S novim furioznim trilerskom crnom komedijom ‘Uhvaćen‘ (Caught stealing) obojica su zakoračila na neistraženi teren. Redatelja Darrena Aronofskog dosad se povezivalo s turobnim dramama poput ‘Kita‘, ‘Crnog labuda‘ i ‘Hrvača‘ koje tematiziraju beznadnu borbu životnih gubitnika za opstanak. Glumac Austin Butler na početku karijere portretirao je rock kralja Elvisa Presleya i riskirao da ga proguta uloga veća od života.
Izvukao se glumeći bikera u osrednjoj motociklističkoj priči i time naznačio ono što je u ‘Uhvaćenom‘ nedvosmisleno potvrdio. Osim izgleda podatnog za reklamiranje parfema i dizajnerske odjeće, raspolaže i glumačkim talentom koji uopće nije za podcijeniti. Tandem u sastavu Aronofsky iza i Butler ispred kamere na izmaku beskrvne ljetne sezone donio nam je ugodno osvježenje. Smješten u kasne 1990-e, eru cigla-mobitela i još dominantnog TV medija, film evocira vibrantna vremena Tarantinova unaprijeđenog pulpa. Akcija je nabrijana do rasprsnuća, priča naglašeno zaumna, većina likova pomaknuta do karikaturalnosti. A u središtu ludog vrtuljka sav izbezumljen juri Hank (Butler), nesuđena baseball zvijezda, ljubitelj čašice i magnet za nevolje.
Iako slijed događaja od junaka iziskuje mahnitu (hiper)aktivnost, Butler se u njoj ne iscrpljuje, već gledatelju ostavlja prostora za upoznavanje Hanka kao dobrodušnog spadala. To ga umijeće razlikuje od bulumente kolega kojima je borbena gotovost najjači adut. Zoë Kravitz naglašeno je zavodljiva u ulozi Hankove partnerice Yvonne, samosvjesne djevojke čiji lik, bez glumičine krivnje, ostaje zakinut za višeslojnost. Galerija egzotičnih zločinaca pak odiše vizualnim bogatstvom i komikom koji filmu daju poseban pečat. Punkerska irokeza i osebujan naglasak njegova lika glumca Matta Smitha čine urnebesnom pojavom. Neprepoznatljivi Liev Schreiber i Vincent D‘Onofrio razvaljuju kao bradata braća hasidi, a gostioničar Paul Griffina Dunea iznenađujuće je dobar strijelac...
Velika jabuka ovdje je prikazana kao pravi melting pot kriminalaca, od ruskih preko kolumbijskih (reper Betino Martinez A. Ocasio kao Colorado) do afroameričkih. I svi odreda nižu šašave replike i gegove. Oskarovka Regina King izdiže se tu u ulozi detektivke Elise koja red i zakon gleda kroz osebujnu optiku. ‘Uhvaćen‘ se sve vrijeme nabacuje scenama nasilja bez filtera koje začinja i svojeglavi dlakavac imenom Bud! Ako John Wick može imati psa, zašto Hank Thompson, iako ‘dog person‘, ne bi prigrlio mačora? Bud je zapravo sibirska šumska mačka Tonic, glumac s dugom i uspješnom karijerom koju naplaćuje pečenom piletinom i kozicama. A eksplozivna glazbena podloga djelo je bristolskih post-punkera, benda Idles.
Film je ovo koji pokazuje kako se kod struke isplati ponekad napustiti zonu komfora. Darren Aronofsky omiljeni motiv patnje i beznađa zamjenjuje tarapanom u stilu Guya Ritchieja, a Austin Butler Elvisov Graceland uspješno ‘trampi‘ za Lower East Side. Kutiju iznenađenja u završnici, sasvim u skladu s retro ugođajem, otvara još jedna Oskarima ovjenčana zvijezda devedesetih. Šteta samo što joj se pojavljivanje svodi na cameo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....