“Timeova” lista najutjecajnijih žena godine uključivala je pripadnice nježnijeg spola koje “svaka na svoj način rade na stvaranju boljeg, pravednijeg svijeta”, a “prepoznale su problem i obećale da će biti dio rješenja”. Među 13 žena uvrštena je i glumica Nicole Kidman, i to zbog njezine odluke, donesene 2017., da svakih 18 mjeseci radi s barem jednom redateljicom, osjećajući “potrebu za promjenom odnosa snaga u Hollywoodu”.
Otad naovamo, Nicole je, primjerice, snimila filmove sa Sofijom Coppolom (“The Beguiled”), Karyn Kusama (“Destroyer”) i Halinom Reijn (“Babygirl”), a serije s Jane Campion (“Top Of The Lake”), Lulu Wang (“Expats”) i Jennom Lamiom (“The Perfect Couple”). U godini objave “Timeove” liste Kidman je izbacila i još jedan filmski projekt sa ženom iza kamere – triler “Holland” Mimi Cave (“Fresh”) koji je nakon premijere na SXSW Film Festivalu stigao na Amazonov streaming servis.
Glumica je snimala trilere od početka karijere (“Opasno more”, “Pakost”), a zadnjih desetak godina, nakon nastupa u novoj verziji “Stepfordskih supruga”, postala je specijalistica za uloge žena/kućanica iz suburbanog okruženja (filmovi “Prije nego što zaspim” i “Tajna krvi”), što je pretvorila u svoju televizijsku nišu i pronašla serijski kalup (“Big Little Lies”, “The Undoing”...). Taj kalup Kidman je razbila vrlo hrabrom izvedbom u “Požudi”, da bi mu se sada nanovo vratila.
“Holland” spaja upravo takvu filmsku i serijsku trilersku Nicole. Referentne točke su i još neki poznati trilerski i suburbani “look closer” klasici (“Prozor u dvorište”, “Vrtlog života”), pa i njihovi međaši (“Plavi baršun”) koji razotkrivaju trulež ispod naizgled savršenih života u američkim predgrađima, samo što ruže zamjenjuju tulipani.
Zvuči zanimljivo, a isprve i jest dok redateljica oslikava živopisni gradić nizozemske ikonografije Holland (Michigan) i ulazi u dom iz snova Nancy (Kidman), nakon što se njezina idila poljulja sumnjivim ponašanjem supruga, optometrista Freda (Matthew Macfayden; “Nasljeđe”) koji ženi predlaže da “pritisnu tipku za resetiranje” braka i njihova odnosa.
Ima li Fred ljubavnicu kad svako malo odlazi na put ili je Nancy možda samo paranoidna i psihički nestabilna pa sve umišlja? “Nisam mogla vjerovati nikome, čak ni sebi, pitam se je li stvarno”, govori Nancy u uvodu, ali odgovor je neko vrijeme “otvoren” kad ona s kolegom učiteljem Daveom (Gael Garcia Bernal) istražuje muževe putešestvije.
Cave s njihovim likovima radi inverziju istrage Kylea McLachlana i Laure Dern te ubacuje mrvu humora kad Nancy započne pravu aferu istražujući potencijalnu suprugovu nevjeru. Redateljica korača između stvarnog i lažnog/prividnog/skrivenog, od Fredove makete gradića do “Tatice u suknji” na TV-u (“On je ona-ona”), podebljavajući sve to Nancynim čudnim košmarima na rubu horora, no u drugoj polovici gubi korak i razočarava manjkom napetosti.
Film je vizualno privlačan, ali u konačnici ispada površan kao “što-(ni)je-stvarno” triler (pre)opterećen preokretima i ostaje odveć površinski u pogledu nekakvog društvenog komentara, ne zaranjajući preduboko ispod lažnih suburbanih fasada kao “Blue Velvet” i “American Beauty”. Scenarij Andrewa Sodorskog datira od 2013. godine. Možda je Cave trebala poslušati Freda i pritisnuti tipku za resetiranje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....