StoryEditorOCM
Zadar plusPLAVA, BORDO I ZLATNA

Predstavljen novi vizualni identitet grada Zadra: studenti su inspiraciju pronašli u Sv. Donatu i glagoljici

Piše Iva Ivanac
21. studenog 2025. - 14:09

Uoči Dana Grada Zadra i blagdana sv. Krševana, u Kneževoj palači službeno su predstavljeni rezultati opsežnog projekta brendiranja održivog i prepoznatljivog identiteta grada.

Novi vizualni identitet grada Zadra izradili su studenti Arhitektonskog fakulteta – Studija dizajna, uz vodstvo mentorica Marije Juze, Anamarije Poljanec i Romane Kajt. Studenti su izradili tri idejna rješenja, od kojih je jedno, pod nazivom "Donat”, odabrano kao najbolje.

Uz odabrano idejno rješenje, prikazana su još i rješenja "Ponte", koje se poistovjetilo s gradskim mostom, te "Za-da-r" koje je prikazano kao sportsko rješenje, a vizualno podjseća na popularne "kockice". U timu koji je izradio pobjednički vizual bili su Lucija Tadić, Katja Malešević i Nino Dolenc.

Izradi vizualnog identiteta prethodila su stručna putovanja u Zadar koja su uključivala stručna vođenja, razgovore sa stručnim ljudima, ali i s građanima.

– Ono što smo prvo primijetili prilikom stručnih vođenja bila je slojevitost vremena koja se očitava iz grada. Ubrzo smo shvatili kako nemamo isključivo jednu ciljnu skupinu, već se obraćamo mnogo većem broju ljudi – lokalnoj zajednici, turistima i ljudima svih generacija. Glavni orijentir bile su nam poznate atrakcije, a fokus smo ubrzo prebacili na detalje, odnosno brojne reljefe glagoljaške forme koje smo mogli vidjeti na svakom koraku – istaknuo je Dolenc, dodajući kako je Donat neizbježan za prepoznatljivu vizuru grada i središnje mjesto susreta građana i turista.

Malešević je istaknula kako je identitet "pročišćen, snažan i jasno definiran” te oblikovan kroz inspiraciju glagoljičnim pismom.

– Vertikale koje se nalaze na identitetu prikazuju osjećaj utemeljenosti i trajanja – istaknula je Malešević, dodajući kako su boje koje su upotrebljavali plava, bordo i zlatna, a simboliziraju more, višnju marašku, te zlato i srebro grada Zadra.

Tadić je istaknula kako identitet kroz primjenu postaje dio svakodnevice te kako ima izrazito digitalni potencijal koji pokazuje fleksibilnost.

– U sklopu Dana grada smatrali smo da je prigoda da višegodišnji rad predstavimo javnosti. Vizualni identitet koristit će Grad, gradske službe i primjenjiv je na druge javne sadržaje. Smatramo da je to u skladu s trendovima u drugim razvijenim gradovima. Vizualna komunikacija važan je način izražavanja u suvremenom dobu; ona je standard. Time stvaramo i osnovu za rebrendiranje grada. U vizualni fokus stavljena je i crkva sv. Donata, naš simbol grada i jedan od simbola koji se zasigurno najviše prepoznaje izvan Zadra. Dobivamo novi štih i smatramo da je to dobro te ćemo u vremenu koje je pred nama nastojati vizualni identitet ugraditi u sve javne sadržaje i na taj način pratiti moderne standarde vizualne komunikacije grada – istaknuo je gradonačelnik Šime Erlić, dodajući kako mu je drago što su upravo mlade snage osmislile vizualni identitet.

14. prosinac 2025 22:48