| Po Vlahušićevoj ideji, u akvatoriju Gruža sve bi ostalo na gradnji pontona te bi se uvela šetnica, lungomare od Dvorca Kaboge do Babina kuka |
| Piše gabriJela bijelić / epeha |
Umjesto komercijalne marine, na prostoru ispred hotela “Lapad” trebalo bi proširiti zonu komunalne lučice sve do Solituda. Komunalna marina imala bi kapacitet od najmanje 1200 vezova za domaće stanovništvo, ovisno o veličini brodova i čamaca.
Takav je prijedlog dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić iznio na ovotjednom sastanku u Zavodu za prostorno uređenje Dubrovačko-neretvanske županije, na kojemu se raspravljalo o uključivanju primjedbi u nacrt konačnog prijedloga županijskoga prostornog plana.
Prema Vlahušićevu mišljenju, u akvatoriju Gruža ne bi se gradili dodatni sadržaji u moru, osim uređenja obale. Sve bi ostalo na gradnji pontona, te bi se uvela šetnica, dubrovački lungomare, od Dvorca Kaboge, preko Kantafiga, Batale, lapadske obale do Babina kuka, odnosno plaže “Copacabane”. Benzinska postaja Orsan bila bi dislocirana u Batahovinu.
- Planiranom gradnjom komercijalne marine Dubrovnik bi izgubio mogućnost da stanovnici pod istim uvjetima dobiju pravo na vez za barku. Komercijalna marina znači dobrobit primarno za vlasnike marine, a ne građane, dok komunalna marina omogućava da višak vezova bude iskorišten u komercijalne svrhe, ali tek nakon što stanovništvo osigura pravo na vez za barku - pojasnio je Vlahušić, koji smatra kako se spomenutim zahvatima lapadska obala proširuje dovoljno da bi omogućila vožnju u dva traka, uz prostor za pješačku i biciklističku stazu, te sadnju drvoreda palmi.
U prijedlogu nove vizure gruškog akvatorija gradonačelnik upućuje i na potrebu proširenja obale ispred ex Radeljevića do gruške tržnice u dužini od 360 metara, uz preispitivanje mogućeg proširenja od place do gata ispred zgrade Jadrolinije.
- Gradnjom 900 metara obale Dubrovnik prvi put dobiva lungomare i postaje primorski, a ne samo pomorski grad. Obalni dio gruškog zaljeva ostao bi maksimalno očuvan, a bez zadiranja u akvatorij omogućava se sigurnost plovidbe - poručio je Vlahušić, koji buduću promenadu vidi kao svojevrsnu bisernu ogrlicu koja bi se u konačnici protezala od Batahovine do Solituda.
Zanimljivo je da je “perla” u toj ogrlici i predio ispred hotela “Lapad” u većinskom vlasništvu dubrovačkog brodara “Atlantske plovidbe”, čiji je predsjednik Uprave kapetan Ante Jerković više puta ponovio kako je urbanističkim planom u akvatoriju pred tim hotelom predviđena gradska komercijalna marina kao interes “Atlantske plovidbe” i okosnica nautičke flote.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....