Komunikacijski stručnjak Jerko Trogrlić u utorak je gostovao na N1 televiziji, gdje je analizirao situaciju u vezi s konstituiranjem gradskih vijeća u Splitu, Zadru i Rijeci.
Vlasnik Agencije Vajt iz Splita smatra da bi postizborne koalicije trebale biti normalan dio političkog procesa, no u hrvatskom kontekstu one su često svedene na puku političku trgovinu, bez obzira na to tko ih sklapa. Kada, primjerice, HDZ formira koaliciju nakon relativne izborne pobjede, u javnosti se to često doživljava kao izdaja birača. Takva se percepcija trenutačno posebno ističe u Splitu i Zadru.
Trogrlić je istaknuo i da eventualni ponovljeni izbori u pravilu ne predstavljaju sasvim novu političku utakmicu, već svojevrsni treći krug, u kojem prednost imaju već izabrani gradonačelnici. Njihovi birači, za razliku od drugih, ostaju motivirani da ponovno izađu na izbore, što im osigurava startnu prednost.
Za oni koji ne znaju, podsjetimo da je Jerko Trogrlić na prošlim lokalni izborima vodio kampanju HDZ-u u Zadru za gradonačelnika i župana, u Šibeniku također HDZ-u za gradonačelnika i župana, u Trogiru SDP-u za gradonačelnika, u Splitu SDP-u i Možemo za gradonačelnika... Trogrlić dakle za lijepe novce savjetuje političare raznoraznih provenijencija kako pobijediti na izborima, osmišljava strategije utjecaja na birače preko medija i društvenih mreža, da bi se nakon izborne noći pretvorio u "neovisnog" političkog analitičara koji mudro prosuđuje o postizbornim koalicijama u sredinama gdje je jučer napunio džepove. Pritom ga, za divno čudo, nitko ne proziva za sukob interesa, iako kao "analitičar" nerijetko neuvijeno sugerira točno ono što njegovim političkim favoritima odgovara. Konkretno u Zadru.
„Kada, primjerice, HDZ formira koaliciju nakon relativne izborne pobjede, u javnosti se to često doživljava kao izdaja birača. Takva se percepcija trenutačno posebno ističe u Splitu i Zadru”, veli Trogrlić.
Točno, da bi HDZ osigurao većinu u Gradskom vijeću, treba s nekim koalirati, pardon, dogovoriti suradnju. A to znači trgovati, čemu upravo svjedočimo u Zadru. Ali da se ta trgovina i ti trgovci u javnosti ne bi doživjeli kao prodane duše i izdajnici, potrebno je javnost preparirati na "novu paradigmu", na "novo normalno", i sve dakako umotati u celofan politički korektnog govora, kako upravo Trogrlić propovijeda.
Pa smo tako nekidan u lokalnim medijima - odmah nakon propale varijante HDZ-a s Denisom Barićem kao predsjednikom Gradskog vijeća - dobili fejk intervju gradonačelnika Erlića na jednom lokalnom portalu u kojem on, eto, nama glupim i zbunjenim građanima, na široko objašnjava kako ne treba osuđivati one koje žele s njima surađivati jer je njima - oprostite ćete -interes Zadra iznad svega. Razgovor kao da je ispao iz PR radionice Jerka Trogrlić, čovjek se upita je li on i dalje angažiran kao savjetnik gradonačelnika, ili je šegrt nadmašio učitelja. Naime, ne zaboravimo, Trogrlić je dugogodišnji ”savjetnik” Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije kojeg je Erlić, najprije kao državni tajnik, a onda i kao ministar, naslijedio od bivše ministrice. Trogrlić se tako, nakon dva mandata Branka Dukića, koji ga je doveo u Zadar, uvukao i pod kožu Šimi Erliću.
Strategija kuhanja žabe je nastavljena, pa smo nakon Erlićevog intervjua sa samim sobom dobili i "komentar" u lokalnim novinama, u kojima se objašnjava kako se stigma Renate Peroš ne može pripisati vijećnicima koji žele surađivati s HDZ-om, jer Peroš je onomad izdala opoziciju u izboru za gradonačelnika, a sada se gradonačelnik na izborima bira izravno, pa ovo nije izdaja nego suradnja na – jeste li sumnjali - dobrobit Zadra.
I kao treći u ovom nizu imamo sada istup samog Trogrlića koji inače jako uspješno orkestrira podložnim medijima kod "stvaranja percepcije” u njegovom interesu, čitaj takujinu.
Kako zapravo funkcionira ta politička i društvena stvarnost s raznoraznim trogrlićima i medijskim podložnicima, jezgrovito je ovih dana opisao bivši gradonačelnik Splita Ivica Puljak na svojem Facebooku, gdje vodi dnevnik o tome kako je izgubio vlast na izborima. Cijelu ovu političku, medijsku i analitičarsku močvaru skicirao je na sljedeći način:
"Onda vam to u praksi izgleda ovako:
Prava istina: Radimo pošteno i primjenjujemo ista pravila za sve.
Bilo tko kaže: „Puljak pogodovao investitoru!“
DORH pokreće izvide protiv Puljka! Režimski mediji: “Kriminal u Splitu!”.
Udruga zaštitnika Hrvatske: “Puljak je uništio Hrvatsku!”
Neovisni analitičari: “Ovo je velik udarac, Puljak je pokazao da ne zna upravljati Splitom.”
SDP: “Split nazaduje zbog Puljka!” Režimski mediji: “Umjesto da surađuju, Puljak napada SDP!”
HDZ: “Dat ćemo besplatne vrtiće! Sve će biti besplatno!”
I tako četiri godine. Većina aktera koji prenose lažne vijesti, zna da to radi. Taj dio je meni i danas nevjerojatan i ne mogu ga razumjeti.
Uvijek sam mislio da otrov dolazi u malim i lako prepoznatljivim pakiranjima, ali nije uvijek tako. Ovaj put je otrov bio svugdje i bilo ga je teško prepoznati."
Do petka i novog pokušaja konstituiranja Gradskog vijeća, ostala su još dva dana. Ajmo Trogrliću, možeš ti i bolje!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....