel Radeta, koji je na početku naglasio kako bi stanarima sazvao javnu raspravu u gradskoj vijećnici, no s obzirom na to da su izbori raspisani, a time i mandati gradskih vijećnika prestali, rasprava je održana na spoju nove ceste i čestice u vlasništvu stanara Maraske.
Na početku javne rasprave, predstavnik dijela stanara Neven Vlakić je s Antom Rubešom (Akcija mladih) vratio ograde na dvotračnu prometnicu koja bi, uz hotel Hyatt, trebala povezati Trpimirovu obalu s Krležinom ulicom.
Radeta je napomenuo kako je podršku stanarima došao dati kao građanin, a Vlakić je istaknuo kako rasprava nije politički motivirana te kako je želio pozvati medije jer vjeruje da će se problemi ovog tipa javljati i u budućnosti.
– Do prije 15 mjeseci nismo znali da Grad tu planira probiti dvosmjernu cestu. Iz Grada tvrde da se ta dvosmjerna cesta zove Ulica 9. svibnja 1945. Ja sam radio u Marasci i nikad taj naziv nije postojao, tako da u tvornici zatvorenog kompleksa ne možete imati naziv ulice. Iz Grada kažu, na mjestu gdje smo postavili ogradu, da je to bio pristupni put za Marasku. No, tu je bio betonski zid i to velika većina ljudi može potvrditi. Jedina vrata koja su se otvarala su metalna crvena vrata koja se nalaze na jugu, ali se zadnjih 30 godina nisu otvarala. Grad izvrće činjenice! Ovo nikad nije bila pristupna cesta niti se ikad prilazilo Marasci tu – kazao je Vlakić, dodajući kako imaju četiri pravomoćne sudske odluke, jednu iz 2017., a ostale iz 2020.
– Napomenuo bih da se ispod zelene čestice na kojoj se nalaze kontejneri nalaze naši tankovi za loživo ulje. Kompleks ovih zgrada dovršen je krajem ‘70-ih te imamo sve dozvole za prostor na kojem se nalaze tankovi lož-ulja. Mi smo sada povukli EU sredstva, potpisali ugovor vrijedan preko tri milijuna eura za dizalicu topline koja se treba smjestiti na lokaciji gdje se nalaze tankovi lož-ulja. Ako ta cesta bude dvosmjerna, upitna je provedba našeg projekta za koji smo dobili novac – kazao je Vlakić, dodajući kako će se prilikom izvedbe njihovog projekta dizalice topline trebati ponovno kopati cesta i dovoditi instalacije u zgrade.
Jedan od starijih stanara zgrada Maraska kazao je kako su stanari sami platili cijelu česticu i da "ništa nije kako iz Grada govore". Istaknuo je kako se nad stanarima uklanjanjem ograda i svojatanjem zemljišta provodi nasilje.
– Mi smo platili ovo, sve je to plaćeno Jugotankeru. Ništa nije kako govore da je to bio socijalizam. Ovo što rade je nasilje, a nasilje provocira kontra nasilje. Sad znamo tko je to napravio, tko je dao dozvolu – netko iz Grada Zadra. Ja jesam star, ali bit će kontra nasilja – kazao je gospodin starije dobi.
Radeta je istaknuo kako su gradonačelnik Branko Dukić i gradske službe bili pozvani na javnu raspravu, ali se nisu odazvali. Također je poručio gradonačelniku da će ga on osobno prijaviti policiji ako se ograde koje su stanari postavili ponovno uklone.
Vlakić je kazao kako su stanari policiji prijavili krađu ograde, ali i kako su stanari podnijeli tužbu protiv Grada za uznemiravanje posjeda.
– I Općinski sud je potvrdio da smo u pravu. Zašto Grad dopušta da cesta ide preko naše, a ne njihove čestice? Zašto se ide u pogodovanje investitorima, a ne građanima koji tu žive? Maraska je uvijek bila zatvoren kompleks. Ja sam tu radio i sudjelovao u preseljenju, a na posao sam morao ići okolnim putem – zaključio je Vlakić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....