| Brine nas što nismo dogovorili gradnju prolaza ispod ceste kojim bi se svježa riba mogla izravno s ribarskih brodova dovoziti u naše pogone, kaže direktor tvornice |
| PIŠe Edvard ŠPRLJAN / EPEHA |
| Adrije Miodrag Lacić Foto: Edvard Šprljan / EPEHA |
No u “Adriji”, tvornici ribljih konzerva, nisu baš oduševljeni dijelom ovog projekta jer sada izgleda da će im već za koji dan biti onemogućen prolaz do pristaništa odakle se prekrcava riba.
Nisu reagirali u vrijeme donošenja plana jer su tada bili drugi vlasnici i “Adrija” se borila za opstanak, a sad već nekoliko godina neuspješno pokušavaju dogovoriti rješenje.
– Najviše nas brine što se još nismo uspjeli dogovoriti o gradnji prolaza ispod ceste kojim bi se svježa riba mogla izravno s ribarskih brodova dovoziti u naše pogone - kaže direktor Miodrag Lacić.
– Bez izravnog prolaza za naše viljuškare i interna transportna vozila, riba će se morati ukrcavati na kamione i prevoziti po istim propisima kao da se voze na stotine kilometara dalje. Morat će se provoditi dodatni veterinarski pregled ribe koji se sad obavlja jednom odmah na iskrcaju ribe s broda.
Ako se ne nađe neko drugo rješenje, to će značiti postupno gašenje “Adrije” koja je desetljećima imala veliku prednost što je mogla pokazati kako prerađuje sasvim svježu ribu - objašnjava Lacić.
Projektom je, naime, predviđeno da jedna od glavnih prometnica za novu trajektnu luku presijeca dosadašnju komunikaciju između “Adrije” i sadašnje ribarske luke. Istina, u planu je gradnja nove ribarske luke, malo dalje na budućem nasutom dijelu nove trajektne luke. No to ne zadovoljava “Adriju”.
– Ovakvo rješenje znači postupnu eutanaziju “Adrije”, a to ne želi nitko od oko 300 dioničara, najvećim dijelom Zadrana, kaže Lacić. Adrija inače posljednjih nekoliko godina posluje sve bolje, mnogi se iznenade kad čuju da sada zapošljava oko 550 ljudi, da je drugi izvoznik u Zadarskoj županiji koji 80 posto proizvodnje plasira u inozemstvu.
U Lučkoj upravi Zadar, investitoru nove trajektne luke u Gaženici, kažu kako za gradnju postoji pravomoćna lokacijska i građevinska dozvola koje je izdalo Ministarstvo graditeljstva prema kojima je uz rub “Adrijina” zemljišta predviđena izgradnja dva semaforizirana križanja u razmaku od 250 metara.
Prema mišljenju projektanata svima je omogućen kvalitetan i siguran pristup u buduću ribarsku luku, kaže ravnatelj Lučke uprave Ivica Burić.
Prema Adriji se, dakle, ne želi praviti neki izuzetak, povlašteni pristup moru, a u Adriji to doživljavaju kao namjeru da ih se onemogući raditi.
|
Najveći na MaditeranuAdrija je po instaliranim kapacitetima najveća tvornica ribljih prerađevina na cijelom Mediteranu. U Hrvatskoj od nekadašnjih dvadesetak sličnih proizvodnje postoje još samo tri tvornice – Postira na Braču, saljski Mardešić i daleko najveća Adrija koja godišnje proizvede oko 35 milijuna komada konzerva i soli 2000 tona inćuna. |
|
Dežurni krivciZa onečišćenja mora u Zadru se najčešće sumnjiči “Adrija”. No u ovoj tvornici tvrde kako analize uzorka onečišćenja nisu potvrdile te sumnje. – Naše otpadne vode idu pročišćene kroz separator duboko u Zadarski kanal. A onečišćenja dolaze od drugih iz Gaženice ili od ribarskih brodova, tvrdi direktor Lacić. Separator bi se zbog gradnje nove luke trebao izmjestiti, priključiti na gradski sustav odvodnje i za taj dio je dogovor postignut. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....