U društvu koje teži jednakim mogućnostima za sve, Udruga Lampica iz Zadra predano radi na stvaranju okruženja u kojem svako dijete, bez obzira na poteškoće u učenju, ima priliku rasti, razvijati se i postići svoj puni potencijal. Upravo su ušli u svoje prve prostore u Centru za mlade i time okrenuli novu stranicu Udruge osnovane sad već davne 2013. godine.
Osnovala ju je Majda Vukoša, majka kojoj je i samoj trebala pomoć oko djeteta koje je imalo poteškoća u učenju. Ona je tako oko sebe okupila roditelje koji su zajedno krenuli u borbu protiv vjetrenjača kako b svojoj djeci olakšali školske godine. Njihova misija je usmjerena na pružanje podrške djeci s disleksijom, disgrafijom, diskalkulijom, dispraksijom i ADHD-om, ali i njihovim roditeljima.
- Udruga je osnovana prije svega zbog organizacije raznih besplatnih radionica, što kreativnih, što edukativnih, brojnih predavanja i edukacija kako bi se osvijestili roditelji, ali i struka, profesori, učitelji, pedagozi i slično... - govori nam sadašnja predsjednica Udruge, Olja Zubčić te dodaje kako je žalosno da se situacija u školama gotovo uopće nije promijenila od te 2013. godine kad je Udruga započela s radom.
- Situacija je drugačija samo po tome što danas ima puno više djece s određenim problema u učenju. Stručne službe i škole jesu upoznate s tim problemima i izazovima, ali zamislite – u Zadru nemaju sve škole logopeda! Po meni je tu kraj rasprave – ističe ova majka koja od prvog dana škole pokušava, barem malo, promijeniti zastarjeli školski sustav.
- Ja sam do kćerinog četvrtog razreda hodočastila po školi. Svaki dan. Pokušavala sam sve da joj olakšam stvari, htjela se izboriti da ima pravo na rascjepkano ispitivanje, da umjesto pismenog ispita ima usmeno ispitivanje. Ima asistenticu i uz to radi po posebnom programu, no asistenti su kompletno ograničeni u svojim ulogama. Na primjer, asistenti ne smiju dati povratnu informaciju o ispitu, ne smiju djeci s disleksijom pročitati pitanja iz ispita iako oni to ne mogu sami, barem ne točno, pa svo učenje pada u vodu. Ne smiju prenijeti što je rekao profesor na satu, a napominjem, moje dijete nikad ne daje nikakvu povratnu informaciju što je bilo u školi jer ima disgrafiju i ne zna strukturirati i organizirati misli pa joj je prepričavanje događaja izuzetno teško. I sad, zamislite: roditelj bi trebao za svaki taj događaj, iz svakog predmeta, ići kod tog predmetnog profesora i saznati što je sve bilo i što bi možda moglo biti. Zato ja više ne idem u školu – jada se Olja koja priznaje:
- Meni je ova naša udruga spas! Mi roditelji se svi izjadamo jedni drugima, ali naravno i intenzivno radimo. Imamo brojne aktivnosti našoj djeci, ali i nama, roditeljima u brojnim pravnim zavrzlamama s kojima se svakodnevno učenje – govori, a u razgovor se ubacuje i tajnica Udruge, Ana Šandrić, majka djevojčice od 10 godina koja ima diskalkuliju - poremećaj matematičkih sposobnosti.
- Kad sam ja došla u Udrugu toliko sam stvari saznala da su mi uvelike skratile vrijeme istraživanja i dobila sam konkretne informacije koje su mi bile zlata vrijedne. Zapravo, upalila mi se lampica – smije se Ana koju je njihova logopedica uputila na Udrugu.
S obzirom da se ipak susretala s brojnim izazovima, ono što je shvatila jest da svaka škola treba imati - edukatora, osobu koja će biti posrednik između učenika, učitelja i roditelja.
- To je educirana osoba koja zna raditi s takvom djecom kao što su naša, i koja će na kraju dana uputiti i mene kao roditelja, i dijete, ali i profesora u pravom smjeru: na što trebamo raditi i na koji način – govori Ana, dok Olja dodaje kako zaista treba jedna osoba koja će raditi s profesorima jer, tvrdi, oni jednostavno ne znaju raditi s djecom koja imaju poteškoća s učenjem.
- Nisu educirani. Nažalost, njihov fakultet nema predmet koji bi ih upoznao s radom s ovakvom djecom, što je po meni još jedna loša karika u cijelom obrazovnom sustavu, kojih, vjerujte mi, ima jako puno. Mi u Udruzi imamo sreće da imamo i osobu iz struke. Naime, iako naša potpredsjednica, profesorica Leana Tudorović, nema dijete s poteškoćama u učenju, već je dugo dio Udruge. Ona organizira predavanja za nas roditelje kako bi nam približila način na koji ćemo pristupiti stručnoj službi, odnosno samim profesorima. Uči nas kako s njima komunicirati – pojašnjava.
Želja im je da i sami profesori dođu na neka predavanja Udruge i saznaju kako stvari izgledaju s te druge, roditeljske strane. To su samo neka od brojnih stvari s kojima će se Udruga Lampica baviti u novim, modernim prostorima Centra za mlade ove godine.
Sve korisnike, i stare, kojih je oko 30, i one nove, očekuje bogatiji program osmišljen kako bi roditeljima te djeci i tinejdžerima s teškoćama u učenju pružila kvalitetnu podršku, ali i potaknula ih na kreativno razmišljanje i razvijanje vještina na zabavan način.
Od inovativnih AI alata i aplikacija za lakše učenje, preko emocionalne podrške teenagerima, pa sve do radionica poput ”Zabavne matematike”, ”Slagalice – vježbe čitanja”, radionice engleskog jezika i ”Čitanjem do samopouzdanja”, svaki program prilagođen je potrebama djece i mladih koji se suočavaju s različitim izazovima.
Poseban naglasak stavlja se na praktične i interaktivne metode poput ”Horizonta znanja: Brain Gym” i ”Učimo prepričavati priču uz pomoć filca” donose nove pristupe učenju, dok će kreativne radionice poput izrade mentalnih mapa, eko i glumačkih radionica pomoći u razvijanju samopouzdanja i izražajnosti.
Svi ovi programi osmišljeni su s ciljem da svako dijete dobije priliku učiti u okruženju koje potiče razumijevanje, rast i razvoj. Kroz igru, podršku i inovativne metode, Lampica nastavlja biti svjetionik znanja i oslonac djeci, roditeljima i svima koji žele bolje obrazovanje za buduće generacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....