Nakon dvije godine iznimno složenih i kompleksnih radova, 2023. završen je 67,4 milijuna kuna vrijedan projekt obnove zadarske rive ili Obale kralja Petra Krešimira IV, simbola grada i dnevnog boravka Zadrana na koji se čekalo generacijama.
No, kako bi se dobila europska sredstva za obnovu, Grad Zadar je zadarsku rivu ‘preselio‘ u lučko područje i predao Lučkoj upravi Zadar na upravljanje. Da bi zadovoljili te stroge europske kriterije, riva mora imati jednu brodsku liniju koja može biti redovita ili zamjenska u slučaju nevera. Uz to, spominjala se i mogućnost uvođenja posebne linije broda na električni pogon između Gaženice i Poluotoka kao i ona koja bi povezivala Uvalu Dražanica i produženi gat na rivi.
Kako smo doznali, već za ovu godinu planira se uvođenje potonje linije, ipak bez elektičnih brodova. Za sad.
Iza inicijative stoji lokalni brodar "Pine Line", koji je dobio zeleno svjetlo od nadležnih institucija, a linija je već uvrštena u službeni plan Agencije za obalni linijski promet za ovu sezonu.
Prema dostupnim informacijama, tijekom ljeta brod bi prometovao s čak 26 polazaka i isto toliko povratnih vožnji dnevno, a putovanje bi trajalo desetak minuta. Cijena karte bit će pet eura za odrasle, tri eura za djecu, dok će najmlađi putnici do dvije godine imati pravo na besplatnu vožnju.
Županijska lučka uprava, koja upravlja uvalom Dražanica, dala je suglasnost za ukrcaj putnika na obali, dok je državna Lučka uprava Zadar, nadležna za područje Nove rive, naglasila potrebu da brod ima vlastite bokobrane jer na mulu oni nisu postavljeni.
Tražili smo službene odgovore od LUZ-a, no do zaključenja ovoga teksta nismo ih dobili.
S druge strane, u svjetlu ovih novosti, kontaktirali smo nekoliko stanovnika Brodarice kako bi doznali vjeruju li da bi ovaj potez s uvođenjem brodske linije mogao rasteretiti promet i olakšati povezanost njihovog kvarta s gradskom jezgrom, ili bi pak ona mogla donijeti dodatne izazove i opterećenja za lokalnu zajednicu?
- Iskreno, ja tu ne vidim nikakvu profitabilnost - rekao nam je jedan stariji mještanin Brodarice i dodao kako ima osjećaj da nadležni rade sve što je u njihovoj moći da lokalne ljude maknu što dalje od mora i njihovih dugogodišnjih običaja.
- Sve se prilagodilo turistima! Pa mi smo jedini grad u Dalmaciji gdje se još uvijek, zbog čistoće mora, možemo kupati usred grada. Nije li to samo po sebi jedna odlična turistička atrakcija? Sad, po novim pravilima, kad je riva postala lučko područje, mi se ne bi smjeli kupati! Ne daj bože neke tragedije, da brod koga zgazi, kupač bi bio kriv! Isto vrijedi i za obalni pojas Brodarice koji sad ulazi u obuhvat lučkog prometa - razmišlja na glas. Tko će tu liniju uopće koristiti, pita se naš sugovornik...
- Mislim da cijeli kvart gravitira marini, odnosno barci na đigi. Napravimo par koraka po dobro poznatim prečicama i eto nas kod barkajola - pojašnjava.
Njegov je susjed komentirao kako ne vidi smisla u liniji jer "ni vamo ni tamo nema sadržaja".
- Nekad si zaista imao za što odlaziti u grad... A danas? Danas nemate više ni institucija, sve su se preselile, a kamo li koji dobar dućan. Ajde, neću biti zločest, ima nekih kulturnih sadržaja, ali uglavnom prevladavaju kafići i restorani. S druge strane, kad ljudi dođu tu, na Brodaricu, što im možemo ponuditi? Šetnju uz more? Mogli su onda i pješke do tu - govori, ne šaleći se, te ističući kako smatra da linija, dugoročno, neće opstati.
Jedna sumještanka pak vidi stvari malo drugačije.
- Meni kći radi na Poluotoku i ta će joj linija odlično doći jer konačno neće trebati tri puta kružiti gradom tražeći parking. Uostalom, nije li nam svima cilj početi što više koristiti javni prijevoz kako bi rasteretili grad i prometnice i svima bi olakšali život... Vjerujem da ova linija može biti korisna i za furešte kao i za nas domaće - govori nam.
Bilo kako bilo, ostaje za vidjeti hoće li se i kad realizirati ova linija te kakav će odjek imati kod Zadrana...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....