Horori i napetice Stephena Kinga u neka su mirnija vremena služili isključivo za zastrašivanje dokonih čitatelja, a danas polako prerastaju u filmski mainstream.
Tek što nas je adaptacija ‘Dugog hoda‘ u osvit jeseni ispunila tjeskobom, dočekali smo novu priču o gubitnicima koji u prijenosu uživo pokušavaju preživjeti stalne pokušaje smaknuća. U ovom rebootu Kingova ZF-a luzer je pojedinac koji, pritisnut osobnim problemima, stavlja glavu u torbu da se dokopa novca.
Distopijski akcijski triler ‘Trkač‘ (The Running Man‘) nova je kritika društva nasilja, površnosti i medijskih manipulacija kakvom u tek nešto blažem obliku svjedočimo u stvarnosti. Žrvanj reality showa gdje se pobjednike mami hrpom novčanica novih dolara s likom Arnolda Schwarzeneggera(podsjetnik na film iz 1987.!) melje siromaška Bena Richardsa kojega adrenalinski bombastično glumi Glen Powell.
Pripadnika novog naraštaja hollywoodskih zvijezda u A ligu je lansirala uloga prgavog bojnog pilota u nastavku ‘TopGuna‘ Toma Cruisea. Nakon što se okušao u različitim žanrovima, od krimića i romantične komedije do filma katastrofe, Teksašanin je sad doslovce uletio u okno neprekinute akcije kojom je zamaskiran nedostatak srži. Dva sata jurnjave i mahnitanja bez dubljeg preispitivanja karaktera i razrade motivacije glavnog protagonista protječu u bombardiranju osjetila.
Čini vam se da gledate pomaknuti miks Survivora, Spartan Traila i Potjere, uz histeričnu izmjenu kadrova i gomilu maskiranih asasina koji kao da su poispadali iz lošeg stripa. Powell se u tom metežu dobro drži, pokazuje da se glumački može prilagoditi fizički zahtjevnijim zadaćama i talentom prikriti manjkavost lika.
U filmu kojim protrčava britanski redatelj Edgar Wright umije stvoriti ugođaj trajne napetosti kakvu donosi hajka na čovjeka. Wrightov krimić ‘Baby Driver‘ s Anselom Elgortom kao vozačem pokajnikom prometnuo se, uostalom, u pravi hit sezone 2017. No, teško će takav uspjeh ponoviti s ‘Trkačem‘, ostvarenjem koje slabo podnosi i najmanju stanku u ludom trku. Čim junak zastane, šire se pukotine u priči.
Najuočljivija se tiče intime glavnog lika čiji je međurasni brak umetnut tek tako, kao egzotična epizoda. Benova supruga Sheila (Jayme Lawson) ukaže se u uvodu i završnici više kako bi prošetala dreadlocksice, nego zaživjela kao požrtvovna supruga i majka. Emilia Jones kao nedužna građanka Amelia pojavljuje se kao još jedna nedorađena dekoracija.
Josh Brolin još je plošniji kao Dan Killian, producent FreeVee platforme koja ubojitim igrama pučanstvo drži u pokornosti. Očiti pokušaj da ga se prikaže kao bezobzirnog autoritarca nalik Građaninu Kaneu neslavno propada – Killian ostaje nerazrađena karikatura, baš kao i filmski mu pobočnik Evan McCone (Lee Pace), maskirani predvodnik skupine lovaca.
Nešto bolje se pozicionirao Colman Domingo u ulozi pompoznog domaćina reality showa Bobby T Thompsona. Onako napadno razmahanog nije ga nemoguće zamisliti kao voditelja neke buduće dodjele Oscara u ozračju današnje estrade.
Nakon što je ovaj ‘Trkač‘ završio svoju dionicu, ostaje nam primijetiti da je trčao hrabro, dobronamjerno i – uprazno. Od previše nabrijanog sprinta ne može se očekivati svrhoviti maraton.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....