Slučaj spojne ceste kod zgrade Maraska dobio je neočekivani nastavak. Općinski sud u Zadru, ali i Neven Vlakić, predstavnik dijela stanara, demantiraju izjave Grada Zadra da je sud odgovoran za to što je došlo do navodno nezakonitog upisa stanara u vlasništvo spornog dijela spojne ceste, između Trpimirove obale i Ulice Miroslava Krleže.
Štoviše, iz njihovih izjava nedvojbeno proizlazi da Grad Zadar ne govori istinu.
PRED OTVARANJE HYATTA Stanari blokirali cestu: „Grad Zadar otima naše vlasništvo!” Grad Zadar: „Za sve je kriv Općinski sud!” Kako je izdana dozvola?
U odgovoru kojeg smo zatražili od Općinskog suda u Zadru naglašava se da Grad Zadar nikad nije poduzeo korake za koje tvrdi da je poduzeo, te se jasno ukazuje da je odgovornost za nastale probleme oko spojne ceste na Gradu Zadru.
"Svi postupci povezivanja provedeni su sukladno odredbama Pravilnika o povezivanju zemljišne knjige i knjige položenih ugovora i upisu vlasništva posebnog dijela nekretnine (etažnog vlasništva). Nekretnina oznake k.č.br. 3508/2, zgrada sa zemljištem, dvorište i garaža, od toga zgrada sa zemljištem površine 1509 m2, dvorište površine 4416 m2, garaža površine 41 m2 i garaža površine 628 m2 ukupne površine 6594 m2 upisana je u zk. ul. 17931 k.o. Zadar. Označena nekretnina istovjetna je upisu u katastarskom operatu.
U konkretnoj situaciji ista površina čestice u svim provedenim postupcima povezivanja bila je upisana u katastarskom operatu i zemljišnoj knjizi i na njoj je izgrađena jedna zgrada. Već kod prvog povezivanja provedenog pod poslovnim brojem Z-7714/2017, kao vlasnici k.č.br. 3508/2 k.o. Zadar bili su upisani vlasnici etažnih jedinica 1-9, i to kao vlasnici u zk. tijelima, koja su spojena sukladno odredbi čl. 367. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima što je u skladu s načelom jedinstva nekretnine (čl. 9. ZV). Cesta koja se spominje u novinskim člancima nije upisana u zemljišnoj knjizi, niti kao dio k.č.br. 3508/2 k.o. Zadar (zgrada sa zemljištem, dvorište i garaža)" ističe se, te dodaje:
"Prigovor Grada Zadra zabilježen pod brojem Z-10337/2022 ne odnosi se na cestu, već se odnosi na povezivanje koje je provedeno pod poslovnim brojem Z-25603/2021 za ulaz na adresi Miroslava Krleže 1 E. Prijedlog je odbijen u odnosu na upis natkritih javnih trijemova i prolaza. Ovdje treba naglasiti da predmet upisa predmetnog povezivanja, tako i predmetnog prigovora nije upis nerazvrstane ceste, koji upis se provodi u posebnom postupku.
Postupak upisa ceste propisan je Zakonom o cestama. Tako je odredbom čl. 131. Zakona o cestama propisano da nerazvrstane ceste izgrađene do dana stupanja na snagu zakona o cestama (27. srpnja 2011) koje nisu evidentirane u katastru ili nije evidentirano njihovo stvarno stanje, evidentiraju se u katastru na temelju geodetskog elaborata izvedenog stanja nerazvrstane ceste, a koji pribavlja i nadležnom tijelu za katastar dostavlja jedinica lokalne samouprave, odnosno pravna osoba koja je ovlaštena upravljati nerazvrstanom cestom sukladno propisima iz čl. 107. Zakona o cestama i rješenja nadležnog zemljišnoknjižnog suda o provedbi prijavnog lista.
Dakle, postupak upisa ceste, pa tako i nerazvrstane ceste, ne pokreće zemljišnoknjižni sud, nego je isto u nadležnosti jedinice lokalne samouprave, odnosno pravne osobe koja je ovlaštena upravljati nerazvrstanom cestom, odnosno Grada Zadra." zaključuju u odgovor s Općinskog suda."
Sličan odgovor, koji u potpunosti odgovara stavu Općinskog suda, dobili smo i od Nevena Vlakića, predstavnika dijela stanara iz zgrade u Ulici Miroslava Krleže 1, preko angažiranog odvjetničkog ureda.
- Mi govorimo istinu, a oni lažu, kaže Vlakić koji nam je proslijedio tri ključne točke osporavanja tvrdnji Grada Zadra.
"1. Grad Zadar prešućuje činjenicu da je u postupku povezivanja prigovor stavio samo na jedno rješenje, dok su tri rješenja o povezivanju pravomoćna, provedena uknjižba suvlasnika na cijeloj nekretnini te Grad nije imao nikakvih prigovora niti je ikada pokrenuo ikakav postupak;
2. STATUS JAVNOG DOBRA/NERAZVRSTANE CESTE - nije donesena odluka Gradskog vijeća da se radi o nerazvrstanoj cesti niti je provedena bilo kakva zakonom propisana procedura utvrđenja statusa javnog dobra prema odredbama Zakona o cestama niti je provedena procedura izvlaštenja kod izgradnje prometnice - navedena nekretnina niti u katastru niti u zk nije upisana kao put stoga se u smislu odredbi Zakona o cestama ne može smatrati putem odnosno nerazvrstanom cestom,
3. MARASKA - oni 2006/2007 godine sele u Gaženicu i od tada nema proizvodnje na području gdje se gradi Hyatt - Zakon o cestama stupa na snagu 2011. godine i ovaj argument Grada Zadra je u potpunosti protivan odredbama Zakona o cestama. U trenutku stupanja na snagu Zakona o cestama Maraska je već odavno prestala funkcionirati, a kamoli koristiti ovaj dio za pristup. S druge strane Maraska nije mogla navedeno koristiti obzirom na instalacije i parking koji koriste suvlasnici zgrade. Zakon o cestama propisuje da se javnom prometnicom ima smatrati ona nekretnina koja služi za pristup većem broju korisnika (čl.131.ZC), a ako je jedini argument da ga je koristila samo Maraska, što u vrijeme stupanja Zakona o cestama nije točno, tada i taj argument otpada."
Dodatno je zanimljivo da se pozivanje Grada Zadra na Zakon o cestama i ortofoto snimak iz 2011., prema kojem je sporni dio ceste bio u javnoj upotrebi, demantira nizom fotografija i orto foto snimaka prije i nakon 2011. iz kojih je razvidno da taj dio zemljišta nikad nije bio u općoj upotrebi, odnosno da nije bio prometnica, jer je bio presječen ogradnim zidom koji je dijelio stambenu zonu od industrijskog kompleksa kojeg je nekada koristila tvornica Maraska.
Podsjetimo, Grad Zadar je u petak uklonio metalnu ogradu koju su stanari postavili na dijelu spojne ceste gdje se dodiruje vlasništvo Grada Zadra i stanara ulice Miroslava Krleže, jer smatraju da je riječ o neovlaštenom ograničavanju pristupa javnom dobru.
Nakon ovog demantija, koji dovodi u pitanje vlasništvo Grada Zadra nad spornim dijelom spojne prometnice, ostaje neodgovoreno pitanje kako je Grad Zadar mogao dobiti građevinsku dozvolu za projekt izgradnje spojne ceste?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....