Hrvatske autoceste (HAC) po šesti puta raspisale su natječaj za koncesionara koji bi odmorište Marune trebao staviti u funkciju. Razlog raspisivanja novog, šestog po redu natječaja, jest taj što je tvrtka koja je koncesiju dobila na petom natječaju odustala od realizacije projekta.
A na petom natječaju objekt je u koncesiju dobila tvrtka Flota Energy u vlasništvu trgovca rabljenim automobilima Ivana Pehara, poznatog i po brendu TRCZ automobili.
IZ HAC-a su nam kazali kako odabrana tvrtka na koncu nije dostavila jamstvo za uredno ispunjenje ugovora te zbog toga nije do kraja proveden postupak davanja odmorišta u koncesiju. Ponuda Flota Energy je na petom natječaju bila bolja od one koju je dao bivši koncesionar Maruna, hrvatski „kralja pršuta” Mladen Nekić.
Podsjetimo kako je još 2006. godine, preko tvrtke Mataš M.N., Nekić od HAC-a za 32.000 kuna mjesečno dobio pravo na koncesiju. Tvrtka Mataš M.N. ubrzo se našla u poslovnim problemima, pa je Nekić ugovor s HAC-om prebacio na svoju drugu tvrtku Jasen, koja je 2009. godine preuzela imovinu vrijednu 28 milijuna kuna, ali i jednako visoke financijske obveze. Ni druga tvrtka nije mogla podnijeti velike financijske terete, pa je i ona završila u stečaju. Tvrtka Jasen izbrisana je iz sudskog registra u veljači 2016. godine, čime je formalno prestala vrijediti koncesija i pravo korištenja zemljišta. Time je objekt službeno prešao pod kontrolu države i HAC-a. Nekić se na peti natječaj javio s tvrtkom Velebitska kraljica, a upravo su tim imenom u prošlosti nazivali sada oronulo zdanje na autocesti A1 prema Zagrebu.
Tvrtka Flota energy iz Sesveta, dala je ponudu u iznosu od 5.306,73 eura (bez PDV-a) mjesečno, dok je Nekićeva Velebitska kraljica ponudila 5.258,00 eura (bez PDV-a), što je bilo tek dva eura više od početne cijene. U petom po redu natječaju, Hrvatske autoceste odlučile su produljiti razdoblje korištenja odmorišta s dosadašnjih 25 na 35 godina.
Tvrtka Flota Energy se obvezala u roku od dvije godine od uvođenja u posjed dovršiti, opremiti i pustiti u rad prvu fazu objekta, za obavljanje djelatnosti ugostiteljstva, smještaja i trgovine, urediti fasadu druge faze objekta te postaviti četiri brze punionice za električna vozila, no to se ni ovog puta neće dogoditi.
U odnosu na peti natječaj, u šestom se smanjio početni iznos mjesečne naknade. U posljednjem natječaju HAC navodi samo minimalni iznos mjesečne naknade za korištenje cestovnog zemljišta i pratećeg uslužnog objekta u iznosu od 4.420,84 eura (bez PDV-a). Uz ovu stavku, na natječaju su bile navedene i početne cijene za elektropunionicu te početni mjesečni iznos naknade za obavljanje prateće djelatnosti pružanja usluge opskrbe gorivom za vozila na električni pogon, stoga se ukupna početna cijena popela do 5.256,74 eura.
Ovog puta povećan je i iznos jamstva za ozbiljnost ponude. Naime, na prošlom natječaju zainteresirani ponuđači trebali su uplatiti tri posto od ukupne ponuđene jednogodišnje naknade, dok se sad taj iznos podigao na pet posto, ali se zato smanjio iznos jamstva za uredno ispunjenje ugovornih obveza. Na prošlom natječaju bankovna garancija iznosila je 400 tisuća eura, a na ovom natječaju iznosi 300 tisuća eura.
Pravo korištenja dodjeljuje se na razdoblje od 35 godina, od dana utvrđenog kao početak obavljanja djelatnosti. Ugostiteljsko-smještajni objekt u prvoj fazi mora poslovati tijekom cijele godine, i to u svim godinama trajanja ugovora.
HAC je i u prošlosti dobivao ponude za Marune, pa je tako bilo i u četvrtom pokušaju kada su također dobili dvije ponude.
Problemi su se pojavili prilikom pregleda dokumentacije, jer je tijekom obrade ponuda utvrđeno da niti jedna ponuda nije bila potpuna u dijelu dokazivanja sposobnosti ponuditelja, dok prva tri natječaja nisu urodila plodom jer na nijedan nije došla niti jedna ponuda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....