StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvokonferencija Budućnost prometa u hrvatskoj

Jadrolinija opet planira obnovu flote u iduće tri do četiri godine, a kad ne znaju sami, pazite na koga sad računaju...

Piše Poslovni.hr/HINA
26. studenog 2025. - 12:21
Premuda, putnicki motorni brod male obalne plovidbe Jadrolinije koji povezuje Dubrovnik sa Elafitskim otocima. Brod je izgradjen u pulskom Uljaniku 1957. godine pod imenom Tuzla. 40 godina kasnije mijenja ime u Premuda i pod tim imenom plovi i danas.Bozidar Vukicevic/Cropix

Obnova flote Jadrolinije dogodit će se u sljedeće tri do četiri godine, a plan je nabaviti 10 do 20 novih brodova ukupne vrijednosti oko 200 milijuna eura, rečeno je tijekom konferencije Budućnost prometa u Hrvatskoj, donosi Poslovni. Konferenciju su organizirali Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Grupacija Svjetske banke. Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek rekao je da je “fokus tema” partnerstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Svjetske banke razvoj Jadrolinije i nabava njezine nove flote koja je neophodna za održanje života na otocima. ‘Opstanak života na otocima ovisi o stabilnoj, jakoj i održivoj Jadroliniji, a država će pritom nastojati da to bude i zelena priča odnosno da brodovi budu pogonjeni zelenom energijom’, rekao je Tušek.

jadrolinija već desetljećima planira obnavljati flotu, a u međuvremenu, otočana je sve manje jer adekvatne povezanosti nema. ako se i kupi ‘novi‘ (čitaj polovni) brod, nije pogodan za vožnju po svim vremenskim uvjetima, pa je vezan, kao što su bili i oni prije njega, a stanovnici otoka ostaju doma. bez mogućnosti rješavanja problema, nebrojeno puta su prosvjedovali, pa i na Elafitima između ostaloga, a najave o milijunima eura, novim brodovima i čistim energijama otočanima su samo dodatna briga.

Još uvijek se planira točan broj brodova koje država želi kupiti odnosno koliko će trebati trajekata, a koliko drugih brodova. Predviđa da će se u iduće tri do četiri godine ići u kupovinu između 10 i 20 plovila, vrijednosti oko 200 milijuna eura. Država zbog obnove Jadrolinijine flote nastoji razviti novi paket odnosa sa Svjetskom bankom, kao što se radilo za željeznički sektor, rekao je Tušek. Tvrdi da je gotovo nemoguće razvijati velike projekte bez potpore snažnih financijskih institucija.

O važnosti dobre prometne povezanosti kopna s otocima govorio je i direktor Svjetske banke za Hrvatsku koji smatra da je Hrvatska u ključnom trenutku za novi iskorak u prometnom razvoju i povezivanju svih prometnih segmenata, uključujući i dobre veze željeznice s logistikom. Smatra da bi modernizacija flote trebala ići ukorak sa zelenom tranzicijom, odnosno da bi se trebala koristiti, tzv. čista goriva.

Svjetska banka prema njegovim riječima desetljećima njeguje dobre veze s Hrvatskom, piše Poslovni, te je pored ostalog sudjelovala u modernizaciji luka Ploče i Rijeka. Veleposlanik Japana u Republici Hrvatskoj Wada Mitsuhiro pohvalio je dugogodišnju dobru suradnju Japana i Hrvatske i rekao da Hrvatska u obnovi Jadrolinijine flote u nizu segmenata može dobiti pomoć od Japana.

11. prosinac 2025 07:16