StoryEditorOCM
OstaloIDEMO U BRODOVLASNIKE

Želite li biti vlasnik tankera? Evo prilike

Piše PSD.
27. siječnja 2015. - 10:34
Uponedjeljak je počela javna ponuda dionica tvrtke Tankerska Next Generation, društva kćeri zadarske Tankerske plovidbe, a zainteresirani građani i investitori mogu upisivati dionice u Zagrebu, Zadru, Šibeniku, Splitu i Dubrovniku. Upis će potrajati do 5. veljače, a prva trgovina dionicama TNG-a na Zagrebačkoj se burzi očekuje 10. veljače.

U takozvanoj “Crvenoj zgradi” Tankerske plovidbe u ponedjeljak ujutro svoj je ured otvorio aranžer izdanja, Investicijsko društvo InterCapital vrijednosni papiri iz Zagreba, a ako je suditi po gužvi koja se ubrzo stvorila, Zadrani pokazuju popriličan interes za kupnju dionica nove zadarske brodarske tvrtke.

– InterCapital je istodobno otvorio i svoj ured u Zagrebu, ali smo se odlučili i za Zadar jer je kroz ovu javnu ponudu sadašnjim dioničarima Tankerske plovidbe, a njih je više od 1900, omogućeno da jednu dionicu Tankerske zamijene za osam dionica TNG-a, pa je logično ovdje očekivati povećan interes. Ali upis je moguć i u 10 poslovnica Raiffeisen banke, od Zagreba i Zadra, pa preko Šibenika i Splita do Dubrovnika, dakle u cijeloj Dalmaciji, u kojoj očekujemo najveći interes ulagača – kaže direktor Tankerske plovidbe Mario Pavić.

Želja - 40 milijuna dolara

Tankerska Next Generation javnom ponudom želi prikupiti 40 milijuna dolara novoga kapitala i svoje dionice uvrstiti u najvišu kotaciju Zagrebačke burze, a kapital prikupljen prodajom 3,6 milijuna ponuđenih dionica bit će uložen u kupnju novih brodova. IPO će se smatrati uspjelim ponude li ulagači kupiti najmanje 1,5 milijuna dionica. Očekuju se ponude u rasponu od 64 do 77 kuna po dionici, kako od mirovinskih i investicijskih fondova, tako i od malih ulagača.

– Za građane je minimalna ponuda od 1000 kuna, dok su investitori s više od 400.000 kuna u kategoriji velikih ulagatelja koji će moći utjecati na cijenu dionica – objašnjava direktor Pavić.

Nakon IPO-a, Tankerska plovidba kao osnivač TNG-a namjerava zadržati vlasnički udjel od najmanje 51 posto, što će se provesti upisivanjem novih dionica u vrijednosti ponude.

Ovo je novi iskorak u povijesti najvećeg hrvatskog brodara, čiji direktor Mario Pavić kaže da se “brodarsko tržište nakon izazova globalne gospodarske krize nalazi na početku novog uzlaznog ciklusa, posebno kad je u pitanju prijevoz naftnih prerađevina, što znači da se brodarima koji imaju prave kapacitete i znaju njima troškovno konkurentno upravljati nudi prilika za stabilnu zaradu u duljem razdoblju”.

Kad su građani i investitori u pitanju, motiv za njihov upis dionica TNG-a direktor Pavić vidi u motivu koji ima i Tankerska plovidba kao osnivač: što veća dividenda i rast cijene dionice.

predrag opačić

Pravo vrijeme za novu flotu

TNG će imati mladu flotu modernih ekotankera za prijevoz naftnih prerađevina koji zahvaljujući najsuvremenijoj tehnologiji troše manje goriva od konvencionalnih tankera, a kako su cijene brodova još uvijek do 40 posto ispod prijašnjeg maksimuma, sada je pravo vrijeme za njihovu nabavu – ocijenio je direktor TNG-a John Karavanić.


16. prosinac 2025 10:14