StoryEditorOCM

Vlahušić: Problem javne garaže riješen je uplatom 40 milijuna kuna

Piše PSD.
18. studenog 2014. - 12:42

Gradonačelnik Andro Vlahušić održao je sa suradnicima konferenciju za medije na kojoj je govorio o četiri teme: Javna garaža na Ilijinoj glavici, zaustavljanje autobusa na Pilama, koncesija za žičaru, Dubrovačke zidine.

- Prošli tjedan smo dobili prijedlog tripartitnog sporazuma Grada Dubrovnika i Media grupe i PBZ-a. Tripartitni sporazumom rješavamo višegodišnju financijsku dubiozu koja trenutno iznosi 261  milijuna kuna. Uplatom od 40 milijuna kuna prestaju sve obaveze Grada Dubrovnika prema PBZ-u i Media grupi.  Vraćamo stečaj na početak, a Media grupa Gradu uplaćuje 8,2 milijuna kuna. Nakon što se potpiše tripartitni sporazum i Grad i Media grupa i PBZ želi da on bude dio arbitražnog  sporazuma.  

Grad nakon toga može raspisati najtečaj za pravo građenja trgovačkog centra koji bi donio 100 radnih mjesta i Grad nakon isteka koncesija postaje vlasnikom i garaže i trgovačkog centra. Ako se sve završi uspješno do sljedećih Ljetnih igara mogli bi imati taj trgovački centar, istaknuo je Vlahušić.

Gradonačelnik se potom nabrojao putničke agencije koje imaju ogromne dugove.

- Prihod Grada Dubrovnika u 2010. bio je tri milijuna kuna, a u 2014. 11,8 milijuna. Nismo sve naplatili, ove godine smo naplatili oko 5 milijuna, a prošle godine 4,6 milijuna kuna. Ukupni dug Gradu Dubrovniku iznosi 14 milijuna kuna. Agencije su to odavno naplatile od kruzing kompanija, one su svoj novac dobile. Grad do sada nije htio nikoga „gurnuti“ da ne može normalno poslovati.  Grad je trenutno tužio agencije za iznos od 6,2 milijuna kuna, a za ostali su iznos tužbe u pripremi.  

Najviše je dužna agencija Atlas (4,5 milijuna), Elite (3,2 milijuna), MSC krstarenja (2,9 milijuna), Applicon (1,2 milijuna). Odlukom Gradskog vijeća od dogodine ćemo na Ulici Branitelja postaviti rampe. Onaj tko je dužan Gradu neće se moći zaustavljati na Pilama. Pustili smo agencije da rade svoj posao, ali vrijeme je da građani Dubrovnika znaju da je netko naplatio te novce, ali ih nema u proračunu Grada, kazao je Vlahušić.

Sljedeća tema bila je problematika oko koncesije za žičaru.

- Žičara je koštala 40 milijuna kuna, prihod koje su ostvarili Excelsea-nekretnine u proteklih pet godina je 92 milijuna kuna. Koncesijski prihod Grada Dubrovnika iznosi nula kuna. Njihova godišnja dobit je negdje oko 20 milijuna kuna. Ove se godine žičarom vozilo oko 400 tisuća ljudi, prošle 360 tisuća. Zakon koji je stupio na snagu ne poštuju, Grad Dubrovnik je podnio krivičnu prijavu odvjetniku tražeći da ispita zašto se ne poštuje zakon.  

Jučer sam uputio dopis Ministarstvu prometa da pitam do kada će trajati ovo stanje? Tražimo poštivanje zakonskih odredbi i korektnu koncesijsku nagodbu. Grad ne želi plaćati koncesiju, Grad želi kupiti žičaru. Grad Dubrovnik je spreman platiti kompletni investicijski iznos plus do 8 EBIT-a godišnje dobiti prije oporezivanja. Grad je sposoban kupiti žičaru po najvećim međunarodnim standardima.

Posljednja tematika bile su gradske zidine.

-  Gradske zidine prestavljaju „čevrti teški tvrdi rat“ – „Robin- Hoodovski-rat“!  Ove je godine zidine posjetilo oko 910 tisuća posjetitelja. Samo je jedan čovjek u zadnji pet ili deset godina smatrao da upravljanje zidinama treba pripadati Gradu Dubrovniku. 2010. godine u proračun Grada od zidina uplaćeno je 18 milijuna kuna, a 2014. se ta brojka popela na 26,7 milijuna kuna. Grad Dubrovnik je, zbog utakmice koju vodi, do sada dobio 108 milijuna kuna. N

ismo uzeli državi i tko se može buniti? Građani Dubrovnika što imaju 108 milijuna za vrtiće, škole i ceste?! Što je tu loše? Koja je tu šteta za građane Dubrovnika, za DPDS, za državu? Koji je to model kojim Vlahušić oštećuje bilo koga u ovoj zemlji?! – zapitao se gradonačelnik.

Na kraju se naglašeni prijedlozi Grada Dubrovnika kojom bi Grad odlučivao o visini cijena za ulaza na zidine i cijenu Dubrovačke kartice. Tim prijedlogom bi Društvo i dalje skrbilo o zidinama. Također se želi povećati komercijalizacija svake pojedine lokacije čuvajući njihovu autentičnost.

Pročelnik Upravnog odjela za proračun i financije, Nikola Pavlović rekao je kako su svi amandmani oko prijedloga proračuna,  njih sveukupno 39,  ugrađeni u proračun.

Prijedlog proračuna će se smanjiti za 55 milijuna kuna. Rok za predaju prijedloga proračuna predstavničkim tijelima bio je 15. studeni, međutim izostale su upute i smjernice za proračun Ministarstva financija pa zbog toga nisu ostvareni potrebni uvjeti kako bi se poslao prijedlog proračuna. Grad trenutno na računu ima oko 35 milijuna kuna.

- Na kraju godine nećemo stići potrošiti sva sredstva koja imamo, zaključio je Pavlović.    

Grad Dubrovnik je pokrenuo naplatu garancije tvrtki Razvoj Golf

Iz Grada Dubrovnika stigla je obavijest kako nije istina da Grad Dubrovnik nije pokrenuo mehanizme za naplatu iznosa od cca 600.000 kuna zbog nepoštivanja stavki Ugovora.

Naime, 24. listopada u Maloj vijećnici Grada Dubrovnika održan je sastanak s predstavnicima tvrtke Razvoj golf na kojem je Grad Dubrovnik investitora upoznao da će sukladno Ugovoru o koncesiji pokrenuti naplatu garancije. O tome su i zapisnički upoznati tvrtka Razvoj golf kao i vijećnici KLGB Srđ je Grad (koji su Zapisnik sa sastanka preuzeli 10. studenog 2014.). Garancija vrijedi do 20. studenog 2015. godine.

B. L. / DUBROVAČKI VJESNIK

19. prosinac 2025 09:46