Ne svira, ne pjeva i ne bavi se glazbom, ali je njezino radno mjesto vrlo muzikalno. Dubrovački simfonijski orkestar ustanova je u koju Renata Roman Dobroslavić svaki dan dolazi i radi, ne kao glazbenik, nego kao stručni suradnik za odnose s javnošću i marketing. U prosincu obilježava desetljeće rada u Orkestru iako je na prijedlog prijatelja prije toga kao studentica bila hostesa na koncertima. Tako je sa simfoničarima vrlo rano ostvarila prvi poslovni kontakt te ističe da joj to bio istinski užitak, posebno slušati koncerte.
- Ljubav prema kulturi i umjetnosti su u meni otkad sam bila dijete. Preddiplomski rad sam posvetila kulturnoj diplomaciji, kasnije sam pisala o kulturnoj ostavštini Sorkočevića... Kao hostesa sam se već upoznala s ljudima u Orkestru, s vodstvom. Kolegica je tada sama radila prodaju i marketing, a kako je posao rastao u svakom pogledu, bila joj je potrebna pomoć. U Orkestru im se svidio moj pristup radu i nastupi u medijima pa su me pitali da uskočim i dali mi puno povjerenje. Završila sam studij i ostala u ustanovi, govori Roman Dobroslavić.
Jutro je posvećeno uredskom poslu, a kad su koncerti navečer se vraća najmanje sat vremena prije početka i gotovo je na svakom. Dvokratni rad joj uopće nije naporan.
- Navečer sam pomoć kolegici kod prodaje ulaznice i pretplate, koordiniram hostese i upućujem ih u njihove obaveze, uvijek sam u blizini ako se nešto dogodi prije ili tijekom koncerta, ako treba nekom nešto pojasniti, odgovoriti... Uglavnom, pazim da koncert prođe kako treba, naglašava sugovornica.
Osim iznimnih koncerata, čar posla je i upoznavanje fenomenalnih glazbenika.
- Gostuju nam glazbenici s impresivnim karijerama, a mi se trudimo učiniti sve da budu zadovoljni organizacijom i gostoprimstvom te da i oni i publika pođu iz Grada sretni i ispunjeni, i naravno, da se požele vratiti. I zaista, svi se rado vraćaju. Ta zadovoljstva koja činiš publici, izvođačima i Orkestru te ispunjavaju! Sretna sam što sudjelujem u organizaciji koja ljudima omogućuje da uživaju u glazbi i u koncertima. Nevjerojatno je kako glazba na nas utječe, to najbolje govore osmjesi i uzbuđenje koje vidimo kad ljudi izlaze s koncerta i pozdravljaju nas. Na jednoj godišnjici mature mi je razrednica, legendarna Etica, kazala da me sluša svakog četvrtkom na radiju i da imam jako lijep posao. Drago mi je kad i drugi vide da radiš s entuzijazmom, komentira Roman Dobroslavić te ističe koje su je umjetnici osvojili:
- Većina gostujućih glazbenika su jako ugodni za suradnju. Rado surađujem s mladim njemačkim dirigentom Valentinom Egelom, ugodno je raditi s Dubravkom Šeparović Mušović s kojom smo imali nebrojeno koncerata, Radovan Vlatković je jako srdačan, Monika Leskovar, Nicholas Milton, svi glazbenici Stradun Classic festivala kojeg predvodi Marija Pavlović, nevjerojatni Gordan Nikolić… Odlično surađujem i s maestrom Urošem Lajovicem. Zaista, jako je puno umjetnika i znam da sam ih sad puno zaboravila spomenuti. Najveći, istinski umjetnici su u pravilu najjednostavniji i najugodniji za suradnju! - komentira PR-ovka.
Zahtjevi gostujućih glazbenika su prilično realni, ali...
- Jedne godine smo ispred Kneževa dvora imali koncert i obično se u pola koncerta čuje zvono sa Zvonika, a jedan dirigent je pitao možemo li ikako to ‘isključiti‘, ali sam odgovorila da ne možemo. Svi ti zvukovi, od čiopa do crkvenih zvona, imaju neku čar, dio su ljepote koncerata u Gradu, dodaje Roman Dobroslavić.
Osim što sama najavljuje koncerte u medijima, često medije povezuje s umjetnicima.
- Većina gostujućih umjetnika, dirigenata i solista, jako su suradljivi i razumiju važnost medija. No, ima i onih koje nikad nisam uspjela ‘izvući‘ u medije. Recimo, neki članovi našeg Orkestra su jednostavno preskromni pa ih je teže nagovoriti da istupe u medijima... Ali, tu ima jako puno divnih glazbenika o kojima bi čitatelji rado čitali, no treba poštovati njihovu želju, podsjeća stručna suradnica za odnose s javnošću i marketing.
Prema njezinim riječima, koncertna publika Orkestra jako je zahvalna i vjerna pa joj je najvažnije čuvati i njegovati taj odnos, napose s lokalnom.
- Držimo jako do domaće publike, dolaze nam ljudi koji istinske vole Orkestar i glazbu te nisu tu kako bi bili viđeni, nego žele dati podršku. Orkestar je lišen pompoznosti u tom smislu. Imamo puno pretplatnika koji dolaze na gotove sve koncerte, posebno nam je drago vidjeti učenike Muzičke škole... I naravno, jako je puno strane publike. Sve se to lijepo sjedini i svatko tko drugom, domaćem ili strancu, želi preporučiti jedinstven doživljaj, može ga poslati na koncert Orkestra, poručuje Roman Dobroslavić.
