On je Irac na privremenom radu u Hollywoodu, bivši zločesti dečko glumačkog svijeta, s naglaskom koji očarava. Ona je utjelovljenje Barbie, filmske verzije kultne lutke brojnih generacija. Colina Farrella i Margot Robbie spojila je u iščašenoj vožnji kroz vrijeme nova romantična fantazija ‘Veliko hrabro predivno putovanje‘ (‘A big bold beautiful journey‘).
Priča o dvoje potpunih neznanaca čiji se putovi sudbinski isprepliću dok pokušavaju ublažiti greške i propuste iz prošlosti ne ostavlja puno dvojbe oko krajnjeg dosega. Riječ je o pomodnom high-concept ostvarenju koje želi na inovativan način istražiti vječne teme otuđenja, grižnje savjesti, potrebe za bliskošću, samospoznaje...doslovce cijeli prolom oblaka sručio je američko-korejski esejist i redatelj Kogonada (‘Columbus‘) na lomljive kišobrane suputnika Davida (Farrell) i Sarah (Robbie).
U inačici filma ceste otvaraju oni jedno drugom dušu (i vrata, svih oblika, modela i stilova), polagano umrtvljujući gledatelja. Tandem Robbie-Farrell karizmatičnošću i uravnoteženom glumom podgrijava svoje arhetipske junake kojima unatoč gomili replika manjka slojevitosti.
Samotnjak David i serijski nevjerna Sarah pojavno su kompatibilni, ali njihove životne priče kao da stalno teku odvojenim rukavcima. Uzgred su one i prenaglašeno ‘deja vu‘. Traume iz djetinjstva, promašene sentimentalne veze i čežnja za toplinom u novijoj su kinematografiji obrađene toliko puta da ih ni celofan romantične fantazije ne može dovoljno osvježiti.
Dodatan uteg filmu je i preduga ekspozicija. Od prvog susreta dvoje aktera u svatovima gledatelj je u iščekivanju obrata koji se stalno odgađa. U drugačijim okolnostima, to bi pridonijelo elementu dramatike, ali ovdje djeluje zamarajuće. Flashbackovi su se mogli odraditi i bez prolazaka kroz kičaste vremenske portale, a izleti u prošlost bez unajmljene limuzine iz 1990-ih.
Uvođenje zagonetne rent-a-car agencije u radnju prilično je nepotrebna ekstravagancija. Istina, dobro je vidjeti jedva prepoznatljivog Kevina Klinea u ulozi automehaničara, no Phoebe Waller-Bridge kao blagajnica iritantno je beskorisna epizoda.
GPS ženski glas koji iz kokpita usmjerava likove u vožnji života ubačen je valjda kao kritika zamahu umjetne inteligencije, ovom prilikom skroz odvojen od konteksta. U vizualnom smislu film nešto bolje stoji, eksterijeri su živahni, mjestimice kitnjasti (scena para na svjetioniku u sumrak podsjeća na ‘Titanic‘), baš kao i drečavi kišobrani, simbolički mnogo jači od pukog zaklona od padalina.
Ipak, najveću vrijednost ‘Velikog putovanja‘ čine glavni glumci koji suvereno ovladavaju kadrom, u zajedničkim scenama i pojedinačno podjednako.
No, čak ni par vrhunskih profesionalaca kao što su Robbie i Farrell ne može pokrpati sve nedostatke ove nadnaravne storije na pola puta između romantične komedije koja nije duhovita i psihološke odiseje koja tapka u mjestu. Naprosto nema prijenosa emocije, iako je ona oku vidljiva i nedvosmislena. Rezultat? Glatko režirana i scenaristički kržljava (Seth Reiss) meditativna slikovnica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....