StoryEditorOCM
RegionalVELIKA ŠKRTICA

Isteklo vam je jamstvo? Bitno je pripaziti na jednu caku i nadmudriti trgovce koji nas pokušavaju prevariti

Piše Dora Koretić/JL
24. srpnja 2025. - 08:48

Nisu isključivo potrošači ti koji najbolje ne poznaju svoja prava, nego su barem jednako česte situacije u kojima s osnovama nisu upoznati niti prodavači pa pokušaji povrata ili reklamacije neke robe nerijetko završe u sukobima, optuživanjima ili prijetnjama inspekcijama.

Velika škrtica zato je pripremila vodič u kojem točno možete doznati koja su vaša prava kad reklamirate neku robu koja se, naprimjer, pokvarila, kad vas prodavač smije odbiti ili vam odbiti vratiti novac, a kad je dobro postupio ukoliko je vaš uređaj poslao na servis, piše Jutarnji list.

Bitno je dakle znati da vam prodavač, po novim propisima, nije dužan po automatizmu zamijeniti pokvarenu robu ili osigurati povrat već prioritet ima popravak uređaja, a tek ako kvar nije moguće otkloniti, imate pravo zatražiti novu robu ili povrat novca.

Pritom se ne dajte obeshrabriti ako vam kaže da ste se javili izvan garancije koja je trajala godinu dana - to je, naime, prljavi trik kojim se prodavači koriste jer su svjesni da većina kupaca nije upoznata sa svojim pravima, i to im uglavnom prolazi.

Naime, pored komercijalnog jamstva koje za neku robu daje proizvođač, prema propisima EU za svaku robu postoji garantni rok od dvije godine za otklanjanje prava, neovisno o tome što kaže komercijalno jamstvo koje ste dobili i koje vam je osigurao proizvođač. To komercijalno jamstvo nije jače od propisanog garantnog roka niti vam trgovac može odbiti primiti robu na popravak zato što je komercijalno jamstvo kraće od zakonom propisane garancije.

Također, bitno je pripaziti na još jednu caku - nakon što vam trgovac otkloni kvar na nekom uređaju, dužan vam je garanciju produljiti za period od godine dana, i na tome svakako inzistirajte.

image
Marko Todorov/cropix/Cropix

 

25. listopad 2025 17:30