Ništa nije odavalo da su večer prije u tom uredu dokasna gorila svjetla, neprekidno zvonili telefoni, stizali naručena hrana i informacije iz cijele Hrvatske, jer je menadžment kompanije čekao zatvaranje knjiga i konačni ishod osmomjesečne operacije kojom je, po prvi put od početka gospodarske krize prije sedam godina, otvoreno domaće tržište kapitala za javne ponude dionica. Negdje oko 21 sat postalo je jasno da su zadarski brodari uspjeli: prikupljeno je 208 milijuna kuna, upisano je nešto preko 3,2 milijuna dionica, a postignuta je cijena od 65 kuna po dionici.
U četvrtak oko 11 sati očekuje se početak trgovanja s dionicama TNG-a na Zagrebačkoj burzi, a po tržišnoj kapitalizaciji temeljem postignute cijene TNG je ušao među 10 najvećih burzovnih kompanija izlistanih u Službenom tržištu Zagrebačke burze. Procjenjuje se da će zadarsko i hrvatsko brodarstvo u TNG-u do kraja godine imati kompaniju tešku oko pola milijarde kuna!
- Ovo je odličan uspjeh koji je iznad naših očekivanja. Prikupili smo dovoljno sredstava za kupnju još dva moderna tankera specijalizirana za prijevoz naftnih prerađevina. Kalkulirali smo prikupiti sredstva za kupnju najmanje jednog, pa do tri takva broda i mislim da je ostvareni rezultat realan. Naišli smo na povjerenje investitora i sada je na nama da to povjerenje opravdamo nabavkom kvalitetnih brodova, te njihovim operiranjem po najvišim svjetskim standardima. Sve u svemu, mislim da je ovo sjajna vijest za hrvatsko brodarstvo pod čijom će zastavom po prvi put zaploviti produkt tankeri eko-dizajna, kaže Karavanić.
Gdje ste imali najveći odaziv malih ulagača?- Ukupno smo dobili 1.315 dioničara, a najveći smo odaziv imali u Zadru i Zadarskoj županiji. Vlasnici dionica Tankerske plovidbe su svoje dionice mogli zamijeniti za dionice TNG, što je većina njih iskoristila, ali čak i bez toga smo najveći odaziv imali u Zadru. Ljudi su ovdje, s jedne strane, sentimentalno vezani uz Tankersku, a s druge su strane prepoznali novu viziju. Zadovoljni smo odazivom i u cijeloj Dalmaciji i Hrvatskoj, ali i u inozemstvu - privukli smo neke institucionalne ulagače iz Slovenije, Mađarske i Austrije.
Kako sada izgleda struktura dioničara?
- Mirovinski fondovi će imati 24-25 posto, što kompaniji načelno donosi određenu stabilnost, Tankerska 56 posto, a 20-ak posto mali dioničari, te domaći i strani fondovi od kojih se očekuje intenzivnije trgovanje kojeg će nedvojbeno biti, ali je pitanje po kojoj cijeni. Mi u prvih mjesec dana ne očekujemo pad vrijednosti dionica za što je s InterCapitalom i dogovoren stabilizacijski mehanizam.
Strateški interes Tankerske je ostati većinski vlasnik?
- Da, na tome su inzistirali čak i ulagači. Između TP i TNG je sklopljen ugovor o nenatjecanju kojim se TP obvezala da u segment tankera za prijevoz naftnih prerađevina neće ulagati osim kroz TNG. Novost za Tankersku je u tome što je po prvi put u povijesti postala „pravi“ burzovni igrač i što se otvorila vanjskim investitorima.
Najavili ste kupnju dva nova tankera. Postoje li rokovi za kupnju?
- Da, već su nam „na radaru“ dva moderna eko tankera od kojih bi prvi trebao biti kupljen u svibnju, a drugi u srpnju. „Vinjerac“ i „Velebit“ su već na moru, donedavno su plovili najviše po Meksičkom zaljevu, a sada su uz Istočnu obalu SAD i na sjeveru Europe. U listopadu iz Koreje očekujemo isporuku „Dalmacije“ i time bismo kompletirali flotu TNG-a.
A onda? S kakvim izgledima krećete u bitku za profit?
- Potencijal rasta je velik, jer smo po pitanju vozarina, trenutno pri dnu ciklusa, što se odražava na vrijednost brodova. Osluškivat ćemo tržište, pa bismo, kada vrijednost brodova naraste, razmotrili i mogućnost prodaje od koje bi trebali profitirati svi naši dioničari. Osim operativnih troškova, po kojima smo ispod svjetske konkurencije, doslovce sav preostali profit kojega će TNG ostvariti bit će isplaćen dioničarima kroz dividendu. Nema zadržavanja kapitala u kompaniji! Za sve dodatne investicije ići će se u dokapitalizaciju, a nije isključena ni nova javna inicijalna ponuda dionica.
Novo vodstvo zadarskog brodara je već prozvano „vukovi s Kalelarge“, a nedostaje vam još financijski direktor. Tko će to biti?
- Tražimo financijskog direktora i to izvan Tankerske plovidbe. Voljni smo prihvatiti kadrovski prijedlog iz fondova ili od nekog drugog dioničara. Vidjet ćemo.
Unuk lučkog radnika i - zaljubljenik u baseball!John Karavanić je
rođen 1967. godine u New Yorku. Njegov je djed još 1921. godine otišao s
Paga u SAD gdje je započeo kao lučki radnik, a obitelj današnjeg
direktora TNG-a se vratila u Zadar 1980. godine zbog „očeve nostalgije i
želje za domovinom“. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....