StoryEditorOCM
RegionalPOČETNI PROBLEMI

Test aplikacije m-Građani: premali broj usluga, neke stvari ne funkcioniraju, a građanima nedostaje najvažniji dio

Piše Dora Koretić/JL
1. rujna 2025. - 17:46

Korisnici sustava e-Građani odnedavno su dobili novu mogućnost – umjesto da kod kuće čekaju poštara kako bi primili neke službene potvrde za koje je potrebna potvrda o primitku, sada te dokumente mogu primati i putem ovog portala, a u funkciji je i nova mobilna aplikacija m-Građani, kao i nove funkcionalnosti platforme.

Loša vijest je da je, barem zasad, riječ o dosta šturom broju institucija koje će putem e-Građana slati ovakve potvrde s pravnim učinkom.

Naime, ima ih tek osam, među kojima su tri ministarstva – Ministarstvo pravosuđa i uprave, Ministarstvo turizma i sporta te Ministarstvo prostornog uređenja, a ostale su Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Općina Kolan, Grad Kastav, Hrvatska komora medicinskih sestara te Osnovna škola Nikola Tesla, piše Jutarnji list.

Prema podacima Ministarstva pravosuđa, od lipnja 2023. godine, kada je u promet puštena proširena verzija korisničkog pretinca, poslano je ukupno 29.379 poruka s pravnim učinkom, među kojima su i rješenja Fonda za zaštitu okoliša kao i dokumenti vezani uz ishođenje građevinskih dozvola.

za sada 20 usluga

Također, u promet je puštena i mobilna aplikacija m-Građani koja zasad sadrži 20 usluga, no iz Ministarstva najavljuju da će se njihov broj povećavati.

Aplikacija zasad u Google Playu ima više od 10 tisuća preuzimanja i ocjenu 4,0, a pored brojnih pohvala korisnika moguće je pronaći i neke kritike, kao što je premali broj usluga. Tu se korisnici najviše žale što u aplikaciju nije uključen portal zdravlja (izuzev mogućnosti predaje zahtjeva za izdavanje Europske kartice zdravstvenog osiguranja), što očito mnogi koriste.

Također, mnogi se žale da u korisničkom pretincu ne mogu otvoriti dokumente jer ih aplikacija izbacuje, kao i da aplikacija ne želi preuzeti dokumente iz pretinca. I sami smo odlučili isprobati neke funkcionalnosti aplikacije i ona doista još ne radi kako treba.

image

Cijeli dan nije se mogao predati Zahtjev za Europsku karticu zdravstvenmog osiguranja 

Screenshot Privatni album/Jutarnji list

 Recimo, tek smo iz petog puta uspjeli predati zahtjev za Europsku karticu zdravstvenog osiguranja jer nam je stalno javljalo da je nešto "pošlo po zlu", a tek smo nakon dva sata uspjeli u korisničkom pretincu otvarati poruke jer nam je stalno javljalo kako se "dogodio problem prilikom dohvaćanja podataka".

za pristup aplikaciji potreban je šesteroznamenkasti PIN

Osobno, recimo, nismo imali problem s otvaranjem PDF dokumenata, kao niti s logiranjem u sustav.

Sučelje aplikacije samo po sebi je inače dosta jednostavno, a za pristup aplikaciji potrebno je generirati šesteroznamenkasti PIN koji treba unijeti prilikom svakog logiranja, no moguće je postaviti i biometrijsko logiranje.

image

Novinarka Jutarnjeg cijeli dan nije mogla ući niti u jednu poruku u korisničkom pretincu

Screenshot Privatni album/Jutarnji list

Prema podacima Ministarstva, ukupan broj korisnika aplikacije zasad je 22.883, a putem nje moguće je napraviti prijavu za diplomske studije, vidjeti statuse upravnih postupaka, ostvariti uvid u poreznu karticu, sudske predmete i brojne druge usluge.

Ministar Habijan je predstavio i novi potportal u sklopu platforme pod nazivom "Životne situacije" koji građanima na jednome mjestu pruža informacije o nekim konkretnim postupcima i uslugama.

U sklopu njega tako je na jednome mjestu moguće pročitati vodič za prijavu djeteta u vrtić ili saznati kako izgleda procedura oko kupnje prve nekretnine, a korisnici ujedno na jednome mjestu dobivaju i poveznice na digitalne usluge kako ih ne bi više morali sami tražiti i gubiti se na platformi. Sve to, napominju iz Ministarstva, omogućeno im je zahvaljujući umjetnoj inteligenciji koja je integrirana u ovaj potportal i time pojednostavljuje korisničko iskustvo.

image

Potportal u sklopu platforme pod nazivom "Životne situacije" građanima na jednome mjestu pruža informacije o nekim konkretnim postupcima i uslugama

Goran Mehkek/Cropix
27. listopad 2025 02:16