P
kao pop-kultura. Cijeli svijet je čuo za japanske mange (stripove) i anime (animirane filmove) koje su pretvorene u globalnu industriju zabave vrijednu desetine milijardi dolara. Zabava koja se, kako neki kažu, “piše i riše za svakoga, od nevine djece do perverznih seksomanijaka”.
Na nekoliko mjesta naišao sam na “robne kuće” posvećene anima i manga junacima, nešto kao Disneyevi dućani u Americi, ali dojam je da filmska i televizijska kultura proizišla iz stripa i pretvorena u klasični merch, ma koliko bila amerikanizirana, u Japanu ipak nije toliko trivijalna. S desetinama svojih žanrova i podžanrova, svijet manga i anima odlično se povezao s jako popularnim K-popom. Na drugoj strani, kao potpuni opozit, imamo hiperpopularnu Hello Kitty, koja je prošle godine proslavila 40. rođendan.
Više pročitajte na portalu Slobodne Dalmacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....