Putnici i vozači koji dolaze na zadarski aerodrom suočeni su s novim pravilima parkiranja.
Prema odluci Zračne luke Zadar, sva vozila imaju pravo na 10 minuta besplatnog korištenja parkirališta kao i do sada, ali pod uvjetom da ne verificiraju parking karticu na naplatnom aparatu i da u roku od šest sati samo jednom iskoriste to pravo.
- Ukoliko vozač pri izlasku ubaci parking karticu u aparat za naplatu, sustav će evidentirati njegovo korištenje parkirališta. Ako se isto vozilo ponovno vrati unutar šest sati, naplatit će mu se parkiranje prema važećem cjeniku, bez obzira na to koliko je vremena provelo na parkiralištu - pojasnio je glasnogovornik Zračne luke Zadar Nikola Barać.
Dodajmo tomu da se sat vremena na zadarskom aerodromu naplaćuje 3,5 eura.
Ističe da je ova mjera uvedena s ciljem povećanja dostupnosti parkirališnih mjesta za putnike i korisnike usluga aerodroma.
- Zbog velikog rasta prometa posljednjih godina, suočavamo se s nedostatkom parkirnih mjesta. Svjesni smo potreba naših korisnika i radimo na rješenju. U planu nam je širenje parkirališta kako bismo osigurali dovoljno prostora za sve - dodaje Barać.
No, je li moguće da je ova mjera usmjerena na reguliranje i kontrolu dolazaka vozila, poput taksija koji korisnike voze preko aplikacija poput Ubera i Bolta i nemaju koncesiju na Zračnoj luci, s ciljem smanjenja njihove prisutnosti na parkiralištu, koje ionako u najvećoj mjeri zauzimaju vozila za rentacar i taksisti koji imaju koncesiju za obavljanje taksi prijevoza s parkirališta.
I to smo pitanje poslali zadarskoj zračnoj luci, ali se još nisu očitovali.
Prema našim informacijama, za taksi vozila koja putnike prevoze pomoću aplikacija poput Ubera i Bolta, već su reagirale te kompanije i počele usklađivate cijene prijevoza za tih 3,5 eura koliko košta ponovni ulazak na parkiralište Zračne luke unutar razdoblja od šest sati.
Upućeni tvrde da je cjenik prvi uskladio Bolt, a očekuje se da će to učiniti i Uber i ostale aplikacije.
Uostalom, slična praksa postoji i za zračne luke u Splitu i Zagrebu ili prilikom ulaska u zonu Zrće. Aplikacije naknadu za ulaz na parkiralište nadoknade vozaču, što u okviru cijene prijevoza na kraju plati korisnik. To znači da će prijevoz korisnika preko aplikacije od Zračne luke do Zadra umjesto 12 eura, stajati 15,5 eura, što je u pravilu još uvijek znatno jeftinije od cijene taksi prijevoza preko taksimetra ili neposredne pogodbe, pa mnogi putnici koriste upravo takvu vrstu prijevoza.
- Oni koji se često voze preko aplikacije dobivaju brojne popuste i pogodnosti, tako da će i njima ta naknada svakako, kad-tad biti vraćena na razne načine, jer su cijene prijevoza preko aplikacija ionako dosta niske u Hrvatskoj - govori nam jedan od vozača koji vozi preko poznatih, spomenutih aplikacija.
Također pojašnjava kako bi ljeti, oni koji voze za Uber ili Bolt, imali dosta dnevnih ulazaka na parking aerodroma te je svjestan da je to zapravo bio trošak za zadarsku zračnu luku zbog neprestanog "printanja" parkirnih kartica za koje se nije naplaćivao parking.
Problemi koji bi mogli nastati odnose se na na moguće gužve oko plaćanja ulaska na parkiralište, jer bi tri naplatna automata mogla u špicama postati "usko grlo" kad svi krenu odjednom plaćati ulazak odnosno izlazak sa parkirališta Zračne luke.
- To je nešto o čemu bi uprava Zračne luke trebala razmisliti i pojednostaviti naplatu za taksi vozila. I uvesti poseban zaustavni trak za vozila koja se kratko zaustavljaju na parkingu samo zbog iskrcaja ili primanja putnika. Na brojnim aerodromima kod nas i u svijetu taj se zaustavni trak zove "Kiss and fly", a zadarska ga zračna luka nema i pa su taksisti koji dovoze putnike, a nemaju koncesiju na parkiralištu, u neprestanim prekršajima. To bi Zračna luka također trebala hitno riješiti, prije turističke sezone - zaključuje taksi vozač.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....