StoryEditorOCM

Direktorica zadarske TZ: Očekujemo svakog dana uplatu odobrenog iznosa HTZ-a za Ryanair

Piše PSD.
15. prosinca 2014. - 12:42
Mihaela Kadija, nova direktorica Ureda Turističke zajednice Zadarske županije mora se na početku mandata uhvatiti u koštac s možda najtežim zadatkom - dubiozama oko sufinanciranja dolazaka niskotarifnih letova Ryanaira na zadarsko područje što je zadnjih godina osnova produljenja turističke sezone i povećanja broja inozemnih dolazaka turista. Kako to namjerava učiniti - pitali smo je u prvom razgovoru za Zadarski.hr i Slobodnu Dalmaciju.

- Turistički ured Turističke zajednice Zadarske županije ulaže značajne napore kako bi se projekt Ryanair za 2014. godinu uspješno priveo kraju. Pratimo stanje uplata i u svakodnevnoj smo komunikaciji s preostalim dužnicima kako bi se sve obveze ispunile. Gotovo sve jedinice lokalne samouprave i Turističke zajednice uključene u projekt, podmirile su svoje obveze. Županijska turistička zajednica izvršila je svoju financijsku obvezu u cijelosti, također su to učinili i značaniji gospodarski subjekti koji su partneri u projektu. Svakim danom očekujemo uplatu Hrvatske turističke zajednice jer je obrada našeg zahtjeva za isplatu sredstava iz programa udruženog oglašavanja poprilično zahtjevna, ipak se tu radi o opsežnoj dokumentaciji. Očekujemo i povoljan ishod i HTZ-u dodatno postavljenog zahtjeva za iznos od 1,2 milijuna kuna. No, ipak, iznenađuje nas slabo izvršenje što se manjih subjekata tiče, a koji također čine važnu kariku u ovom dugom lancu od ukupno stotinjak partnera. Nadamo se ipak da će prevladati svijest o važnosti avio-povezanosti za našu destinaciju koju nam Ryanair u ovome trenutku nosi, te će svi partneri, potencijalni i realni, dati svoj konačan doprinos za 2014. godinu.

- Kako će se iduće godine riješavati sufinanciranje koje je na postojeći način, pokazalo se, prilično složeno i komplicirano?

Što se tiče sljedeće godine, situacija se može okarakterizirati kao i 2014. godine. Točnije, kako sam već naglašavala - lanac je jak koliko je jaka njegova najslabija karika. Ovdje je to doslovno tako - svaka nestabilnost u podmirivanju obveza dovodi projekt u pitanje. Novu kalkulaciju udjela u troškovima kampanje, koja počiva na realnim iznosima koji nas u 2015. godini očekuju, ponudit ćemo svim partnerima na destinaciji, ali i šire - i to na vrijeme, prije ikakvog daljnjeg preuzimanja obveze. Moramo svi biti svjesni kako je projekt Ryanair kao takav odgovornost svih dionika na destinaciji u ovom trenutku i svaka nestabilnost dovodi budućnost projekta u pitanje. Svakako se nadam da ćemo pokazati kako je lanac kojim se udružujemo na ovom projektu stabilan.

- Namjeravate li nakon stupanja na novu dužnost reorganizirati rad glavnog ureda TZ Zadarske županije? Hoće li na drugačiji način raditi Turističko vijeće i hoće li biti promjena u suradnji s turističkim zajednicama općina i gradova?

Nema potrebe za reorganizacijom male cjeline kao što je Turistički ured TZŽ. Radi se o uigranoj ekipi koja zna svoj posao, no svakako ću u poslovne procese unijeti svježinu i nove prakse, one na koje sam navikla u dosadašnjem radu u jednom vrlo organiziranom sistemu kao što je nacionalna turistička organizacija (HTZ). Rad ureda mora biti transparentan, poslovanje u skladu s naravi naših izvora prihoda, a shodno tome i naša vrata otvorena za sve koji žele sinergijskim radom doprinijeti razvoju i promidžbi turizma zadarske regije. Rad Turističkog vijeća definiran je zakonom, stoga prostora za promjene u radu nema, a niti postoji potreba za time. No, svakako očekujem od članova proaktivno sudjelovanje - ipak su sve odluke u konačnici na njima. Nisam sigurna mogu li iz ove prespektive to nazvati promjenom naspram dosadašnje prakse, no svakako očekujem blisku suradnju s lokalnim TZ-ima. To je neizbježno, ali i ključno za zdravo funkcioniranje i razvoj jedne destinacije. Iz tog razloga, ideja destinacijskog menadžmenta i pravila igre u tom modelu provlače se kroz većinu aktivnosti našeg programa rada za 2015. godinu. Od sustava očekujemo prije svega kvalitetnu produkciju materijala s destinacije, te ono vrlo važno - razvijanje destinacije kroz proizvode, kroz selektivne oblike turizma, odnosno u onom smjeru za koji ista ima najjače predispozicije.

- Koji su ključni konkretni projekti koje namjeravate pokrenuti u razvoju turističke destinacije Zadarske županije i na koji način?

Već poznatim i očekivanim aktivostima koje je TZ dužna provoditi dat ćemo jedan zaokret u pristupu i provedbi, te ćemo ciljati njihov efekt, a od novih istaknula bih projekte: definiranja sustava ključnih Doživljaja; poticanja razvoja DMK (destinacijskih menadžment kompanija - turističke agencije specijalizirane ili za proizvod ili destinaciju); te označavanja kvalitete (labelling) u privatnom smještaju. Naši glavni projekti usmjereni su na poticanju razvoja dodatne ponude kao motiva dolaska u destinaciju, te na ciljanu promižbu koliko god je to moguće s obzirom na ograničena sredstava kojim raspolažemo. No, u skoro vrijeme objavit ćemo program rada na našim web stranicama, te time simbolično otvoriti naš rad javnosti i započeti komunikaciju sa svim profesionalcima, ali i građanima, u održavanju uspješnog projekta kakav jest turizam zadarske regije - zaključuje direktorica Mihaela Kadija.


MIŠEL KALAJŽIĆ / ZADARSKI.HR
16. prosinac 2025 12:33