Nije treća, ali bi za odmorište Marune mogla biti peta sreća! Hrvatske autoceste (HAC) su na nedavnom, petom pokušaju davanja u koncesiju odmorišta Marune napokon dobile – dvije ponude.
Jedna od njih stigla je od bivšeg koncesionara, hrvatskog „kralja pršuta” Mladena Nekića, koji je još 2006. godine, preko tvrtke Mataš M.N., od HAC-a za 32.000 kuna mjesečno dobio pravo na koncesiju. Tvrtka Mataš M.N. ubrzo se našla u poslovnim problemima, pa je Nekić ugovor s HAC-om prebacio na svoju drugu tvrtku Jasen, koja je 2009. godine preuzela imovinu vrijednu 28 milijuna kuna, ali i jednako visoke financijske obveze.
Ni druga tvrtka nije mogla podnijeti velike financijske terete, pa je i ona završila u stečaju. Tvrtka Jasen izbrisana je iz sudskog registra u veljači 2016. godine, čime je formalno prestala vrijediti koncesija i pravo korištenja zemljišta. Time je objekt službeno prešao pod kontrolu države i HAC-a.
Nekić se sada na peti natječaj, koji je završio početkom kolovoza, javio s tvrtkom Velebitska kraljica, a upravo su tim imenom u prošlosti zvali sada već oronulo zdanje na autocesti.
Početni mjesečni iznos koji bi budući koncesionar trebao uplaćivati HAC-u određen je na 5.256,74 eura bez PDV-a. No, iako je Nekić poslao ponudu, ona na natječaju nije bila najviša.
Najbolju ponudu poslala je tvrtka Flota energy iz Sesveta, u iznosu od 5.306,73 eura (bez PDV-a). Nekićeva Velebitska kraljica ponudila je 5.258,00 eura (bez PDV-a), što je tek dva eura više od početne cijene.
Iz HAC-a poručuju kako je trenutačno u tijeku pregled dokumentacije i ocjenjivanje ponuda, nakon čega će biti poznat budući koncesionar.
U petom po redu pokušaju privlačenja investitora, Hrvatske autoceste odlučile su produljiti razdoblje korištenja odmorišta s dosadašnjih 25 na 35 godina.
No, nije ovo prvi put da je HAC dobio ponude za Marune, jer je na četvrtom natječaju dobio također dvije ponude. Problemi su se pojavili prilikom pregleda dokumentacije, jer je tijekom obrade ponuda i pripadajuće dokumentacije utvrđeno da niti jedna ponuda nije bila potpuna u dijelu dokazivanja sposobnosti ponuditelja.
Prva tri natječaja nisu urodila plodom jer na niti jedan od ta tri nije pristigla niti jedna ponuda. Stoga su u HAC-u prilikom četvrtog natječaja odlučili promijeniti uvjete i sniziti cijene koncesije. Na prva tri natječaja budući je investitor HAC-u trebao isplaćivati mjesečni zakup od 5.521,03 eura, a na četvrtom natječaju je snižena cijena za oko 1.500 eura, odnosno na 4.027,26 eura. Na petom natječaju taj je iznos ponovno uvećan.
Za razliku od prva tri natječaja, iz četvrtog je bio izbačen uvjet prema kojem investitor mora ukloniti drugu fazu objekta, koja se odnosi na dodatne smještajne kapacitete za koje, prema objašnjenju iz HAC-a, nema interesa niti potrebe te čija izgradnja nije opravdana potražnjom korisnika autoceste. U petom natječaju HAC je tražio da se uredi samo pročelje gdje se nalaze smještajni kapaciteti, ne i njihova unutrašnjost.
Rok za početak rada uslužnih djelatnosti na odmorištu Marune je najviše dvije godine od uvođenja u posjed.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....