Kao gradonačelniku Zadra, obveza mi je obraniti zadarske interese, pa makar i na ovakve politikantske pokušaje gdje ne vrijede ni argumenti ni činjenice, niti poslovna logika, nego se političkom moći nerazumno kroji sudbina jednoga grada, regije i svih njihovih stanovnika.
Pa makar to donijelo ovoj državi ogromne gubitke, a nekim gradovima gdje nije SDP i njegova koalicija na vlasti, nazadovanje – stoji, među ostalim, u odgovoru gradonačelnika Božidara Kalmete na priopćenje Predsjednice GO SDP-a Sabine Glasovac.
Kalmeta podsjeća da je projekt nove luke produkt rada i zalaganja više generacija Zadrana, te da je riječ o jednom od najvrjednijih i najvažnijih državnih projekata i bez premca strateškog razvojnog projekta za Zadar i čitavu njegovu širu regiju, koji je podržavala svaka državna vlast.
Putnički terminal
– Neprihvatljivo je zgradu putničkog terminala u Gaženici, kroz koju će godišnje prolaziti više milijuna putnika, zamijeniti kontejnerima na kat. U njih bi trebalo smjestiti sadržaje koji udovoljavaju potrebama svih putnika i svih službi neophodnih za funkcionalnost luke. A to bi trebao biti i putnički terminal polazišne luke za turističke brodove na kružnim putovanjima. Olako se odustalo od kredita za 3. fazu čija je kamata 0,70%, s počekom od dvije godine, a koja je trenutno i manja.
Štoviše, putnički terminal trebao bi osigurati isplativost čitave investicije. Nažalost, i sada je, izgleda, potrebno nekima opet objašnjavati kolika je strateška važnost luke u Gaženici za pozicioniranje i snaženje Zadra kao međunarodnog prometnog središta s dugoročnim utjecajem na gospodarski razvoj čitave zadarske regije. To su potvrdile i europske stručne institucije, njihove ekspertne analize, konačno i sustav financiranja njezine izgradnje.I na tim temeljima čvrsto ustrajem u mišljenju kako ne postoji nijedan opravdani razlog za odustajanje od gradnje sljedeće faze luke u Gaženici i tvrdim kako se odustajanjem od projekta, Zadar osakaćuje i stavlja u nepovoljan položaj prema svim ostalim jadranskim lučkim gradovima.
Osobno, čast mi je što sam bio sudionikom pripreme tog projekta kao zadarski gradonačelnik i njegovom realizacijom kao ministar. Itekako dobro upoznat s dosadašnjom realizacijom tog projekta bio sam uvjeren, a i danas sam jednako uvjeren, kako ne postoji niti jedna zapreka da aktualna vlast na državnoj razini dovrši treću fazu izgradnje luke uz racionalizaciju postojećeg projekta – navodi Kalmeta, postavljajući i pitanje hoće li “gašenje svih radnih mjesta HŽ Carga u Zadru riješiti problem u toj državnoj tvrtki”.
Egzistencija 20 obitelji
– Među 1806 radnih mjesta koja se planiraju ugasiti, ugasit će se i posljednja zadarska. Iz zagrebačke perspektive ne izgleda strašno gašenje 20-ak radnih mjesta, ali Zadru to konkretno znači ne samo gašenje teretnog željezničkog prometa nego i upitnu ezgistenciju za 20 obitelji – kaže Kalmeta, podsjećajući Sabinu Glasovac na zajedništvo u obrani zadarskih interesa neovisno o stranačkoj pripadnosti u slučajevima izbora trase autoceste i izgradnje termoelektrane kod Obrovca.FOTO: ARHIV CROPIX
|
Mocire su vaša šansa– Radi napredovanja u karijeri, neki ne samo da ih zapostavljaju, nego rade suprotno interesima kraja i grada iz kojeg dolaze i čije interese trebaju zastupati. Kad Predsjednica zadarskog SDP-a iz metropole danas dijeli lekcije o zadarskoj megalomaniji i pokušava opravdati postupke Vlade RH, izravno radi na štetu njezinog i našeg grada rušeći sva dosadašnja zajednička zalaganja za bolju zadarsku budućnost. I jedan dobronamjerni savjet pomoćnici ministra znanosti: u poziciji ste da možete nešto korisno i vrijedno napraviti za svoj grad jer prazne se riječi brzo zaborave. Karijera političara ne traje dugo, ali rezultati političkog djelovanja za korist zajednice traju zauvijek. Ako ništa drugo, Centar Mocire Vaša je šansa, u nadležnosti je Vašeg Ministarstva. Završimo ga – poručuje Sabini Glasovac gradonačelnik Božidar Kalmeta. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....