Također, ima i stranaca ‘povratnika‘ na koncerte DSO-a.
- Imamo goste koji skoro svake godine ljetuju u Dubrovniku i redovito dolaze na naše koncerte, neki dođu na koncert nakon 10 godina, znaju nam zahvaliti i mailom zbog divnog iskustva, otkriva Roman Dobroslavić.
Posao odnosa s javnošću dobio je kroz godine novu dimenziju - rad na društvenim mrežama.
- Naša publika jest malo zrelija, ali većina ih je primjerice na Facebooku. Imamo i Instagram koji itekako ima svrhu u komunikaciji s mladima i sa strancima, a sad i TikTok. Treba se prilagođavati, imati opušteni i atraktivan sadržaj, ali opet tako da se zadrži dignitet ustanove, da se ne banalizira i bude s mjerom. Tu pazim da to ne ide izvan onoga što je članovima Orkestra ugodno i što bi trivijaliziralo njihov posao. Jer, nije ono što je ‘fora‘ uvijek i dobro! - upozorava Roman Dobroslavić ističući kako tradicionalni, ‘old school‘ plakat ima veliki domet.
Suradnja s medijima je pohvalna, nikad nije bilo neugodnosti. Zahvalna je svima što prate DSO i posvećuju mu pažnju, posebno u ovoj slavljeničkoj godini kad Orkestar obilježava velikih 100 godina djelovanja. U rođendanskoj godini htjela je što veći broj ljudi u Dubrovniku podsjetiti na vrijednost i važnost Orkestra, da ga osjete kao nešto svoje. Zadovoljna je kako je dosad prošla, ostali su joj posebno u sjećanju koncert 13. travnja u Kazalištu Marina Držića, održan točno 100 godina od prvog koncerta Dubrovačke filharmonije. Tad je osjećala veliki ponos što je dio te stoljetne priče, a rado se sjeća i koncerata s Ivom Pogorelićem u lipnju.
Priznaje kako u moru događanja nije uvijek lako izboriti se za ‘komad pažnje‘, ali treba puno ulagati u vidljivost. Ove godine je zbog rođendana Orkestar dobio mjesto u brojnim hotelskim časopisima, vodičima, časopisu "Welcome" Turističke zajednice grada Dubrovnika, a srećom, danas je zahvaljujući društvenim mrežama doprijeti do publike lakše nego ikad, mogućnosti su skoro neograničene.
- Negdje na početku, jedna mi je pijanistica rekla da je sigurno veliki izazov raditi PR klasičnoj glazbi! Stvarno jest, posebno danas kad mladi ljudi posežu za brzim stvarima u trajanju jednog TikTok videa ili storyja na Instagramu/Facebooku. Mladim generacijama često nedostaje strpljenja za sjediti negdje uru i pol, sve mora biti ‘instant‘. Izazovno je raditi u takvim uvjetima, ali mislim da uspijevamo naći put do publike, uvjerena je Roman Dobroslavić koja smatra kako bi postojanje koncertne dvorane uveliko pomoglo u razvijanju i širenju nove publike.
Najdinamičnije razdoblje za nju i Orkestar su svibanj i lipanj, početak srpnja te rujan i listopad. Kako je većina koncerata na otvorenom, prati vremenske prognoze na čak četiri različita načina jer je jedan od najizazovnijih segmenata posla ‘preseljenje‘ koncerta iz Dvora u zatvoreni prostor.
- Dio ljudi kupio je karte online, obavijestimo ih mailom o premještanju lokacije, međutim ne možemo se osloniti na to da će svi ljudi na odmoru pročitati naš mail. Zato moramo imati osobu ispred Dvora i preusmjeravati publiku na drugu lokaciju, morate navrijeme obavijestiti domaću publiku preko medija... No, izazovno je i s auditorijem, kad ga prebacujete iz Dvora u Malu braću na primjer, tad oni koji su sjedili u prvom redu odjednom sjede u drugom, prepričava Roman Dobroslavić koja se trezveno naučila nositi i s nepredviđenim situacijama.
Uz marketing i odnose s javnošću, pomaže u poslovima prodaje, radi dio producentskih poslova, na organizaciji gostovanja i turneja Orkestra, oko smještaja gostujućih glazbenika...
- Volim ovaj posao zbog okruženja i ljudi, imam izvrsne kolegice i kolege od kojih sam jako puno naučila. Volim biti okružena glazbom, privilegij je upoznati tako divne glazbenike iz cijelog svijeta, od kojih zapravo, i dalje učiš, dodaje Roman Dobroslavić.
Slobodno vrijeme posvećeno je obiteljskim obavezama, voli putovati, ljeti je tu kupanje, a znaju je i u prolazu pretplatnici pitati za neki koncert... PR-palica je u Orkestru u sigurnim Renatinim rukama, uspješno dirigira najavama, priopćenjima, društvenim mrežama, oglašavanjem, nikad ne fali ton, vrsno preuzima dionice produkcije i prodaje, harmonična je u odnosu s medijima i glazbenicima, drži tempo s novima vremenima, a uz nepresušnu ljubav za poslom sve je na kraju melodično.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....