StoryEditorOCM
AutomobilizamŽARKO KNEGO

Došlo mi je u tom trenutku da sve pošaljem kvragu, prodam auto i pješke krenem iz Mađarske doma. Znaš što je bilo dva sata poslije?

Piše Tonči Vlašić
6. listopada 2025. - 17:25

Meni je ovo najbolja sezona od kad vozim TCR Eastern Europe, a na kraju je osjećaj nekako najlošiji – sliježe ramenima Žarko Knego. 

Šesti je u ukupnom poretku sezone, peto mjesto je izgubio na posljednjoj, šestoj stanici (na svakoj po dvije utrke). Uoči puta u Mađarsku imao je dva boda više od šestog Čeha Petra Čižeka, koji je u dvije utrke na stazi u Balaton Parku ulovio 27 bodova, a Dubrovčanin samo 8. 

- Očekivanja su uoči sezone bila biti u TOP 5. Bio sam blizu toga, a potajno sam se nadao kako bi mogao biti četvrti, dakle, još bolji nego sam najavljivao. Nadao sam se tome iz razloga jer sam imao brzinu, jer sam se uoči sezone na treninzima dosta približio onim najboljima...

Opet je slegnuo ramenima. Duboko udahnuo, te nastavio svoj osvrt na sezonu. 

- Kad vrtim film, što se sve događalo, ne znam odakle početi... Bio je to splet nesretnih okolnosti. Evo, sad ta zadnja bodova utrka sezone uoči koje sam imao dva boda manje od Čižeka. Dakle, ako bude ispred njega, peti sam. Kočio sam gdje sam uvijek kočio, ali je doprvak Kadlečik, koji je bio ispred mene, kočio prije nego je to radio do tad... I tu je bio moj kraj. Sudar. Izlijetanje. Ostao sam bez plasmana i bodova. Dan prije, uoči predzadnje utrke sam krenuo sa zadnjeg mjesta jer nisam mogao voziti kvalifikacije. Pola sata prije starta te prve bodovne utrke u Mađarskoj motor još nije bio na svom mjestu. Ne razmišljaš kako voziti, već hoćeš li uopće voziti. I unatoč tome, krenem dobro. Čižeku sam iza leđa. I tako je bilo do zadnjeg kruga, ali u zadnjem krugu je pogriješio ovaj što je bio ispred Čižeka i on ga je pretekao, a kako ga ja nisam mogao preteći, tako je Čižek stekao prednost uoči zadnje bodovne utrke. Mogao bi danima što je sve pošlo krivo u prethodnih deset utrka, a opet kad se sve pogleda, na treninzima sam znao biti među tri najbrža. U Slovačkoj, predzadnji vikend sezone, drugi u kvalifikacijama. Samo je Kout, koji je osvojio na kraju naslov, bio brži. I onda kreneš, priželjkuješ postolje, a dogodi se problem s mjenjačem... 

image

Žarko Knego na Automotodromu Brno

Marko Puljić/

Vratio se na činjenicu: vozio sam brže nego proteklih sezona, približio se po tome najboljima. 

- Bilo je, ponavljam, problema s autom, zatim toliko tih za mene nesretnih situacija, ali nije to, kad gledam, najveći problem. 

Što je najveći problem?

- Moji konkurenti za vrh imaju samo razmišljati o utrci, kako će voziti. Nažalost, ja zbog svog posla to ne mogu. Zatim, ja sam taj koji vodi brigu kako ću doći na utrku, bavim se organizacijom svega, a konkurencija ima tko o tome vodi brigu. To je najveći problem u mojoj priči, a nemoguće je očekivati da po tom pitanju bude bolje. I kad se to zna, trebao bi biti presretan zbog plasmana. Međutim, iskreno, osjećaj nikad lošiji unatoč tome što nikad nisam bio bolji.

TCR EASTERN EUROPE 2025.

Konačni poredak sezone: 1. Adam Kout (Češka/Hyundai Elantra N TCR) 262 boda, 2. Martin Kadlečik (Češka/Audi RS3 LMS TCR 2021) 226 bodova, 3. Bartosz Groszek (Poljska/Audi RS3 LMS TCR 2021) 168 bodova, 4. Jiri Zbožinek (Češka/Hyundai Elantra N TCR) 139 bodova, 5. Petr Čižek (Češka/Cupra VZ TCR) 105 bodova, 6. Žarko Knego (Hrvatska/Hyundai Elantra N TCR) 88 bodova, 7. Ivars Vallers (Latvija/Audi RS3 LMS TCR 2021) 71 bod, 8. Giacomo Ghermandi (Italija/Honda Civic TCR FL5) 45 bodova, 9. Vit Smejkal (Češka/Cupra Competition TCR) 36 bodova, 10. Luka Fabijančić (Hrvatska/Hyundai i30 N TCR) 24 boda, itd... (ukupno je petnaest vozača osvajalo bodove ove sezone)

Nastavio je Knego svoju priču.

- Nakon što sam imao sudar u zadnjoj utrci, kad je bilo jasno kako neću na kraju sezone biti u TOP 5, došlo mi je da se ostavim svega. Pošaljem kvragu sve. Prodam auto i krenem pješke doma. Bio sam nikakav. ‘Lud‘. Znaš što je bilo dva sata poslije? Ha, a tako je to. Vraćamo se doma, i počne priča o novoj sezoni. Ali, to smo vrlo brzo stavili po strani jer je idući vikend odluka na brdu. Branimo klupski naslov prvaka. Naša utrka, dubrovačka, zadnja je utrka sezone. Župa dubrovačka nam se približila. Moramo biti odlični kako bi obranili naslov. Zatim, početkom idućeg mjeseca je kraj sezone na krugu. Tu smo se mi približili vodećem. Uoči tog zadnjeg kruga na Grobniku malu prednost u odnosu na nas ima Fly with Kolman. I tu nam je cilj naslov prvaka. Kako bi bilo lijepo čuti na kraju sezone: Dupla kruna za Dubrovnik Racing.

image

Žarko Knego (Dubrovnik Racing)

Marko Puljić/

I kad je spomenuo Grobnik, krug, eto novosti. 

- Iduće sezone TCR Eastern Europe se vraća u Hrvatsku. Poslije šest godina vozit će se na Grobniku, koji će biti domaćin prvog vikenda. To me sad vuče da nastavim ovu svoju europsku avanturu jer start je na stazi koju znam, a nikad nisam sezonu počeo s dobrim rezultatom. Bilo bi sjajno kad bi to ovaj put uspio - poželio je Knego. 

Zahvalio svojoj ekipi na svemu (Miroslav Rastović, Maroje Batina, Tomislav Srbljinović, Đivo Franić, Marko Puljić). Zlatne su njihove ruke. Nisu samo na zadnjoj utrci sezone napravili čudo...

image

Žarko Knego na Slovakia Ringu

Marko Puljić/
26. listopad 2025 13:46