Mladen Ninčević, nezavisni kandidat za gradonačelnika Zadra, u srijedu je organizirao prvi od pet otvorenih dijaloga o osam ključnih tema za promjene u Zadru.
Prvi dijalog bio je usmjeren na najaktualnije gradske probleme – nedostatak parkirnih mjesta i zelenih površina – s ciljem uključivanja zajednice u pronalazak rješenja. U hotelu A‘mare, gdje su njegov poziv za dijalog prihvatili građani Voštarnice i okolnih kvartova, Ninčević je predstavio svoj plan za stvaranje više od 10.000 novih parkirnih mjesta bez korištenja proračunskih sredstava Grada Zadra.
- Temu parkinga izabrali smo zbog problema koji danas predstavlja građanima ovoga grada, kao izazov na koji treba znati odgovoriti. Kako Grad za to nema dovoljno sredstava, dio riješenja može se pronaći u gradnji garaža na gradskom zemljištu te zajedničkom djelovanju s vlasnicima stanova koji bi kupili svoje parking mjesto za primjerenu cijenu od sedam do osam tisuća eura. Dakle, jedan dio rješenja problema parkinga bio bi taj da iskoristimo postojeće terene unutar stambenih blokova. Ako bude potrebno 200, 300, 400 mjesta — možemo ići s rješenjima u razinama: minus 1, minus 2, minus 3, ovisno o potrebama građana. Drugi je način putem privatnih investitora koji bi gradili garaže i građanima omogućili korištenje uz primjerenu naknadu. O svemu ovome ćemo odlučivati zajedno s građanima, u anketama gdje će se odraditi potrebe i lokacije. Ovo je početak demokracije u Zadru. Gradonačelnik ljudima treba služiti i biti s njima u direktnoj komunikciji - poručio je Ninčević koji je govorio i o održivim pristupima širenju zelenih površina te važnosti ravnoteže između urbanog razvoja i očuvanja okoliša.
Rješenje druge teme Parkovi i zelenilo Ninčević vidi na sljedeći način.
- Kad je riječ o zelenilu, otprilike 30.000 kvadrata bi se trebalo “vratiti” iz gradnje podzemnih garaža. Drugi dio zelenila bi se trebao financirati iz sustava, kroz provedbeni plan, moramo uvesti posebne takse za parkove i zelenilo. Što se tiče dijela oko zelenila — bilo je ranijih prijedloga u planu da 40% parcele bude ozelenjeno. Nama ne koristi zelenilo koje je formalno na parceli privatnog poduzetnika, i da ga ima i 40%. Jer što se dogodi? Nakon građevinske dozvole dobiju uporabnu dozvolu, pa to ozelenjeno izbetoniraju i parkiraju aute i onda više nemaš ništa. U tom dijelu bih apsolutno urbanističkim planom zabranio parking na parcelama. Trebamo ozeleniti sve oko zgrada, eliminirati promet iznad parcele i tako omogućiti da se prostor ogradi, da djeca mogu sigurno boraviti vani, bez straha da će ih udariti neki automobil, 100% zelenila, osim prostora koji zauzima sam objekt. Idemo u podzemne garaže i, ako poduzetnik treba još jedan kat više — nije problem. Ali mora biti zelenilo oko objekta. To zelenilo moramo raditi u komadima. U svakom dijelu grada mora biti park površine 10.000 do 20.000 kvadrata. U tom parkovima trebaju biti roštilji, moraju biti dječja igrališta, da ljudi mogu prošetati svoje ljubimce i uživati u tome, grad to treba održavati. Tako je barem u uređenom svijetu. Nisam ja ovo izmislio. Znači, što se tiče zelenila — svakako parkovi, uz pomoć poduzetnika- kazao je Ninčević koji je naglasio kako "sukladno planu na snazi nema poticaja za gradnju podzemnih garaža a ni zelenila već da je sve usmjereno prema uskoj cijevi kroz koju prolaze samo izabrani".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....