Među 77 velikih infrastrukturnih projekata, koje je Vlada RH nedavno predoložila za financiranje Europskoj komisiji, jest i dugo iščekivana rekonstrukcija i produženje piste Zračne luke Zadar vrijedna oko 36,6 milijuna eura. Iako se o ovoj strateškoj investiciji govori već godinama, za sada je sve još uvijek mrtvo slovo na papiru jer je siromašnom državnom proračunu ovakav financijski kolač jednostavno neprobavljiv.
Zato je okretanje europskim fondovima jedino razumno rješenje pa ne čudi da je direktorica Zračne luke Zadar, Irena Ćosić, još u veljači ove godine poslala projekt proširenja u Ministarstvo gospodarstva kao strateški važan dokument.
Prvi put Zadrani su odbijeni zato što nova duljina piste nije bila u skladu s prostornim planom, no iz Zračne luke nisu odustajali pa je projekt ponovno poslan u rujnu i sada je uvršten na listu 77 velikih hrvatskih infrastrukturnih želja prema EU fondovima.
Hoće li projekt dobiti zeleno svijetlo ili ne, još uvijek je prerano prognozirati, no s obzirom na potrebe Zračne luke, koja bi tada mogla primati i najveće zrakoplove bez ikakvog ograničenja, te praznu državnu blagajnu, bio bi to ogroman iskorak za zadarski aerodrom. Pogotovo kad je sigurnost u pitanju.
- Svaku zimu iznova moramo krpati pukotine. Za sada pribjegavamo vatrogasnim mjerama jer drugog rješenja nemamo jer je taj zahvat prevelik i preskup. Zato puno nade polažemo u fondove i sve projekte koje imamo pripremamo za takvu vrstu financiranja. Hoćemo li i kad dobiti sredstva ili će to ostati samo popis želja, zaista je prerano govoriti jer mi ni građevinsku dozvolu s ovolikom kompliciranon birokracijom ne možemo ishoditi prije 2016. godine - kaže direktorica Irena Ćosić, dodajući kako uvrštavanje projekta Začne luke u strateške projekte ipak znači podršku države u što hitnijem rješavanju administrativnih prepreka.
A pozitivnih iskustava u tom smjeru već imaju: iz europskih fondova Zračna luka Zadar dobit će 85 posto od traženih 832 tisuće kuna za izradu master-plana razvoja, krovnog dokumenta za sve razvojne projekte u sljedećih više od 20 godina Zračne luke Zadar.
Upravo to bio je jedan od preduvjeta za kasnije izrade projekata za ulaganja u uzletno-sletnu stazu zračne luke i stajanke, s čime bi luka konačno mogla početi raditi u punom kapacitetu.
Hoće li projekt dobiti zeleno svijetlo ili ne, još uvijek je prerano prognozirati, no s obzirom na potrebe Zračne luke, koja bi tada mogla primati i najveće zrakoplove bez ikakvog ograničenja, te praznu državnu blagajnu, bio bi to ogroman iskorak za zadarski aerodrom. Pogotovo kad je sigurnost u pitanju.
- Svaku zimu iznova moramo krpati pukotine. Za sada pribjegavamo vatrogasnim mjerama jer drugog rješenja nemamo jer je taj zahvat prevelik i preskup. Zato puno nade polažemo u fondove i sve projekte koje imamo pripremamo za takvu vrstu financiranja. Hoćemo li i kad dobiti sredstva ili će to ostati samo popis želja, zaista je prerano govoriti jer mi ni građevinsku dozvolu s ovolikom kompliciranon birokracijom ne možemo ishoditi prije 2016. godine - kaže direktorica Irena Ćosić, dodajući kako uvrštavanje projekta Začne luke u strateške projekte ipak znači podršku države u što hitnijem rješavanju administrativnih prepreka.
A pozitivnih iskustava u tom smjeru već imaju: iz europskih fondova Zračna luka Zadar dobit će 85 posto od traženih 832 tisuće kuna za izradu master-plana razvoja, krovnog dokumenta za sve razvojne projekte u sljedećih više od 20 godina Zračne luke Zadar.
Upravo to bio je jedan od preduvjeta za kasnije izrade projekata za ulaganja u uzletno-sletnu stazu zračne luke i stajanke, s čime bi luka konačno mogla početi raditi u punom kapacitetu.
A. V. ŠKRBIĆ
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....