’Hrvatska raj na Zemlji’, ‘Hrvatska, puna života’, ‘Mediteran kakav je nekoć bio’, ‘Hrvatska nova turistička zvijezda Europske unije’....nije lako nabrojiti sve slogane i krilatice koje je Hrvatska turistička zajednica ‘iznjedrila’ kroz godine do ovogodišnje turističke sezone. A ljeto 2025. početkom srpnja svečano je oglašeno još jednom u nizu promotivnih kampanji, ovaj put pod geslom ‘Find your ‘Pomalo’.
Uspori tempo, odmori...
Nadahnut dijelom i popularnim pričama o fenomenu fjake i hrvatske sieste, apel ima za cilj, tumače iz HTZ-a, približiti ljubiteljima putovanja i odmora način života koji podrazumijeva potpuni bijeg od glasne, užurbane i stresne svakodnevice. Kampanja se provodi isključivo putem društvenih mreža, točnije TikToka, Facebooka, Instagrama i YouTubea do kraja kolovoza.
Dubrovačkog komunikologa Đorđa Obradovića pitali smo koliko će ‘konzumentima’ biti jasna poruka o famoznom ‘pomalo’.
- Tako su kreirani video spotovi koji korisnicima približavaju osjećaj uživanja u trenutku, usporavanja tempa i otkrivanja ljepote života. Drugim riječima, želja je prikazati “pomalo” način života koji svatko treba proživjeti i osjetiti, barem povremeno – vele kreatori kampanje, pa pojašnjavaju kako se ona oslanja na povećanu potražnju za lokalnim običajima i mirnim načinom života, autentičnim doživljajima, uz sve popularniji i trend sporih putovanja.
- Gosti žele upoznati i doživjeti kulturu destinacije u kojoj borave, povezati se s nerazvikanim mjestima te utišati vlastite misli – dodaju.
Hoće li ih zanimati?
A kako na jasnoću poruke i moguće njezine odjeke na ciljana jaka emitivna tržišta gleda dubrovački komunikolog Đorđe Obradović? Priznaje kako je teško osmisliti slogan koji se upućuje širokoj javnosti, poput turističke, koju čine ljudi različitih kultura i koji govore različitim jezicima.
- Za turističke slogane važno je naći nešto što oslikava odredište i što se može kombinirati s različitim jezicima. Zamisao je u ovome slučaju jasna jer se željelo izrazom “pomalo” oslikati naš nekadašnji, prvenstveno primorski, ljetni način života, a ujedno naglasiti turistima da ne žure, nego zastanu i uživaju na miru. Problem u širem prihvaćanju sezonske kampanje može biti u nedovoljnom poznavanju izraza ‘pomalo’ među stranim turistima.
Prvi dio izraza na engleskom “Find your” može se koristiti i na drugim jezicima uz “pomalo” i to je dobro. Koliko će turiste zanimati da saznaju što znači pomalo, ovisi o njima i tek će vrijeme pokazati uspješnost slogana. Oni koji znaju značenje lakše će prihvatiti slogan kao privlačan, a kako će postupiti većina turista ne može se reći bez velikog anketnog istraživanja. U svakom slučaju, koliko god neki slogan bio privlačan ili ne, prvenstveno sadržaj, dakle kvaliteta usluge uz prikladnu cijenu, utječe na konačnu ocjenu turista o njihovu boravku u nekom odredištu– smatra Obradović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....