Vuk dlaku mijenja, ali ne i ćud. U ovom slučaju vuk je Dwayne Johnson The Rock, a ‘ćud‘ njegova životna i profesionalna opsesija hrvanjem koja ga je posjela prvo na sportski, a onda i na glumački tron. Uloga Marka Kerra, pionira danas planetarno popularnih MMA i UFC borbi, u filmskoj biografiji ‘Život u ringu‘ (‘The Smashing machine‘), The Rocku sjela se savršeno, kao preslika karijere.
Nitko zapravo nije ni sumnjao da će se snaći u poznatom okruženju borilišta, ali mnogi su dvojili može li ovaj dominantno akcijski glumac (Brzi i Žestoki, Baywatch, Jumanji) svom junaku udahnuti dovoljno životnosti.
No, trofejni američki hrvač ukazao se u oktogonu u svom dosad najboljem izdanju, potvrdivši da može ponuditi više od impozantne muskulature i niske iznuđenih duhovitih dosjetki. ‘Stijena‘ se svojski trudi Kerra predstaviti kao ‘razbijača‘ mekog srca, emotivno nezrelu gromadu ovisnu o lijekovima i tuđoj pažnji.
A ta je pažnja, ili njezin nedostatak, obilježje junakove toksične veze s životnom partnericom Dawn Staple koju s velikom posvećenošću igra Britanka Emily Blunt (Mjesto tišine, Sicario). U prvoj svojoj roli iz sportske arene gradi junakinju kao suštinski egoistično čeljade koje guše Kerrova labilnost i čudna raspoloženja. Štoviše, njezin lik je svojevrstan remetilački faktor koji bi pokopao lošiju glumicu od Blunt.
Odnos Kerra i Staples jedan je od nosivih stupova radnje koju pumpaju scene duela, sve do krešenda na turniru pred zaluđenom japanskom publikom. Narativno ‘cjepkanje‘ je za ovakav tip filma razumljivo, no ‘Život u ringu‘ zna i žanrovski zastraniti, kao da autor nije siguran želi li ispričati priču o korijenima današnjeg UFC-a, o drami naslovnog lika ili o destruktivnoj ljubavi u nemilosrdnom svijetu sporta.
I dok su Johnson i Blunt značajno evoluirali od lanjske suradnje u pustolovnoj papazjaniji ‘Krstarenje džunglom‘, sportska drama koja ih je povezala ne spada u prvi ešalon, makar se nedavno okitila Srebrnom lavom za najbolju režiju. Statuu drugog po važnosti krilatog lava podigao je na Mostri Benny Safdie (‘Uncut Gems‘, ‘Funny Pages‘).
Je li je ovaj američki sineast židovskih korijena doista i zaslužio, stvar je ukusa žirija koji je filmu njegova legendarnog kolege, indie ikone Jima Jarmuscha dodijelio zlatnog lava. Neosporno je da Safdie spretno barata kadrom i precizno ‘pogađa‘ emociju Kerra i onih u njegovu okruženju, bilo u ‘kavezu‘, u teretani ili u sobi bezimenog hotela. Par stvarnih boraca u gostujućim ulogama snalaze se dobro, a predvodi ih Ryan Bader kao Kerrov intimus Mark Coleman i ukrajinska borilačka zvijezda Oleksandr kao Kerrov suparnik.
No, redateljsko zanatsko umijeće nije samo po sebi jamstvo dobrog proizvoda. Film je ovo koji dosta toga zagrebe, ali malošto oplete do kraja. Jasno je to i gledateljima kojima svijet borilačkih vještina i lik i djelo glavnog junaka nisu bliski. Zagriženi fanovi zasigurno će naći još nedostataka, a najveći je gubitak fokusa. Kao nakon nedopuštenog udarca u glavu.
No, valja priznati da je zgodno vidjeti The Rocka s pokojim čuperkom, makar mu frizura na momente sliči tupeu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....