StoryEditorOCM
4 kantunaVRTOGLAVE CIFRE

Natječaj za zakup štanda na rivi izazvao nezadovoljstvo: "Zašto smo jedini ostali bez prava da prvi zakupimo štand?"

Piše I. I.
29. ožujka 2025. - 20:54

Za jedan štand za prezentaciju brodskih izleta na Obali kralja Petra Krešimira, na natječaj koji je Grad Zadar objavio 10. ožujka, stigle su četiri ponude: Brodooprema d.o.o. ponudila je iznos od 53 tisuće eura, Felicija tours d.o.o. ponudila je iznos od 37.100,00 eura, obrt za turizam Jelka Tours ponudio je iznos od 31.299,99 eura, dok je Anma d.o.o. ponudila iznos od 6.215,00 eura. 

Upravo ta zadnja tvrtka Anma, tvrtka je koja je do ove godine imala štand za prodaju brodskih izleta na Branimiru, to je bio jedini štand koji je stajao pored parkinga na Branimiru. S ovom godinom taj je štand ukinut, a zbog toga će se na rivi, umjesto dosadašnjih sedam štandova nalaziti - osam. 

Ove je godine Grad svim "štanderima" odlučio povisiti cijenu najma štanda i svim je dosadašnjim zakupcima prvima ponudio štandove koje su dosada zakupljivali, ali po novoj cijeni. Velika većina zakupnika je na nove cijene i pristala stoga njihovi štandovi nisu išli na javni natječaj. No, Anti Smokroviću, točnije njegovom sinu, vlasniku tvrtke Anma Marku, unatoč potpunom ukidanju mjesta na kojem su dosada prodavali brodske izlete, takvo nešto nije ponuđeno.

- Mi tu imamo štand već duže vrijeme i Grad ga je ove godine odlučio ukinuti. Mislio sam s obzirom da su nam ukinuli štand, da će nam ponuditi zakup štanda na rivi. No, to se unatoč mojim pisanjima pročelniku Koroni i gradonačelniku Dukiću nije dogodilo, govori nam Ante dodajući kako je godinama mjesto na Branimiru uredno plaćao u iznosu od 1089.65 eura. Iznos od 6.215,00 eura za poziciju osmog štanda na rivi, ponudio je kako kaže - namjerno. 

- Kada sam čuo da je moje mjesto ukinuto, otišao sam u gradsku upravu kod pročelnika Korone koji mi je to i potvrdio i kazao je kako je gradonačelnik Dukić dao dozvolu da se otvori još jedan štand na rivi, ali kako će taj štand ići na javni natječaj i kako se mi možemo javiti na natječaj, govori Ante koji je napisao dopis gradonačelniku Dukiću i pročelniku Koroni u kojem ih je pitao zbog čega mu, ako su već jedino njegov štand "ukinuli", ne ponude zamjensko mjesto na rivi, no odgovor, govori nam - nije dobio. 

- S razlog sam ponudio taj iznos jer je dosadašnjim zakupcima na rivi iznos od 6.200,00 eura ponuđen za pravo prvozakupa. S obzirom da su meni jedinom ukinuli štand i da meni jedinom nisu ponudili mogućnost prvozakupa štanda, smatram da bi natječaj trebao biti poništen, govori Ante. 

Zbog čega je taj štand ukinut kao i zašto Smokrović nije dobio pravo da prvi zakupi štand, upitali smo pročelnika UO za gospodarenje gradskom imovinom Tomislava Koronu.

- Prodajno mjesto broj 10 za postavu štanda za prezentaciju brodskih izleta, na lokaciji Obala kneza Branimira, koje je koristilo društvo Anma d.o.o. u zakup, sada je u nadležnosti Županijske lučke uprave, te je granica istog jasno definirana. U vezi s ukidanjem prodajnog mjesta, važno je napomenuti da je ugovor o zakupu javnih površina, temeljem kojeg je navedeno društvo koristilo spomenuto prodajno mjesto, istekao 27. listopada 2024. godine. Odlukom Grada Zadra, broj prodajnih mjesta na toj lokaciji smanjen je sa 10 na 9, iz gore navedenih razloga, u skladu s Planom korištenja javnih površina („Glasnik Grada Zadra“, broj 14/23 i 8/25), što je javno objavljeno na službenim stranicama Grada Zadra. U tom kontekstu, postavljanje štanda na toj lokaciji više nije bilo moguće na temelju ranijeg ugovora, o čemu je direktor društva Anma d.o.o. u više navrata obaviješten, istaknuo je pročelnik Korona dodajući kako se nova prodajna mjesta mogu dodjeljivati isključivo putem javnog natječaja.

- Prema Odluci o zakupu javnih površina Grada Zadra, prodajna mjesta na novoj lokaciji dodjeljuju se isključivo putem javnog natječaja. Dodjela lokacija van javnog natječaja nije moguća. Natječaj za postavu pokretnih naprava za prezentaciju brodskih izleta na rivi objavljen je 13. ožujka, a javno otvaranje ponuda održano je 26. ožujka, u Velikoj vijećnici Grada Zadra.

Slijedom navedenog, točka 5. natječaja, objavljenog na službenim stranicama Grada Zadra, jasno definira obvezu ponuditelja da prilože određenu dokumentaciju. Svi ponuđači imali su ravnopravan pristup natječaju i da su uvjeti jasno navedeni, postupak je proveden u skladu s važećim zakonima i pravilnicima. Na upit gospodina Smokrovića od 17. ožujka 2025. godine, Grad Zadar odmah je postupio i odgovorio 18. ožujka 2025. godine, a odgovor je poslan poštom, istaknuo je pročelnik Korona. 

 

 

27. listopad 2025 06:17