StoryEditorOCM
Art & dizajnNE MOŽE ‘DOMAĆIJE‘

Iznenadit ćete se zbog čega je ova splitska galerija posebno mjesto! Nisu ‘pali‘ pred trendovima, a fino žive od turista

Piše Lenka Gospodnetić
26. srpnja 2025. - 17:28
Ne odustajemo od naših motiva, onih koji dočaravaju Dalmaciju; kako u grafikama i plitkim reljefima, tako i u instalacijamaVojko Bašić/Cropix

Da niste iz Splita i da vas, u nekoj bizarnoj igri, na prepad dovedu u središte Dioklecijanova grada, po nazivlju mnogih poslovnih prostora - od restorana, butiga i pašticerija, pa čak i suvenirnica i mnogih galerija - teško biste razabrali da ste u Hrvatskoj. 

Naime, u općoj turistifikaciji prvi je "poginuo" jezik: nazivi poput "gelato artisano", "Soho", "try not to buy", "wine and fish" i tako dalje sugeriraju da je Split centar svita, ali i da ga ne krasi baš neka svijest o vlastitu identitetu. 

Na sreću, spomenike kulture i geografske lokalitete teško je preimenovati, Sveti Duje zvat će se tako, nadamo se, zauvijek, kao i Marjan, naša (trenutno ranjena) dika. Pjaca će ostati Pjaca, nema potrebe da se nazove "Piazza della signoria", a Voćni trg ne bi trebao biti "Piazza di tut...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 13:07