StoryEditorOCM
Ostalodvije od 15 lokacija koje predviđa državna strategija razvoja nautičkog turizma

Nove marine: ministarstvo izabralo Zadar i Pakoštane

Piše PSD.
28. listopada 2008. - 13:13

Raspored postojećih, ali isto tako i planiranih nautičkih sadržaja, u Županijskom prostornom planu ne poklapa se s nautičkom strategijom, a nije u skladu ni sa stvarnim stanjem u gradskim lučicama

U novoj nautičkoj strategiji koja će se za desetak dana usvojiti na Vladi, kako je to najavio na biogradskom nautičkom sajmu državni tajnik za more Branko Bačić, lokacije za nove marine u Zadarskoj županiji su Zadar i Pakoštane.

To su dvije od 15 lokacija za nove marine koje predviđa državna strategija razvoja nautičkog turizma, a u kojim bi se izgradilo 15 tisuća novih vezova.

- Odabir lokacija napravljen je prema prijedlogu Ministarstva graditeljstva i zaštite okoliša - ističe tajnik Bačić i dodaje kako se na planiranim lokacijama i ne moraju graditi marine

Zadar je jedan od prvih gradova na obali u kojem je izgrađena marina Tankerkomerca, ali plan lokacije za novu marinu na području grada Zadra nije poznat resornoj poglavarici Nives Kozulić.

Ona je ujedno ravnateljica Zavoda za prostorno uređenje koji je izradio Prostorni plan grada Zadra, ali i Županijski koji je mijenjao prije dvije godine. Raspored postojećih, ali isto tako i planiranih nautičkih sadržaja, u Županijskom prostornom planu ne poklapa se s nautičkom strategijom, ali nije ni u skladu sa stvarnim stanjem u gradskim lučicama.

Za uvalu Maestral, Jazine, Vitrenjak te uvalu Bregedeti navodi se kako su to postojeće lučice s manje od 500 vezova. Prema informacijama iz Obale i lučice, koja ima koncesiju za ukupno 1502 veza u tim, ali i drugim lučicama od Dikla do uvala Bregedeti, kažu kako je u Maestralu tek devet vezova.

No, nije isključeno da će se u toj uvali graditi novi komercijalni vezovi, kako je to planirao u svojoj studiji, a poslije i detaljnim planovima, arhitekt Nikola Bašić, a koje kao “Lungomare” i dalje iščekuju u Tankerkomercu.

Osobito, jer u nautičkoj strategiju nije precizirana lokacija unutar granica Zadra za nove vezove. Za lokaciju Pakoštane u ŽPP-u navodi se da je to morska luka u kojoj se planira 500 vezova, koliko i u Dragama koje su u istoj općini.

Iako se u toj brojci kriju komercijalni i komunalni vezovi, ali i vez za javni promet, u općini Pakoštane, koje je do sada jedva imala vezove, planiraju postati nautičko središte.

- Do kraja ove godine imat ćemo izrađen urbanistički prostorni plan, studiju zaštite okoliša te studiju isplativosti. Našoj komunalnoj tvrtki Juština u studenome istječe koncesija za taj prostor, a onda ćemo vidjeti tko će, ovisno o rasporedu vezova, raspisati novi natječaj za koncesiju - kazao je Milivoj Kurtov, načelnik općine Pakoštane.

Bunjina studija sa strane

Dok je bio član Poglavarstva Pakoštana Đani Bunja, tada magistar, a danas vlasnik doktorata i zadarski dožupan, izradio je studiju isplativosti za novu nautičku luku Pakoštane.

 – Nismo odbacili tu studiju, nego je stavili sa strane, jer su se promijenili i propisi, pa smo novu studiju naručili kod neovisnih stručnjaka, budući da je Bunja iz Pakoštana, nismo htjeli da ta studija bude subjektivna -  pojašnjava načelnik Pakoštana.

16. prosinac 2025 03:05