StoryEditorOCM
4 kantunaSVA MJESTA ZA JEDNOG

Taksisti nezadovoljni novom praksom Zračne luke Zadar: "Ovo je klasično pogodovanje velikim igračima"; Direktor: "Tako uvodimo red"

Piše Iva Ivanac
13. veljače 2025. - 21:17

Nezadovoljstvo zadarskih taksista zbog natječaja koji je Zračna luka Zadar (ZLZ) raspisuje za zakup taksi stajališta s ukupno 60 parkirnih mjesta, nastavilo se i ove godine. Naime, do 2024. godine ZLZ je provodila natječaj na način da su u zakup davali pojedinačna parkirna mjesta za taksi vozila. Međutim prošle godine došlo je do promjene politike pa je cijelo taksi stajalište po prvi put dano u zakup samo jednoj tvrtki.

- Ovo je klasično pogodovanje velikim igračima! Nitko od tvrtki nema 60 vozila kako bi mogao preuzeti taj posao – kaže nam jedan zadarski taksist, naglašavajući kako ovakav natječaj nikako ne ide u prilog lokalnim obrtnicima koji se bave taksi prijevozom.

Osim same promjene modela natječaja, problem predstavlja i iznos početne licitacije koji također dokazuje, tvrde naši sugovornici, da je natječaj krojen za velike igrače. Natječaj za zakup taksi stajališta raspisan je na razdoblje od dvije godine, no početna cijena zakupa nije jednaka za svaku godinu. Za ovu godinu ZLZ je postavila početni iznos od 320 tisuća eura (plus PDV), dok je za iduću godinu cijena dodatno povećana na 350 tisuća eura (plus PDV).

- Postavljanjem ovako visokih početnih cijena licitacije, a što se potvrdilo već i prošle godine, značajno će se utjecati na povećanje cijena taksi prijevoza iz Zračne luke Zadar. Time se stvara loša turistička slika i šalje poruka da je prijevoz iz zračne luke luksuz, a ne nužna usluga – zaključuje ovaj taksista.

S prigovorima nekoliko zadarskih taksista suočili smo direktora ZLZ-a Josipa Klišmanića kojeg smo upitali zbog čega se ZLZ odlučila na ovakve propozicija natječaja, odnosno da samo jednoj tvrtki daju u zakup cijelo taksi stajalište, a ne da se zakupljuju pojedinačna mjesta, kao što je to bio slučaj prošlih godina. Tko je donio takvu odluku, na koji način su formirane početne cijene za licitaciju te zašto je natječaj raspisan za dvije godine? Pitali smo ga smije li budući zakupnik taksi stajališta dati parking mjesto u podzakup, te zbog čega potencijalni zakupci ne moraju na natječaj dostaviti potvrdu o tome koliko njihova tvrtka ima vozila?

Klišmanića smo još pitali smatra li da će iznimno visoka cijena za taksi stajalište utjecati negativno na formiranje cijene usluge taksi prijevoza od ZLZ do Zadra i okolnih mjesta. Odgovor nam je dostavio pisanim putem:

- Zračna luka Zadar provodi natječaj na način da se pravo korištenja daje za cijelo taksi stajalište isključivo zbog lakše i bolje organizacije poslovanja na taksi stajalištu za sve dionike, a konačan cilj je kvalitetnija usluga taksi prijevoza za sve naše putnike. Prema našim informacijama prošlogodišnji natječaj nije doveo do povećanja cijene usluge taksi prijevoza, a svi putnici su slobodni odabrati alternativne vrste prijevoza u vidu javnog prijevoza ili drugih platforma za taksi prijevoz, navodi Klišmanić u svom odgovoru dodajući kako u slučaju kada im poslovne okolnosti to dopuštaju, u pravilu raspisuju natječaje na dvije ili više godina što im se u posljednje vrijeme pokazalo kao dobra poslovna praksa.

- Početne licitacijske cijene su formirane na temelju očekivanog broja putnika i provedenih natječaja za taksi prijevoz u posljednjih nekoliko godina, navodi direktor u odgovoru. Dodatno smo od Klišmanića tražili objašnjenje tko je donio takvu odluku. 

- Odluku je donijela uprva tvrtke. S davanjem u zakup cijelog taksi stajališta krenuli smo jer smo htjeli uspostaviti red na taksi stajalištu, a drugo jer nuđenje taksi usluga turistima nije naš "core business". Prošle godine se to pokazalo kao iznimno dobra praksa i zbog toga smo odlučili nastaviti s njom, zaključio je Klišmanić.

Praksa u Splitu

Koncesije za taksi stajališta splitski je aerodrom riješio na drugačiji način, onakav kakav je prije bio u zadarskoj zračnoj luci. Zračna luka Sveti Jeronim daje koncesiju za 120 parkinih mjesta i to na način da jedan taksi prijevoznik smije zakupiti samo jedno parkirno mjesto. Taksisti za to mjesto na rok od dvije godine plaćaju fiksno 3000 eura. Ono što je uzrokovalo nezadovoljstva kod splitskih taksista je da se budući koncesionari bira po principu "najbrži prst".

26. listopad 2025 17:18