Kosturi iz ormara - sintagma je kojom bi se moglo opisati stanje koje je zatekao Stipe Žunić nakon pobjede za gradonačelnika grada Paga. Žunić je, podsjetimo, na izborima u lipnju nadmašio dugogodišnjeg bivšeg gradonačelnika Antu Fabijanića Njekulina, kandidata HDS-a i HDZ-a, kojeg je nekidan uhitio USKOK zbog sumnje da je kao prvi čovjek Paga zlouporijebio položaj i ovlasti.
Nepopunjeni ključni upravni odjeli, samo dva redara za cijeli grad, nespremnost za turističku sezonu, financijski projekti bez pokrića, samo su neki od problema koji su ga zatekli kada je stupio na funkciju.
Gradonačelnik Žunić u razgovoru za Zadarski.hr otkriva što je sve zatekao po dolasku u gradsku upravu, kako se pokušava uspostaviti kontrola nad gradskim financijama i komunalnim poduzećima te zašto apelira na građane da pokažu strpljenje dok se sustav ponovno ne uspostavi na zdravim temeljima.
Što vas je sve dočekalo u gradskoj upravi prilikom preuzimanja mandata?
– Na početku mandata dočekali su nas poprilično veliki problemi i nedostatak funkcionalnosti gradske uprave i gradskih tvrtki. Jedan od najvažnijih upravnih odjela u gradskoj upravi, onaj koji se tiče komunalnog uređenja, prostornog planiranja i EU fondova, bio je bez vodstva. Imenovali smo vršiteljicu dužnosti pročelnice kako bismo mogli rješavati probleme koje smo zatekli. U komunalnom redarstvu dočekao nas je jedan komunalni i jedan prometni redar, a s tako malim brojem ljudi nemoguće je održavati red na cijelom teritoriju Grada Paga.
Drugi problem bio je taj što ništa nije bilo pripremljeno za turističku sezonu – ni plaže ni javne površine. Također, iako Grad Pag ima vlastitu tvrtku za uređenje zelenih površina – "Pag II", zatekli smo da radove na uređenju tih površina obavlja vanjska tvrtka, kojoj smo odmah otkazali ugovor. Trebalo nam je otprilike dva tjedna da organiziramo tvrtku "Pag II" i omogućimo joj da, koliko-toliko, normalno funkcionira. "Pag II" ima samo deset zaposlenika, što otežava rad i funkcioniranje. Riječ je o gradskoj tvrtki koja je osnovana kako bi izvodila manje građevinske radove, brinula se o javnoj rasvjeti i održavala zelene površine, no u prošlom mandatu gradonačelnika Fabijanića za radove na javnim površinama angažirani su kooperanti. Trenutno radimo na tome da tvrtku "Pag II" postavimo na zdrave temelje i da do sljedeće godine ona uistinu obavlja sve poslove predviđene njezinom djelatnošću.
Kakvo je stanje bilo u gradskoj blagajni?
– U gradskoj blagajni stanje nije bilo idealno. Na računu je bilo oko 140 tisuća eura, no odmah po dolasku morali smo isplatiti plaće, čime smo pali ispod sto tisuća eura. Uz to, Grad je pokrenuo mnoge projekte za koje nije bilo financijskog pokrića. Neki od većih projekata bili su sortirnica otpada, koja je bila u fazi potpisivanja ugovora s izvođačem, te projekt "Arhipelag kulture" kojim će se obnovit Magazin soli, a za koji smo morali pokrenuti javne pozive za izvođače.
Trenutno je u tijeku završetak postupka javne nabave za odabir izvođača radova za izgradnju i opremanje sortirnice, suvremenog postrojenja za sortiranje odvojeno sakupljenog otpada u Pagu, a za projekt sortirnice do početka jeseni moramo osigurati 250 tisuća eura. Vjerujem da ćemo u tome uspjeti jer će se gradska blagajna početi puniti nakon Velike Gospe. Naime, prethodni gradonačelnik je obustavio sve moguće koncesije i zakupe javnih površina. To su bile njegove političke odluke. Mi smo prekinuli s takvom praksom i odgovorili na zahtjeve obrtnika i tvrtki, čime ostvarujemo direktan prihod unutar gradskog proračuna.
Hoćete li pokrenuti reviziju gradske uprave?
– U planu nam je pokrenuti reviziju gradske uprave i svih gradskih tvrtki. Već je dovršena revizija za tvrtku "Pag II", pri čemu su utvrđene nepravilnosti u radu knjigovodstva koje su nastale prilikom konverzije iz kuna u eure, a koje ćemo u nadolazećem razdoblju ispraviti.
Na posljednjoj sjednici ste izglasali suglasnost da se Komunalno društvo Pag pripoji Vodovodu Hrvatsko primorje, što je bila zakonska obveza. Zbog čega se pripajanje nije ranije provelo?
– Tom odlukom ispravljamo posljedice neodgovornog postupanja bivše gradske vlasti koja, unatoč ranije donesenoj odluci Gradskog vijeća, nije provela proces pripajanja, čime je naše komunalno društvo ostalo jedino izvan sustava, za razliku od svih ostalih društava s otoka Paga.
Pri preuzimanju dužnosti zatekli smo društvo opterećeno dugovima, s izgubljenim dragocjenim vremenom i s pravomoćnom sudskom presudom u korist Općine Kolan, na temelju koje Grad Pag mora podmiriti 636.336,31 eura.
Bivši gradonačelnik i direktor Komunalnog društva tvrdili su da članak 39. društvenog ugovora nije sporan, no upravo taj članak izričito propisuje da lokalna samouprava, u slučaju pojave ranijih obveza i dugovanja, mora stati iza svog komunalnog društva te podmiriti sve nastale obveze i dugove.
Dovedeni pred gotov čin, morali smo hitno reagirati kako bismo spriječili najgori mogući scenarij – ukidanje dozvole za rad i pokretanje stečaja Komunalnog društva Pag. Iako je situacija složena, preuzeli smo odgovornost i donijeli odluke kojima se osigurava stabilnost komunalnog sustava, štite interesi naših građana i zaposlenika te stvaraju preduvjeti za nastavak pružanja usluga na području našeg grada.
Prilikom uhićenja bivšeg gradonačelnika Fabijanića, USKOK-ovi istražitelji češljali su gradsku upravu. Jesu li vas ispitivali?
– Ne, istražitelji su od mene zatražili samo da im ustupim svu dokumentaciju, što sam i učinio.
Uz Fabijanića istražitelji USKOK-a su priveli i direktora Komunalnog društva Pag. Je li on i dalje direktor?
– Istog dana kada je uhićen, direktor je podnio neopozivu ostavku, a za novu direktoricu imenovana je Marijana Orlić Kustić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....